توبیخ ۲ وزیر کابینه جنگ توسط نتانیاهو تعطیلی شنبه‌ها رای نیاورد | مخالفان و موافقان چه گفتند؟ + فیلم صادق زیباکلام وارد زندان شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها | این تعطیلی شامل چه‌کسانی می‌شود؟ استاندار خراسان‌رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌هاست مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنستانتین دوم، آخرین پادشاه یونان درگذشت + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۴۴۹۳۰
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
کنستانتین دوم، آخرین پادشاه یونان درگذشت + بیوگرافی
آخرین پادشاه یونان بر اثر سکته در سن ۸۲ سالگی در آتن درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، کنستانتین دوم آخرین پادشاه یونان سه‌شنبه شب بر اثر سکته مغزی در سن ۸۲ سالگی در آتن درگذشت.

رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که بیماری وی جدی اما وضعیت جسمانی اش پایدار بوده و در بیمارستان «هیگیا» آتن بستری است.

وی در سال ۱۹۶۴ پس از درگذشت پدرش به پادشاهی رسید اما سه سال بعد (۱۹۶۷) وادار به خروج از کشور شد و ارتش یونان قدرت را در دست گرفت.

با قدرت یابی ارتش، دیکتاتوری نظامی در دوره جورجیوس پاپادوپولوس بر یونان حاکم شد. خونتای نظامی در سال ۱۹۷۳ با برگزاری یک همه‌پرسی زمینه را برای الغای سلطنت فراهم کرد.

یک سال بعد در پی برگزاری یک همه‌پرسی دیگر مردم به «جمهوری سوم هلنی» رای دادند و کنستانتین دوم نتیجه آن را پذیرفت.

او ۴۰ سال در تبعید زندگی کرد و سال ۲۰۱۳ از انگلیس به کشورش بازگشت و ویلایی در شبه‌جزیره پلوپونز خریداری و تا پایان عمر در آنجا زندگی کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->