زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد + مبلغ مستمری بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود مبنای افزایش حقوق بازنشستگان؛ اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند
سرخط خبرها

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع «وَبا» هشدار داد

  • کد خبر: ۱۵۳۶۴۷
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع «وَبا» هشدار داد
سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که افزایش جهانی موارد وبا یک میلیارد نفر را در ۴۳ کشور در معرض خطر قرار داده و دسترسی به واکسن، داروها و کیت‌های آزمایش وبا در سراسر جهان که نقش مهمی در نجات جان افراد دارند، محدود است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ویفروم، فقر، بلایا، درگیری‌ها و اثرات بحران آب‌وهوا همچنان از عوامل محرک در کنار عدم دسترسی به آب سالم و بهداشت محسوب می‌شوند.

در حال حاضر، ۲۲ کشور در سراسر جهان در حال مبارزه با شیوع عفونت حاد اسهالی ناشی از خوردن یا نوشیدن آب یا غذای آلوده هستند. موارد وبا در سال ۲۰۲۲ و پس از سال‌ها کاهش تعداد مبتلایان، افزایش یافت و انتظار می‌رود این روند تا سال جاری نیز ادامه یابد.

آخرین بررسی سازمان بهداشت جهانی که در اوایل فوریه منتشر شد، نشان داد که وضعیت از سال ۲۰۲۲ بدتر شده است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که پیشگیری مهم است و تقریباً نیمی از جهان به بهداشت ایمن دسترسی ندارند. همچنین، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی از حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است و تحقق این حقوق همچنین به وبا پایان خواهد داد.

سازمان بهداشت جهانی افزود: ۲۶ هزار مورد ابتلا و ۶۶۰ مورد مرگ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳ در ۱۰ کشور آفریقایی گزارش شده است که از ابتدای سال با شیوع این بیماری مواجه هستند. در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۰ هزار مورد و ۱۸۶۳ مرگ از ۱۵ کشور مبتلا، ثبت شد.

آژانس بهداشت سازمان ملل‌ متحد عنوان کرد که چالش‌ها شامل تغییرات آب‌وهوایی است که منجر به خشکسالی یا سیل در بخش‌هایی از آفریقا و در نتیجه افزایش جابجایی جمعیت و کاهش دسترسی به آب پاک شده است.

 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که وبا همچنان یک تهدید جهانی برای سلامت عمومی است.

محققان تخمین می‌زنند که هر ساله بین ۱.۳ تا ۴ میلیون مورد و ۲۱ هزار تا ۱۴۳ هزار مرگ‌ومیر ناشی از عفونت در سراسر جهان ثبت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->