بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ؛

اول بهمن، آغاز برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۲۴
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
اول بهمن، آغاز برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکم تا چهارم بهمن ماه نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، بتول گندمی ضمن اشاره به ویژگی‌های شهر هوشمند افزود: اساساً شهر هوشمند، شهری است که «مشکلات عمومی» را از طریق «راه حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات» و بر اساس رویکرد «چند ذینفعی» و «مشارکت‌های مبتنی بر شهرداری» حل می‌کند. بر این اساس، شهر هوشمند به طرف راحتی، تعاملات و ارتباطات روان‌تر شدن آن‌ها و ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان یک جامعه در حرکت است.
وی به موضع حکمرانی هوشمند نیز اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از موضوعات قابل بحث، حکمرانی هوشمند است. حکمرانی هوشمند شامل مشارکت فعال شهروندان و استفاده هوشمند از دولت الکترونیک است و هدف آن ایجاد پل ارتباطی قوی میان نهاد‌های دولتی و بهبود دسترسی به خدمات است. در شهر مشهد، این موضوع به دلایل مختلف قابل تأمل بوده و تاکنون برای موضوعات کلانشهر در این زمینه آن طور که باید به توفیق بزرگی دست نیافته‌ایم.
وی افزود: همانگونه که می‌دانید اولویت نخست شهرداری در این دوره، تبدیل شهر مشهد به الگوی شهر هوشمند و کارآمد در کشور است. در همین راستا، در ابتدای دوره شورا، در گام اول، به اصلاح رویکرد‌های موجود در شهرداری مشهد در نگاه به شهر هوشمند مدنظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: ایرادی که بر مجموعه شهرداری در سنوات گذشته وارد بوده و عملاً شهرداری را در تحقق به شهری هوشمند باز داشته است، نگاه صرف به شهر هوشمند در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است. وی وی اظهار داشت: درست است که زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از مولفه‌های اصلی شهر هوشمند است، اما تنها مؤلفه نبوده و نیاز به نگاهی جامع‌تر در این خصوص وجود دارد. بر این اساس، اصلاحات لازم انجام و موارد مدنظر در برنامه عملیاتی شهرداری منعکس شد. اما در ادامه و هم اکنون، در حال ارزیابی برنامه عملیاتی مصوب شهرداری در بحث هوشمندسازی هستیم و درصورت نیاز، نسبت به بروزرسانی و اصلاح آن اقدام خواهیم کرد.
وی اقدامات علمیاتی در این رابطه را برشمرد و گفت: تکمیل سامانه فاش، توسعه خدمات الکترونیک شهروندی و اپلیکیشن جامع شهروندی (شهر من)، هوشمندسازی خدمات مدیریت شهری با استفاده از زیرساخت IOT (اینترنت اشیا)، توسعه المان‌های هوشمند در سطح شهر، هوشمند سازی آبیاری فضای سبز، هوشمند سازی تفکیک زباله و جمع‌آوری زباله‌های خشک بصورت هوشمند که مورد آخر در حال حاضر به صورت لایحه در شورا است؛ از جمله طرح ریزی‌هایی بوده که در شورا مطرح و از طریق شهرداری در حال اجرا است.
وی در پایان در خصوص نمایشگاه شهر هوشمند که قرار است از اول تا چهارم بهمن ماه سال جاری در مشهد برگزار شود، بیان کرد: نمایشگاه شهر هوشمند فرصتی را برای ارائه آنچه تا کنون به وقوع پیوسته و آنچه می‌بایست انجام شود را به نمایش نخبگان و صاحب نظران و بخش‌های خصوصی می‌گذارد و به این طریق می‌تواند پلی برای بهره برداری از ظرفیت این بخش‌ها برای اجرایی نمودن سیاست‌ها و برنامه‌های در دست اقدام برای دستیابی به شهر هوشمند باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->