بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

چمنیان: فوتبال خراسان از حضور احسان اصولی در فدراسیون فوتبال بهره‌ای نبرد

  • کد خبر: ۱۶۰۹۸۴
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
چمنیان: فوتبال خراسان از حضور احسان اصولی در فدراسیون فوتبال بهره‌ای نبرد
پیشکسوت فوتبال خراسان و رییس سابق هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه احسان اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود، انتظار بیشتری می‌رفت که بتواند به فوتبال خراسان رضوی کمک کند، اما علنا در این زمینه شاهد اتفاق خاصی از سوی احسان اصولی نبودیم.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، عباس چمنیان در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص قوانین هیات فوتبال خراسان رضوی برای ثبت‌نام کاندید‌های انتخابات رییس جدید این هیات عنوان کرد: در دوره بنده در هیات فوتبال خراسان رضوی محدودیتی برای ثبت‌نام در انتخابات وجود نداشت. در آن موقع سابقه مدیریتی و داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس مطرح بود. این شانس برای همه وجود داشت تا در انتخابات شرکت کنند.

وی در خصوص عملکرد هیات فوتبال خراسان رضوی افزود: عملکرد چهار ساله را باید با موشکافی بیشتر بررسی کرد. اینگونه نیست که به صورت کلی بگوییم عملکرد هیات خوب یا بد بوده است. حتما بخش‌های مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد. قطعا در یک سری زمینه‌ها ناموفق بوده‌اند و در یک سری زمینه‌ها عملکرد بدی نداشته‌اند.

رییس اسبق هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: باید بررسی شود که اگر عملکرد هیات خوب بوده به چه دلیل و در چه بخش‌هایی بوده است و آیا سایر سازمان‌ها در این عملکرد تاثیرگذار بوده‌اند یا خیر. همچنین اگر هیات عملکرد خوبی نداشته باید بررسی شود که آیا فقط هیات فوتبال مقصر بوده یا خیر. اگر ارکان دیگری در این عملکرد ناموفق تاثیرگذار بوده‌اند باید به سراغ همان ارکان برویم، چرا که ممکن است در عملکرد دوره‌های آتی هیات فوتبال نیز تاثیر داشته باشند.

چمنیان بیان کرد: تیم لیگ برتری بخشی از ویترین فوتبال و عملکرد هیات هر استانی است. نماینده لیگ برتری به تنهایی در عملکرد هیات فوتبال تاثیرگذار نیست. هرچند ما در این دوره تیمی در سطح لیگ برتر و لیگ یک نداریم و نبود یک تیم لیگ برتری برای استانی مانند خراسان رضوی فاجعه است. از همین رو باید بررسی شود که در نبود و یا حذف نماینده خراسان در لیگ برتر چه میزان هیات فوتبال استان مقصر و چه میزان سایر ارکان مقصرند.

وی ادامه داد: هیات فوتبال به عنوان متولی فوتبال باید در تمام این اتفاقات حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشته باشد. هیات فوتبال می‌توانسته از حذف نماینده استان در لیگ برتر جلوگیری کند و کمک بیشتری داشته باشد. در بود یا نبود نماینده لیگ برتر نباید سهم هیات فوتبال به تنهایی مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال استانداری و اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان در این خصوص چه نقش‌هایی ایفا کرده‌اند. در استانی مانند کرمان که ۳ تیم لیگ برتری داریم، آیا هیات فوتبال استان به تنهایی این ۳ تیم را وارد عرصه لیگ برتر کرده است؟ قطعا بخش صنعتی و اقتصادی استان کرمان فعالیت داشته که توانسته در لیگ برتر و لیگ‌های یک و دو نماینده داشته باشد.

چمنیان گفت: استان کرمان که بضاعتش بالاتر از استان خراسان رضوی نیست و حضور فعالی در لیگ‌های فوتبال کشور دارد، هیات فوتبالش صرفا به تنهایی تاثیرگذار نبوده است، اما هیات فوتبال در این خصوص می‌تواند کار‌ها را تسهیل کند و رایزنی‌هایی داشته باشد. واگذاری شهرخودرو به مجموعه‌ای که تیم را از بین برد، هیات فوتبال خراسان رضوی می‌توانسته سهم پررنگی در آن داشته باشد.

وی اظهار کرد: هیات فوتبال در تمام فعالیت‌هایی که برای حضور بخش اقتصادی در فوتبال مطرح می‌شود، نقش کاتالیزر را دارد. هیات فوتبال در تمام فعالیت‌ها باید رایزنی کرده و پیگیری کند. نمی‌شود انتظار داشت که استانداری به تنهایی این کار را انجام دهد. اینکه ما نتوانستیم داشته‌های خود را حفظ کنیم و از ۲ دوره قبل که دو تیم لیگ برتری داشتیم و به دوره کنونی رسیدیم که هیچ تیم لیگ برتری نداریم، در شان فوتبال خراسان رضوی نیست. اندازه فوتبال خراسان رضوی این نیست که در هیچ لیگ معتبری حضور نداشته باشیم. قطعا هیات در این زمینه می‌توانسته تاثیرگذار باشد، تمام تقصیر‌ها نیز برعهده هیات فوتبال نیست، اما اینگونه نیست که هیات فوتبال این موضوع را از گردن خود رد کرده و صلب مسئولیت کند.

پیشکسوت فوتبال خراسان رضوی گفت: در حوزه مدیریت هیچ‌چیزی به اندازه ثبات نمی‌تواند در تاثیرگذاری و اجرای برنامه‌ها کمک‌کننده باشد. به شرطی که عملکرد آن مجموعه خوب باشد تا با ثبات بتواند عملکرد خوبش را تداوم ببخشد. شاید از هیات کنونی با توجه به اینکه احسان اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود، انتظار بیشتری می‌رفت که بتواند به فوتبال خراسان رضوی کمک کند، اما علنا در این زمینه شاهد اتفاق خاصی از سوی احسان اصولی نبودیم. همیشه به دنبال این بوده‌ایم که در فدراسیون فوتبال از یک کرسی برخوردار باشیم و حالا که یک کرسی در فدراسیون داریم باید تاثیر این کرسی را در فوتبال خراسان ببینیم. احسان اصولی باید به رسانه‌ها و مردم به عنوان عملکرد چهارساله خود توضیح دهد که از فرصت‌هایی که در اختیارش قرار گرفته، آورده تاثیرگذاری‌اش در فوتبال خراسان رضوی چه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->