چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد

  • کد خبر: ۱۴۲۸۴۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد
مدیرعامل شرکت قطار‌شهری شهرداری مشهد از ورود مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو به مشهد تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم این بود که شش رام قطار یک‌سال پیش وارد مشهد و مونتاژ شد. به‌دلیل نقص در سیستم سیگنالینگ از این قطار‌ها در خط ۲ مترو مشهد استفاده نشد و توانستیم با واریز یک‌میلیون یورو به چین، کارشناسان چینی را به مشهد بیاوریم و متخصصان این کشور هم‌اکنون به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول سیگنالینگ هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که ما برای این قطار‌ها داریم، این است که ابتدا در خط ۲ استفاده و تست شوند و سپس در خط ۳ مترو که در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهد شد، بهره‌برداری شوند. یکی از مشکلات عدیده کشور نداشتن قطار است و ما در مشهد به‌خوبی در این زمینه سفارش قطار دادیم.

کیامرز ادامه داد: امیدواریم تا ۱۰ روز آینده عملیات سیگنالینگ به پایان برسد و در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهری و کشور ورود این قطار‌ها را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه قطار‌های خط ۲ تکمیل شده است و بدون نیاز این قطار‌های جدید هم می‌توان زمان رسیدن قطار به ایستگاه را کاهش داد، با اضافه‌شدن این شش رام قطار جدید می‌توان زمان سررسید هر قطار را تا ۴ دقیقه کم کرد.

وی اضافه کرد: علت ورود این قطار‌ها به خط دو انجام تست ۶۰هزار کیلومتر است که بعد از انجام این تست برای خط ۳ آماده خواهند شد.

کیامرز درباره آخرین وضعیت خط ۳ مترو مشهد نیز گفت: شش کیلومتر از تونل این خط تکمیل شد و مرحله اول ریل‌های این خط که با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد داشته‌ایم، تولید شده است. امیدواریم تا هفته آینده قسمت اول ریل‌ها به مشهد برسد.

وی افزود: در قسمت تأمین تجهیزات به‌دلیل اینکه باید ۸۰۰میلیارد تومان نقد واریز کنیم، عقب هستیم. امیدواریم بتوانیم به برنامه برسیم. همچنین ریل‌های خط ۳ زمانی نصب خواهد شد که کار ایستگاه‌ها و تونل به‌صورت کامل تمام شود، زیرا نصب ریل دو ماه بیشتر زمان نیاز ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->