دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

مایسا بچه فیلی که با پدرش آشنا می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۹۰۴۸
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
مایسا بچه فیلی که با پدرش آشنا می‌شود
دامپزشک باغ وحش ارم با بیان اینکه باغ وحش علاوه بر نگهداری در تکثیر و حفاظت از ژن‌های با ارزش نیز وظیفه دارد، درباره آخرین وضعیت بچه فیل سریلانکایی اظهار کرد: «مایسا» وضعیت مناسبی دارد و مرحله آشنایی او با پدرش نیز به خوبی انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخی از گونه‌ها به دلیل خاص وکم جمعیت بودن از اهمیت بالایی برخوردارند و به گفته دامپزشک باغ وحش ارم این گونه‌ها به صورت جفت و نر و ماده نگهداری می‌شوند تا در صورت جفت گیری و زادآوری تکثیر شوند.

پیمان محمدزاده درباره شرایط زادآوری گونه‌های خاص در باغ وحش توضیح داد: بعضی از گونه‌ها اگر شرایط مناسب برای زندگی آن‌ها فراهم نباشد در زاد و ولد دچار مشکل می‌شوند. وظیفه باغ وحش تنها نگهداری از حیوانات و به نمایش گذاشتن آن‌ها نیست بلکه باغ وحش وظیفه حفاظت و تکثیر گونه‌های در حال انقراض و تکثیر و معرفی حیوانات به طبیعت را دارد علاوه بر آن باید بتواند ژن با ارزش آن‌ها را حفظ کند.

وی افزود: فیل سریلانکایی یکی از نمونه‌های بارز گونه‌های کمیابی است که به‌صورت نر و ماده از چند سال گذشته در باغ وحش ارم حضور داشته‌اند و علی رغم اینکه چندین دفعه بارداری این فیل گزارش شده بود ولی فیل ماده باردار نبود.

به گفته دامپزشک باغ وحش ارم، با پایش‌های مکرر و حتی استفاده از داروهای انسانی، بعد از دو سال تلاش و درمان شبانه روزی برای حفظ بارداری، اولین فیل در باغ وحش ارم تهران به دنیا آمد که این مورد در تمام باغ‌ وحش‌های دنیا موردی نادر بود.

وی درباره آخرین وضعیت بچه فیل متولد شده در باغ وحش ارم (مایسا) گفت: این بچه فیل درحال حاضر شرایط مناسبی دارد. چندی پیش هم یک کارشناس آلمانی به باغ وحش آمد که با باغ وحش ارم ارتباط دائمی دارد و هر دوسال یک بار برای بررسی وضعیت فیل‌ها به ایران سفر می‌کند و در آخرین بازدید از فیل‌ها نسبت به وضعیت و جایگاه «مایسا» اعلام رضایت کرد.

محمد زاده ادامه داد: مایسا هنگام تولد به دلیل قد کوتاهی که داشت در خوردن شیر با مشکل مواجه شد ولی با تلاش بسیار موفق شدیم که به‌صورت طبیعی شیر بخورد و حالا هر سه فیل در وضعیت خوبی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: باغ وحش ارم توجه ویژه‌ای به این فیل‌ها دارد و در همین دوران کرونا هم توانستیم جایگاه بسیار مناسب و استانداردی را برای آن‌ها بسازیم و با بزرگ طراحی کردن آن جایگاه توانستیم بچه فیل را از آسیب‌های احتمالی حفظ کنیم و اخیرا مرحله آشنایی بچه فیل با پدرش نیز به خوبی انجام شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->