سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد
سرخط خبرها

راز صحن سپید

  • کد خبر: ۱۲۶۴۷۸
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
راز صحن سپید
سیدمحمدرضا هاشمی - روزنامه نگار

چند سال قبل که دانشجو بودم و ترم آخر دوره کارشناسی یکی از امتحانات سخت دوره را پیش رو داشتم، نذر کردم که اگر نمره قبولی در درس حسابداری دولتی گرفتم، چند روزی در صحن‌های حرم بچرخم و از زائران امام رضا (ع) با موبایل هایشان عکس یادگاری بیندازم.

آن روز‌ها که پاتوق من و چند تا از دوستانم کتابخانه حرم بود، هرازگاهی با درخواست یکی از زائران که «آقا میشه از ما یه عکس بگیرین» روبه رو می‌شدم و هنوز هم هروقت می‌روم حرم، نذرم را ادا می‌کنم. نذر دنیای خودش را دارد، هرکسی به اندازه وسع و توان خود نذری به گردن می‌گیرد تا به مراد دلش برسد.

من هم وقتی دارم از زائران امام مهربانی عکاسی می‌کنم همه تلاش خودم را می‌کنم که عکسی بگیرم تا هروقت در هرجایی آن را دیدند دعای خیرشان پشت سرم باشد. احتمالا شما هم دیده اید که بعضی‌ها وقتی در حرم هستند، زنگ می‌زنند به یکی که گیروگرفتاری دارد و به پابوس نیامده، تلفن را می‌گیرند سمت گنبد و بارگاه و این مکالمه را هیچ کس نمی‌شنود جز صاحب خانه. احتمالا صحن‌های حرم پر است از این راز و نیازها.

راز‌هایی که عمرشان دراز است و سال هاست ادامه دارند. حسن توکلی، عکاس مشهدی که این توفیق را داشته تا سال‌ها با دوربین آنالوگش در حرم عکاسی کند، عکسی دارد از سال‌ها پیش، در یک شب زمستانی. صحن از برف سپید شده، فواره‌های حوض وسط صحن یخ زده اند و دو خانم وسط این سرمای سپید ایستاده اند و دارند با هم حرف می‌زند.

عکاس خیلی خوش شانس و جست وجوگر بوده که توانسته این لحظه را ثبت کند. قابی که من احتمالا فراموشش نکنم. قابی که پر از رمز و راز و زیبایی است و در واقع عکاس قابی پر از راز را ثبت کرده است.

راز صحن سپید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->