انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

۸ دلیل که برتری اندروید نسبت به آیفون را اثبات می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۴۸۰۱
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
۸ دلیل که برتری اندروید نسبت به آیفون را اثبات می‌کند
هرچند گوشی‌های آیفون‌ طرفداران زیادی دارد اما در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که چرا اندروید نسبت به آیفون برتر است.

گزارش آگهی

اپل هر سال ویژگی‌ها و نوآوری‌های بسیار منحصربه‌فردی را برای آیفون ارائه می‌کند. بااین‌حال، اگرچه آیفون‌ها در حال حاضر، بهترین مدل‌های این گوشی تا به الان بوده‌اند، گوشی‌های اندرویدی هنوز ترکیبی بسیار بهتر از ارزش‌ها و ویژگی‌ها را نسبت به خط تولید محدود اپل ارائه می‌کنند. گوشی‌های اندرویدی نه‌تنها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند، بلکه به فناوری‌های کلیدی مانند جک‌های ۵/۳ میلی‌متری هدفون، پورت‌های USB-C و سایر ویژگی‌ها که در جدیدترین آیفون‌ها وجود ندارند مجهز هستند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چرا اندروید نسبت به آیفون برتر است.

ارزش‌های بهتر

اگر یک گوشی آیفون می‌خواهید تنها چند انتخاب محدود دارید که از میان آن‌ها می‌توانیم به آیفون ۱۳ پرومکس، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو اشاره کنیم. اگرچه آیفون SE ۴ اینچی در مقایسه با سایر گوشی‌های آیفون، یک گوشی مقرون‌به‌صرفه باشد، اما همچنان می‌توانید یک گوشی اندرویدی پیدا کنید که قیمت کمتری از گوشی اپل SE داشته باشد. بنابراین، قبل از خرید اینترنتی گوشی آیفون حتما در مورد جدیدترین مدل آن و همچنین، قیمت انواع گوشی‌ها توجه کنید. قیمت روز گوشی‌ها می‌توانند متفاوت باشند. بنابراین، به این موضوع در هنگام خرید و قیمت کردن گوشی‌ها توجه کنید.

این روز‌ها تعداد زیادی گوشی اندرویدی وجود دارند که زیر ۲۵۰ دلار قیمت دارند. برای مثال، شما می‌توانید یک گوشی قوی مانند Moto G۵ Plus را تهیه کنید که از صفحه‌نمایش ۲/۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p برخوردار است. این گوشی تنها ۲۳۹ دلار قیمت دارد. علاوه بر این، گوشی ZTE Blade Z Max، ۱۳۰ دلار قیمت دارد و از صفحه‌نمایش ۶ اینچی full-HD برخوردار است. شارژ این گوشی بیش از ۱۱ ساعت دوام می‌آورد.

جک هدفون ۵/۳ میلی‌متری

۸ دلیل که برتری اندروید نسبت به آیفون را اثبات می‌کند

همه گوشی‌هایی که اپل پس از آیفون ۷ ارائه شده‌اند از جک هدفون ۵/۳ میلی‌متری برخوردار نیستند. بنابراین، اگر بخواهید با گوشی آیفون خود به موسیقی گوشی دهید، لازم است از یک دانگل به این منظور استفاده کنید یا می‌توانید از یک جفت هدفون بلوتوثی استفاده کنید. بااین‌حال، بیشتر هدفون‌های دنیا از کانکتور ۵/۳ میلی‌متری استفاده می‌کنند و از سوی دیگر، بیشتر گوشی‌های اندرویدی ازجمله گوشی‌های سامسونگ، ال‌جی و وان پلاس دارای پورت این جک هدفون هستند.

پورت شارژ USB Type-C با شارژ سریع

اگر به هر دلیلی بخواهید آیفون را شارژ کنید یا آن را به کامپیوتر متصل کنید، به کابلی با پورت لایتنینگ اختصاصی اپل نیاز دارید. متاسفانه، هیچ دستگاهی به جز آیفون‌ها و آی‌پد‌ها از طریق لایتنینگ شارژ نمی‌شود. این در حالی است که حتی مک‌بوک‌های اپل از طریق USB-C شارژ می‌شوند. از سوی دیگر، در بیشتر گوشی‌های اندرویدی شارژ سریع سیمی با استفاده از USB-C پشتیبانی می‌شود.

