ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان
سرخط خبرها

کوهنورد مشهور افغانستانی در راه صعود به دومین قله جهان جان باخت

  • کد خبر: ۱۱۸۲۰۲
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کوهنورد مشهور افغانستانی در راه صعود به دومین قله جهان جان باخت
علی‌اکبر سخی کوهنورد مشهور افغانستانی در پی تلاش برای صعود به دومین قله مرتفع جهان در پاکستان بر اثر سکته قلبی جان باخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک رسانه پاکستانی از جان باختن علی‌اکبر سخی کوهنورد مشهور افغانستان، در پی تلاش برای صعود به قله کِی ۲ در پاکستان، بر اثر سکته قلبی خبر داد.

روزنامه دان پاکستان، امروز جمعه ۳۱ تیر گزارش داد که این وزرشکار افغانستانی در هنگام صعود به دومین قلعه مرتفع جهان جان خود را از دست داده است.

علی اکبر سخی، کوهنورد افغانستانی در پاکستان، در حالی جان باخته است که از مشهورترین وزرشکاران افغانستان است که کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

همچنین این رسانه پاکستانی گزارش داده است که همچنین یک کوهنورد فرانسوی نیز در ارتفاعات کوه کی ۲ گیر افتاده و از دولت پاکستان درخواست کمک کرده است.

یک مسئول پاکستانی نیز در این خصوص گفته است که یک بالگرد نظامی برای نجات جان این کوهنورد عازم کوه کِی۲ یا چوگوری شده است.

کِی۲ یا چوگوری، نام دومین قلهٔ بلند روی زمین پس از اورست است. این قله با ارتفاع ۸٬۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمال شرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است. تعداد کوه‌نوردانی زیادی در این مسیر جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->