«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

سومین نشست هیئات مذهبی و تشکل های فرهنگی درمشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۴۲۸۴
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
سومین نشست هیئات مذهبی  و تشکل های فرهنگی درمشهد برگزار شد
سومین نشست هیئات و تشکل های فرهنگی بولوار پیروزی مشهد با موضوع «نقش هیئت ها و تشکل ها در رفع معضلات فرهنگی» در مسجد پیغمبر اکرم (ص) بولوار پیروزی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نشست که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار منطقه ۹ مشهد برگزار شد. همچنین نمایندگانی از حوزه مقاومت بسیج ۱۷ حمزه سید الشهداء (ع) و دادستانی مشهد و نیز جمعی از اعضای هیئت امنای مساجد منطقه نیز در این نشست حضور داشتند که ضمن تاکید بر هم افزایی دستگاه ها در انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و برطرف کردن معضلات فرهنگی، درباره مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در منطقه نیز بحث و تبادل نظر شد.

مسجد قلب تپنده جامعه اسلامی است

در این مراسم، حجت الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان، مسجد را قلب تپنده جامعه اسلامی برشمرد و گفت: مسجد می تواند محور همه فعلیت های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی تاکید کرد: مسجد دارالحکومه اسلام است و هر مقدار این نگرش را در بین مردم و مسئولان تقویت کنیم، در از بین بردن مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی موفق خواهیم بود.

«مسجد محوری» از موضوعات اصلی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد است

«سید حسین علوی مقدم» رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این جلسه و در گفت وگو با شهرآرانیوز، «مسجد محوری» را از موضوعات اصلی مدنظر در ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد برشمرد و گفت: نگاه مدیریت شهری بر این شکل گرفته که مسجد به عنوان یک اصل وپایگاه در محله باشد و محوریت خود در محله را ایفا کند.

وی افزود: مدیریت شهری و شورا نیز موضوع تسهیلگری را در این زمینه به عهده گرفته و در کمیسیون های مختلف شورا، تعامل ویژه مسجد و شهرداری برقرار شده است.

لایحه حمایت از مساجد در مسیر تصویب

«مهدی ناصحی» دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز نیز در حاشیه این جلسه، از مساجد به عنوان سنگرهای مهم اجتماعی و فرهنگی در رفع مسائل فرهنگی یاد کرد و گفت: مدیریت شهری در دوره ششم نیز اولویت خود را برای ارتقای جایگاه مساجد در محلات قرار داده و مصوبات خوبی را نیز در این زمینه داشته است.

وی افزود: شهرداری مشهد مکلف شده است لایحه حمایت از مساجد را به شورا ارائه کند. این لایحه در حال رسیدگی در شورا است و تمام قواعد و مقررات مرتبط برای حمایت از مساجد نیز در قالب این لایحه مورد بررسی قرار می گیرد و پی از تصویب، به اجرا در می آید.

پشتیبانی شهرداری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی

«سعید حسینقلی زاده مقدم» شهردار منطقه ۹ مشهد نیز در حاشیه این جلسه به شهرآرانیوز گفت: آنچه از شهرداری انتظار می رود این است که تشکل های مردم نهاد را به گونه ای پشتیبانی کند که ماموریت های خود در حوزه فرهنگی را انجام دهند.

وی افزود: از جمله درخواست های این کانون های مذهبی این بود که فضاهایی که قابل استفاده فرهنگی و اجتماعی کرد، در اختیار کانون ها قرار بگیرد. این پیشنهاد در برخی از حوزه ها قابل اجرا است و قرار بر آن شد که با هماهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، این فضاها در اختیار کانون های فرهنگی قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->