سفارشی‌سازی، ویجت‌ها و پوسته‌ها

اپل رابط کاربری را قفل می‌کند و سفارشی‌سازی‌های کمتری را نسبت به گوگل ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر گوشی آیفون دارید، تنها محدود به انتخاب چند ویجت هستید. این در حالی است که با داشتن یک گوشی اندرویدی می‌توانید ویجت موردنظر خود را از میان هزاران ویجت انتخاب کنید. برند‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی، پوسته‌های سفارشی‌ای را به سیستم‌عامل اصلی اضافه می‌کنند و بنابراین، ظاهر و حسی منحصربه‌فرد را ارائه می‌کنند.

سیستم مدیریت واقعی و کارآمد فایل‌ها

آیا می‌خواهید فایل‌های گوشی آیفون خود را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید؟ در این شرایط، باید iTunes را نصب کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. این در حالی است که می‌توانید به‌راحتی یک گوشی اندرویدی را به کامپیوتر خود متصل کنید و فورا فایل‌های گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر منتقل کنید. در این صورت، گوشی اندرویدی مانند یک درایو خارجی عمل می‌کند، اما متاسفانه گوشی آیفون با وصل شدن به کامپیوتر به‌صورت درایو خارجی ظاهر نمی‌شود و فرایند کپی فایل‌های آن بسیار وقت‌گیر است.

دکمه برگشت

دکمه برگشت اندروید یک راه ساده و مفید برای برگشت به صفحه قبلی است و این دکمه در همه برنامه‌ها کار می‌کند. برای مثال، اگر بر روی لینکی در واتزاپ بزنید و به مرورگر کروم منتقل شوید، با فشار دادن دکمه بازگشت، می‌توانید به برنامه واتزاپ بازگردید. این در حالی است که در آیفون تنها در برخی مواقع از دکمه برگشت بهره‌مند می‌شوید. اگر این قابلیت برای شما مهم است و می‌خواهید درعین‌حال، گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای را تهیه کنید یکی از بهترین گوشی‌ها برای شما، گوشی گلکسی A۷۲ Samsung است که از ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، قبل از خرید هر نوع گوشی، حتما مشخصات و قیمت گوشی a۷۲ را بررسی کنید.

پشتیبانی از چند پنجره

اگر به دنبال انجام چند کار بر روی گوشی خود هستید، به یک گوشی اندرویدی نیاز دارید. آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل گوگل ازجمله اندروید ۷ نوقا و اندروید ۸ اوریو دارای امکان چندپنجره‌ای داخلی هستند که به شما کمک می‌کنند از برنامه‌های مختلف به‌صورت همزمان استفاده کنید. حتی گوشی‌های ال‌جی و سامسونگ نیز بدون آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل دارای صفحه‌نمایش تقسیم‌شده هستند. اگرچه اپل نیز این امکان را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند، اما این ویژگی در حال حاضر منحصر به تبلت‌های اپل است.

نوشتن با قلم

۸ دلیل که برتری اندروید نسبت به آیفون را اثبات می‌کند

اگرچه می‌توانید برای آیپد خود یک قلم تهیه کنید، اما اگر می‌خواهید بر روی صفحه‌نمایش گوشی خود بنویسید، شانس زیادی برای این کار ندارید. برای این کار می‌توانید یک قلم خازنی تهیه کنید، اما این قلم بهتر از انگشت شما عمل نمی‌کند. بااین‌حال، گلکسی نوت ۸ با قلم S بسیار قدرتمندی عرضه می‌شود و سیستم‌عامل داخلی آن به شما امکان می‌دهد که از قلم برای طراحی، نوشتن پیام‌های فوری و همچنین، یادداشت‌برداری استفاده کنید. شما می‌توانید حتی از این ویژگی در هنگام خاموش بودن صفحه‌نمایش گوشی استفاده کنید.

درنهایت، اگرچه گوشی‌های آیفون از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند و ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی دارند، اما گوشی‌های اندرویدی از برخی جهات نسبت به گوشی‌های آیفون برتری دارند و به همین دلیل، می‌توانند گزینه فوق‌العاده‌ای در هنگام خرید گوشی باشند. در این مقاله با چند مورد از ویژگی‌های فوق‌العاده اندروید آشنا شدید. به‌طورکلی، اگر می‌خواهید گوشی‌ای داشته باشید که کار کردن با آن آسان باشد و از سوی دیگر، به شما آزادی زیادی در استفاده از گوشی بدهد، گوشی اندرویدی برای شما یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->