جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

جای خالی پزشک شیفت شب؟

  • کد خبر: ۱۳۱۳۴۴
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
جای خالی پزشک شیفت شب؟
درمانگاه‌های شبانه‌روزی موظف به حضور پزشک شیفت شب هستند، اگرچه گله‌ها از نبود آن در برخی درمانگاه‌ها حکایت می‌کند.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ صدای سرفه‌های ممتد در سالن مرکز درمانی پیچیده است و هرازگاهی عطسه‌ها هم به آن افزوده می‌شود. این درحالی است که نیمی از بیماران به‌دلیل شلوغی درمانگاه، در محوطه بیرون منتظر مانده‌اند و هر چنددقیقه یک‌بار برای پرس‌وجو از اینکه زمان نوبتشان سررسیده است یا خیر، به داخل می‌آیند. شمار بیماران زیاد است و فقط یک پزشک عمومی پاسخ‌گوی مراجعان است. این صحنه شاید برای همه‌مان در دو هفته گذشته آشنا باشد. اما مشکل فقط به اینجا ختم نمی‌شود و گله برخی بیماران هم از نبود پزشک شیفت شب در برخی بیمارستان‌ها حکایت می‌کند.

مثال آن هم پدری است که حوالی ساعت ۸ شب فرزندش را به‌دلیل تب بالا به بیمارستان اکبر مشهد رسانده است تا پزشک هرچه سریع‌تر نسخه بهبودی او را بپیچد، اما در نبود پزشک شیفت شب، بچه‌ای را که احتمال تشنج دارد، در آغوش می‌فشارد. سراغ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد می‌رویم تا ببینیم مشکل از کجاست. پاسخ مدیر روابط‌عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد این است: ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۰:۴۵ زمان تعویض نوبت پزشکان است، اما بازهم نباید مشکلی پیش بیاید، زیرا پزشک اورژانس حضور دارد.

کمبود پزشک نداریم

مصطفی صیقلیان شائبه‌ها درباره کمبود پزشک در مشهد را رد می‌کند و می‌گوید: همه درمانگاه‌های شبانه‌روزی موظف‌اند پزشک عمومی شیفت شب داشته باشند و اگر مردم مرکزی درمانی را مشاهده کردند که مجوز شبانه‌روزی دارد، اما پزشک عمومی در شیفت شب ندارد، به سامانه ۱۹۰ یا سامانه جامع نظارت بر درمان اطلاع دهند.

وی اظهار می‌کند: حدود ۱۵۰ درمانگاه در مشهد داریم که در یک‌سال گذشته فقط یک یا دو گله از نبود پزشک شیفت شب در آن‌ها وجود داشته که با تذکر شفاهی برطرف شده و به ابطال پروانه نرسیده است. همچنین ۱۵۵ پزشک عمومی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مشغول به فعالیت هستند؛ البته این رقم، شمار پزشکانی است که رابطه استخدامی با دانشگاه دارند و مجموع پزشکان بیشتر است.

وی ادامه می‌دهد: گزارش‌هایی را که از مردم به‌دست ما می‌رسد، پیگیری می‌کنیم و در ابتدا تذکر شفاهی می‌دهیم. همچنین در صورت ادامه‌دارشدن، ممکن است به ابطال پروانه‌شان منجر شود. ما در مدیریت داخلی درمانگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم و اگر فقط یک پزشک عمومی در شیفت شب دارند، از لحاظ قانونی کار اشتباهی نکرده‌اند و شاید از لحاظ مدیریتی اشتباه کرده باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->