قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد: دولت پای حرف‌هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است

  • کد خبر: ۱۳۴۵۰۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
  • ۱
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد: دولت پای حرف‌هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد از تحویل ریل‌های ملی به متروی مشهد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا به امروز متاسفانه دولت پای حرف هایش در خصوص تامین اعتبار مترو نبوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان برای فاز نخست خط ۳ متروی مشهد باید ۲۴ کیلومتر ریل تحویل دهد که این اقدام تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت به موضوع حمل و نقل ریلی ورود نکند نمی‌توان مترو ساخت، اظهارداشت: برای متروی مشهد تا کنون ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده است و متاسفانه تا به امروز دولت پای حرف‌هایش نبوده است.

کیامرز تاکید کرد: دولت طبق قولی که داده باید تا پایان سال جاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهد که تا کنون فقط ۸۰۰ میلیارد تومان داده است. اگر اعتبارات به درستی نرسد، تا پایان سال دچار چالش خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد، ساخت متروی مشهد در حال حاضر با اعتبارات محلی و اوراقی که از گذشته دریافت شده، در دست ساخت است و متاسفانه سرعت دلخواه‌مان را نداریم.

وی گفت: قرارگاه خاتم در گذشته اعتبار مورد نیاز را از حساب خودش پرداخت می‌کرد، اما امروز اعلام کرده‌اند که ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند. امروز دیگر پیمانکاران دولتی هم مانند پیمان کاران خصوصی هستند و از ابتدا پول می‌خواهند.

کیامرز با اشاره به وضعیت حفاری در خط سه متروی مشهد گفت: با ۴۰۰ متر حفاری دیگر به سیدی خواهیم رسید. همچنین از ابتدای سال آینده دستگاه حفاری از امامت ۴۹ به سمت غرب مشهد حرکت و حفاری را آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، در خط ۴ مترو نیز مشکلی وجود ندارد و دستگاه حفاری به خوبی فعالیت خود را انجام می‌دهد. در حال حاضر قصد داریم تونل خط ۴ را به پایان برسانیم و مانند تهران در سال‌های بعد ایستگاه‌ها توسط آینده‌گان ساخته شود.

وی ادامه داد: در خط ۴ مترو تا پایان سال جاری به میدان امام حسین (ع) خواهیم رسید و یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی که در پیش داریم، عبور از زیر میدان امام حسین (ع) است که امیدواریم با حفظ امنیت دستگاه از این نقطه نیز عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به وضعیت خط ۲ مترو مشهد اشاره کرد و گفت: باقی مانده خط ۲ نیز با اعتبارات شهرداری در حال انجام است. ایستگاه فکوری که در شهرک سلامت واقع است نیز در حال ساخت است که تا ۲ سال آینده به پایان خواهد رسید.

کیامرز وضعیت اقتصادی را وضعیت مناسبی ندانست و گفت: متاسفانه از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداریم. به عنوان مثال ۳۰ میلیارد تومان میلگرد خریداری کردیم که ظرف ۲ هفته به پایان رسید. وضعیت ما در ساخت متروی مشهد نسبت به سایر شهر‌ها بهتر است.

وی گفت: عملیات ساخت مترو در شهر‌های کرمانشاه، قم و اهواز تعطیل شده است. از دید بعضی از افراد ما در مشهد سردم دار سازندگی هستیم، اما این اتفاق تا شرایط مطلوب ما فاصله زیادی دارد.

عملیات ساخت مترو مشهد به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد

کیامرز تصریح کرد: عملیات ساخت مترو مشهد به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد و اگر روزی چنین اتفاقی بیفتاد بدانید من استعفا خواهم داد. امروز اگر نسبت به شهر‌های دیگر در موضوع ساخت مترو پیش رو هستیم به این دلیل است که هرچه اعتبار داریم خرج می‌کنیم.

وی درباره وضعیت مترو مشهد-گلبهار گفت: مترو مشهد-گلبهار مربوط به راه و شهرسازی است و ما نیز در حد توان کمک و مشورت می‌دهیم. آنچه من اطلاع دارم این است دورنمای مترو مشهد-گلبهار خوب نیست و هیچ چیزی ندارد. چینی ها نیز در این زمینه قراردادی داشتند که آن قراردادهم عملیاتی نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
0
دکی فکر چی کی دولت پای حرفش بوده که حالاباشه جناب مدیر افتادهشمت فردوس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->