چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتصال ۴۲۰۰ نقطه خراسان رضوی به شبکه دولت

  • کد خبر: ۱۴۱۹۱
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
اتصال ۴۲۰۰ نقطه خراسان رضوی به شبکه دولت
مدیر توسعه شبکه دولت نهاد ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه استان خراسان رضوی تاکنون ۴۲۰۰ نقطه را به شبکه دولت متصل کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ کورش طهماسبی، امروز ۱۹ دی‌ماه، در جلسه کمیته هوشمندسازی خراسان رضوی در تالار شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع)، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اولین وزارت‌خانه‌ای است که به شبکه دولت متصل شده و تاکنون حدود ۲۷ هزار نقطه در سراسر کشور به شبکه دولت متصل شده‌اند.

وی افزود: بنابر سیاست‌گذاری‌های دولت، استان‌ها به سه بخش درجه یک، دو و سه تقسیم شدند. استان‌های درجه سه شامل استان‌های کوچک از نظر پهناوری و جمعیت همچون قم، سمنان و ایلام، استان‌های درجه دو همچون خراسان جنوبی و استان‌های درجه یک نیز همچون خراسان رضوی، فارس، مازنداران و... است. استان‌های درجه سه تا ۱۰۰۰ نقطه، درجه دو تا ۲۰۰۰ نقطه و درجه سه تا ۳۰۰۰ نقطه در سطح استان را می‌توانند به شبکه دولت متصل کنند.

مدیر توسعه شبکه دولت نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی تاکنون ۴۲۰۰ نقطه را به شبکه دولت متصل کرده است. در استان خراسان رضوی حوزه انرژی را مدیریت می‌کنند و گزارشات عالی نیز از این استان ارائه شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه رصد و سماد باید تعهدنامه‌ای را امضا کنند و در این تعهدنامه ذکر شده که به عنوان مثال برای استفاده از سامانه رصد، شبکه داخلی نباید به هیچ شبکه‌ای از جمله اینترنت متصل شود. متاسفانه این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد و روند کار با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه رصد مسئول پیگیری نامه‌هاست و این رصد به صورت دوطرفه انجام می‌شود و تمامی دستگاه‌ها می‌توانند نامه‌های ارسالی خود را در این سامانه بررسی کند. در گذشته این سامانه به صورت یک‌طرفه قابل بررسی بود، اما اکنون قابلیت رصد دوطرفه مکاتبات فراهم شده است.

در ادامه حمیدرضا اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: دنیا به ایران به عنوان مرکزی که از نظر رشد علم و تکنولوژی یپیشرفت زیادی را طی کرده، نگاه می‌کند. ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران از کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای درمان به مشهد سفر می‌کنند. ما در زمینه هوشمندسازی نیز باید پشرفت کنیم که این پیشرفت قطعا دارای معایب و محاسنی است.

وی افزود: در حال حاضر دبیرخانه الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر و از وضعیت خوبی برخوردار است، اما این نکته نیز قابل توجه است که سرعت علم و تکنولوژی همچون شمشیر دولبه است و می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->