گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۱۰۷۰
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ برگزار می‌شود
جشنواره فیلم ۱۰۰ نخستین نشست خود را در سالن اصلی حوزه هنری سوره برگزار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جعفری، رئیس سازمان سینمایی سوره در اولین نشست سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ گفت: رویکرد جشنواره به طور کلی توجه به فیلمسازان جوان و کشف استعدادها است. در سال‌‌های اخیر به دلیل مسئله کرونا یک وقفه به وجود آمد اما این ایده را داشتیم که در زمستان رو به رو جشنواره را برگزار کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری و رئیس سازمان سینمایی سوره بیان کرد: ما در سازمانسینمایی سوره نزدیک به دو سال است که فعالیت جدیدی را شروع کرده‌ایم و سه محور کلی را مد منظر داشتیم تا به آن‌ها بپردازیم‌. این سه محور بخش‌های سینمایی، مستند و انیمیشن است.

جعفری ادامه داد: در جریان تولید قصد داریم در انیمیشن سینمایی هرسال اکران داشته باشیم. همچنین در جریان توزیع قصد داریم سامانه اولیه پخش آثار سینمایی را به کمک سینماها و فضای تبلیغ داشته باشیم.

وی افزود: معتبر ترین اتفاق در طول حوزه هنری جشنواره فیلم فجر بوده است. اما ما از سال گذشته که برای جشنواره فیلم صدبرنامه ریزی می‌کردیم؛ طوری بود که در شش ماهه اول سال همه چیز حساب شده و برنامه ریزی شده باشد.

جعفری گفت: سعی ما بر این بود که فراخوان کیفی و دقیقی داشته باشیم و فیلمسازانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند بدانند که سمت و سوی جشنواره چگونه است. و در این جشنواره توجه ما به استان‌ها محور اصلی برنامه است و فرصت فیلمسازی برای جوانان و کسانی که کمتر دیده می‌شوند، فراهمباشد.

او ادامه داد: در کنار موضوع استعداد یابی و مسئله دیگری که داشتیم این است که نسبت به سال‌های گذشته تفاوت ایجاد می‌کند بحث فضای مجازی است. فضای مجازی امکانی است برای دیدن آثار و از این رو جشنواره فیلم‌ صد می‌تواند با این تکنولوژی همراه شود‌. این فضا فرصت خوبی برای دیده شدن آثار است تا جشنواره را مخاطب پسند کند تا مخاطب آثار را بتواند فراگیرتر تماشا کند.

بخش‌های سیزدهمین جشنوارۀ بین المللی فیلم ۱۰۰

هر اثر از هنرمندان ایرانی صرفاً میتواند در یکی از بخشهای مسابقه ملی یا مسابقه بین الملل شرکت نماید. هنرمندان غیر ایرانی صرفاً در بخش بین الملل مجاز به ارائه اثر می باشند.


بخش مسابقهٔ ملی

ارسال آثار در این بخش باید در یکی از قالب های ذیل با رویکرد ایران عزیز و حداکثر تا 100 ثانیه (با احتساب تیتراژ) باشد.
- مستند
- داستانی
- پویانمایی

بخش مسابقۀ بین المللی

ارسال آثار در این بخش باید در یکی از قالبهای ذیل با رویکرد فیلمهای اخلاق محور و حداکثر تا 100 ثانیه (با احتساب تیتراژ) باشد.
- مستند
- داستانی
- پویانمایی

بخش مخاطب کودک و نوجوان

این بخش ویژۀ آثار تا ۱۰۰ثانیه ای با مخاطب کودک و نوجوان است. ارسال اثر در این بخش از نظر فرم و ساختار محدودیتی ندارد و شرکت کنندگان میتوانند آثار خود را با هر قالب دلخواه در محدودۀ 100 ثانیه ارسال نمایند. نکته حائز اهمیت در این بخش که فیلمساز را مجاز می سازد تا علاوه بر سه قالب مستند،داستانی و پویانمایی از هر قالب تصویری دیگری که مناسب انتقال مضمونش می داند استفاده کند آن است که آثار در این بخش حتماً باید برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شود. آثار ویژه این بخش اگر در هر کدام از سه قالب مستند،داستانی و پویانمایی ساخته شده باشند، علاوه بر بخش کودک و نوجوان، در یکی از بخشهای مسابقه ملی یا بین الملل به انتخاب صاحب اثر شرکت داده خواهند شد.

فراخوان سیزدهمین جشنواره فیلم 100

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->