چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۱۴ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۵۶۲۹۲
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
افزایش ۱۴ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از افزایش ۱۴ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، سید جواد موسوی در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: از نیمه اسفند ماه ۹۶ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تا کنون توسط ۱۳۰ بازرس ۴۸۰۰ مورد بازرسی داشته‌ایم در طی این بازرسی‌ها ۴۹ واحد پلمب شده و ۶۰ میلیون تومان وجه به زائرانی که شکایت کرده بودند، عودت داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا کنون ۶۶ هزار و ۱۷۵ گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار زائر خارجی از کشور عراق، ۵ هزار از کشور افغانستان و مابقی از سایر کشور‌ها هستند.

موسوی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ غرفه صنایع‌دستی در بیش از ۵۰ پایگاه در ۲۵ شهرستان استان فراهم کردیم تا هنرمندان صنایع‌دستی در این غرفه‌ها بتوانند محصولات خود در کنار بازدید گردشگران از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی به فروش برسانند.

وی یادآور شد: پیک سفر‌های نوروزی به مشهد از ۱۵ اسفند آغاز شد. در ۱۳ و ۱۴ اسفند ظرفیت اقامتی مشهد ۸۰ درصد اشغال شده بود که در هیچ سالی در چنین روزی ظرفیت اقامتی مشهد به این اندازه تکمیل نشده بود. همچنین این میزان از اشغال واحد‌های اقامتی در نیمه اسفند ماه نشان می‌دهد که برنامه زمان‌بندی سفر‌ها به خوبی توزیع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->