واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خانوا‌ده‌های دارای معلول شدید وام اشتغال‌زایی دریافت می‌کنند

  • کد خبر: ۱۴۳۳۲۴
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
خانوا‌ده‌های دارای معلول شدید وام اشتغال‌زایی دریافت می‌کنند
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از مصوبه‌ای در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و برخورداری از تسهیلات حمایتی اشتغال، در صورت عدم امکان بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغال‌زایی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌محمد‌حسن صافی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال کشور درباره توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مکرر توانستیم در هشتاد‌وسومین جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوبه ویژه برای مددجویان سازمان بهزیستی داشته باشیم. این مصوبه اعلام می‌کند در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف سازمان بهزیستی و برخورداری از تسهیلات حمایتی اشتغال، در صورت عدم امکان بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغال، به تشخیص سازمان بهزیستی کشور این سازمان می‌تواند به اعضای مؤثر خانواده افراد تحت پوشش شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان تسهیلات اشتغال اعطا کند.

وی افزود: در این خصوص از لحاظ دستورالعملی و قانونی نقص وجود داشت. پس از این مصوبه شورای عالی اشتغال، شیوه‌نامه‌ای را تدارک دیدیم که در آن مواردی را که امکان پرداخت از این مصوبه داریم، شفاف و به استان‌ها ابلاغ کردیم. در واقع کلیات موضوع به این لحاظ مهم است که نگاه توانمندسازی باید از فرد به‌سمت خانوارها برود. تقویت و توانمندسازی خانوار در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و توانبخشی به کاهش هزینه‌های سرباری خانوار در حوزه آسیب و توانبخشی کمک می‌کند. همچنین، کمک می‌کند عضوی که از این تسهیلات بهره‌مند شود، نفعی را به عضو تحت پوشش سازمان نیز برساند.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های این افراد هدف کلی بهزیستی بوده است، گفت: به‌دنبال ایجاد فرصت‌های اشتغال برای خانواده‌های دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، حمایت از توانمندسازی و اشتغال جمعیت تحت پوشش، کاهش هزینه سرباری معلولیت برای خانواده، حفظ بهداشت روان برای افرد تحت پوشش و خانوارهای آنان و ایجاد پایداری و سواد اقتصادی به‌وسیله اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش و خانوارهای آن‌ها از اهداف اختصاصی و ویژه بهزیستی بوده است.

وی با بیان اینکه بخش مهم این شیوه‌نامه، افرادی است که امکان پرداخت این تسهیلات به آن‌ها وجود دارد، تأکید کرد: در حوزه افراد دارای معلولیت، معلولان بین ۱۸ تا ۶۰ سال که توان انجام هیچ‌گونه فعالیت شغلی به‌طور مستقل را ندارند و براساس نتایج حاصل از ابزارهای عملکردی قادر به زندگی مستقل بدون کمک نباشند، می‌توانیم به اعضای مؤثر خانوار آن‌ها تسهیلات ارائه دهیم.

به گفته صافی، همه گروه‌های دارای کم‌توانی ذهنی شدید و خیلی شدید،‌ بیماران اعصاب و روان تحت پوشش شدید و خیلی شدید، انواع گروه‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که نیاز به مراقبت دائمی دارند و توان انجام فعالیت‌های روزمره خود به‌صورت مستقل را ندارند و بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند، یکی از اعضای مؤثر خانوارشان می‌تواند برای یک‌بار تسهیلات اشتغال دریافت کند.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور درباره زنان سرپرست خانوار نیز اعلام کرد: باتوجه‌به اینکه بخش عمده این افراد در سنین بالای ۶۰ سال دچار مشکلات خاصی هستند، جامعه هدف خود را زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال در نظر گرفتیم. صافی این را هم اضافه کرد که اگر افراد تحت پوشش غیرمهجور باشند، باید یک اجازه کتبی به فرد موثر داده شود.

وی با تأکید بر اینکه این تسهیلات فقط یک‌بار برای افراد آن خانوار داده می‌شود و بار دومی وجود ندارد، گفت: اولویت پرداخت برای خانواده‌هایی است که جزو دهک درآمدی پایین و متوسط قرار دارند؛ به این معنی که دهک‌های ۱ تا ۷ جزو اولویت‌های پرداخت این مدل از تسهیلات هستند.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور همچنین تأکید کرد: پرداخت این تسهیلات موجب قطع کمک‌هزینه‌های مستمر مانند کمک‌هزینه نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل یا حق پرستاری نخواهد شد. این تسهیلات شامل افراد دارای معلولیتی که در مراکز شبانه‌روزی بستری هستند یا در مراکز روزانه بهزیستی خدمات می‌گیرند، نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->