توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟
سرخط خبرها

ویژگی استثنایی آیفون ۱۴

  • کد خبر: ۱۲۶۰۲۸
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
ویژگی استثنایی آیفون ۱۴
موتور فوتونیک اپل که می‌توان آن را نسل بعدی قابلیت دیپ فیوژن نامید، بهترین خروجی تصویر را بعد از ثبت چندمرحله‌ای تصویر ارائه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس مقاله‌ی Android Authority، دوربین سری آیفون ۱۴ ویژگی‌های بهبودیافته‌ی زیادی برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها موتور فوتونیک اپل است. اگر بخواهیم به این پرسش که «موتور فوتونیک در آیفون ۱۴ چیست؟» پاسخ دهیم، باید بگوییم موتور فوتونیک اپل نسخه‌ی تکامل یافته‌ای از ویژگی دیپ فیوژن در نسل‌های قبلی گوشی‌های آیفون است.

به‌طورخلاصه، دیپ فیوژن فرایندی است که دوربین آیفون چندین عکس را با تنظیمات مختلف ثبت می‌کند. سپس با استفاده از یادگیری ماشینی اپل، توان پردازشی و موتور عصبی این تصاویر را ادغام می‌کند تا بهترین تصویر را با نوردهی مناسب ارائه دهد.

 

اکنون در ویژگی موتور فوتونیک سری آیفون ۱۴، دوربین فرایند ثبت تصویرهای فشرده‌نشده قبل از فشردن دکمه‌ی شاتر را آغاز می‌کند؛ درنتیجه، این فرایند موجب می‌شود جزئیات بیشتری فراوری شود، بافت‌های سوژه حفظ شوند، نوردهی بهبود یابد و رنگ‌ها در محیط‌های کم‌نور پویاتر به‌نظر برسند.

 

فناوری جدید پردازش عکس در آیفون ۱۴ به‌نظر می‌رسد همان دستورالعمل‌های دیپ فیوژن را دنبال می‌کند؛ اما این بار کمی منبسط و گسترده‌تر شده است. مهم‌ترین تفاوت این است که فرایند پردازش تصویر بسیار زودتر و روی تصاویر فشرده‌نشده آغاز می‌شود. اپل ادعا می‌کند این رویکرد سبب بهبود جزئیات و رنگ‌ها و نوردهی بهتر در محیط‌های کم‌نور می‌شود. اپل اعلام کرد که این فناوری باعث می‌شود کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور تا دو برابر در دوربین دوم و تا سه برابر در دوربین اصلی بهبود یابد.

متأسفانه اپل این امکان را برای کاربران فراهم نکرده است تا کاربر درصورت نیاز، موتور فوتونیک دوربین سری آیفون ۱۴ را بتواند به‌صورت دستی خاموش یا روشن کند. درواقع، این نرم‌افزار دوربین است که تصمیم می‌گیرد در موقعیت‌های کم‌نور یا به‌طورکلی درصورت لزوم از این قابلیت بهره‌مند شود. فرایند دیپ فیوژن نیز به‌همین‌ترتیب بود و اپل تصمیم گرفت از ارائه‌ی گزینه‌ی روشن و خاموش کردن آن به کاربران اجتناب کند.

بنابراین، کاربر نیازی ندارد به چنین جزئیاتی دقت کند و فقط باید دکمه‌ی شاتر را لمس کند تا فرایند عکاسی به‌صورت خودکار انجام شود و بهترین عکس در حداکثر کیفیت ارائه شود. باید این موضوع را در نظر گرفت که کاربران گوشی‌های هوشمند از هر سطحی هستند و دانش و مهارت عکاسان حرفه‌ای را ندارند. گفتنی است ایده‌ی بدی نیست که اپل این امکان را در حالت حرفه‌ای عکاسی دوربین آیفون تعبیه می‌کرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->