گلر بارسلونا در راه لیگ عربستان اوسمار مهاجم خارجی را به علیپور ترجیح می دهد پرسپولیس همچنان منتظر نماینده بانک شهر اوسمار همچنان بلاتکلیف | پرسپولیس به دنبال سرمربی خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به تراکتور نمی رود؟ ارونوف قصد جدایی از پرسپولیس دارد استقلال به دنبال شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس| آلوز به کجا می‌رود؟ احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد هشدار برای بازیکنان استقلال| چهار بازیکن در خطر محرومیت ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود جانواریو: با قهرمانی استقلال خوشحال می‌شوم برد پرگل پرسپولیس مقابل تیم ملی جوانان
سرخط خبرها

ناپولی قهرمانی را پس زد

  • کد خبر: ۱۶۱۵۷۶
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
ناپولی قهرمانی را پس زد
روز پرهیجان فوتبال اروپا با ناکامی صدرنشین ایتالیا تمام شد

با نزدیک‌شدن به هفته‌های پایانی لیگ‌های اروپایی، بازی‌ها جذاب‌تر و حساس‌تر از همیشه دنبال می‌شود و تیم‌ها به‌دنبال رسیدن به قهرمانی یا قرارگرفتن در محدوده کسب سهمیه حضور در رقابت‌های اروپایی فصل بعد هستند. دراین‌زمینه و در سری‌آ، ناپولی دیشب این شانس را داشت که در فاصله شش هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ باشگاه‌های ایتالیا، قهرمانی‌اش را قطعی کند، اما تساوی بدموقع شاگردان اسپالتی برابر حریفشان، رسیدن آن‌ها به جام را دست‌کم تا چندروز به تأخیر انداخت. در انگلیس هم تیم‌های مدعی برابر حریفانشان پا پس نکشیدند و به پیروزی‌های خوبی رسیدند. قهرمان ۱۰ سال بوندس‌لیگا، یعنی بایرن‌مونیخ، هم که هفته گذشته صدر جدول را به دورتموند واگذار کرده بود، این هفته دوباره صدرنشین آلمان شد.

قهرمانی در ناپل به تعویق افتاد

باتوجه‌به فاصله هفده‌امتیازی ناپولی با لاتزیو رده‌دومی، پس از اینکه لاتزیو در خانه اینتر ۳ بر ۱ مغلوب شد، شاگردان اسپالتی فرصت داشتند که با پیروزی در بازی خانگی مقابل سالرنیتانا، در فاصله شش هفته مانده به پایان رقابت‌های سری‌آ، پس از ۳۳ سال دوباره اسکودتو را فتح کنند. آن‌ها با همه توان برای پیروزی وارد میدان شده بودند، اما در نیمه اول حملات آن‌ها بدون نتیجه ماند.

در نیمه دوم و در دقیقه ۶۲ ناپولی بالاخره موفق شد مزد حملاتش را بگیرد و دروازه سالرنیتانا را باز کند. ناپلی‌ها صاحب یک کرنر شدند. ارسال کرنر و دخالت جاکومو راسپادوری که فقط دو دقیقه قبل وارد زمین شده بود، با ضربه سر دقیق ماتیاس اولیورا، دفاع‌چپ اروگوئه‌ای آتزوری، وارد دروازه سالرنیتانا شد تا ناپولی پیش بیفتد.

ناپلی‌ها با اتکا به همین گل، تا دقیقه ۸۴ به هدفشان رسیده و از حریف پیش بودند و طرف‌دارانشان در ورزشگاه خانگی مارادونا مشغول جشن قهرمانی بودند، اما در همین دقیقه بولایو دیا، مهاجم سنگالی، با یک حرکت انفرادی تماشایی از سمت راست به حرکت درآمد و با ناکام‌گذاشتن مدافعان ناپولی شوتی کات‌دار به‌سمت دروازه مرت شلیک کرد تا گل تساوی به‌ثمر برسد. در این گل نباید از پاس تماشایی جیورجیوس کاستانوس، هافبک قبرسی سالرنیتانا، عبور کرد که پاسی عالی برای دیا در عمق فراهم کرد. این گل آرزو‌های شاگردان اسپالتی را نقش بر آب کرد و حالا آن‌ها برای قطعی‌کردن قهرمانی‌شان دست‌کم باید یک هفته دیگر صبر کنند.

روز خوب مدعیان جزیره

در لیگ‌برتر جزیره، مدعیان روز خوبی را پشت‌سر گذاشتند و برابر حریفانشان پیروز شدند. منچسترسیتی با برتری ۲ بر ۱ در زمین فولام که ساده هم به‌دست نیامد، توانست پس از هفته‌ها صدرنشین لیگ‌برتر شود. سیتی حالا با یک بازی کمتر، یک امتیاز بیشتر از آرسنال دارد. سیتی که بازی قبلی‌اش را برابر آرسنال ۴ بر ۱ پیروز شده بود، در این بازی با انگیزه زیاد وارد زمین شد و در دقیقه سوم نیز توسط ارلینگ هالند به گل رسید.

فولامی‌ها در دقیقه ۱۵ گل مساوی را وارد دروازه شاگردان گواردیولا کردند، اما خولین آلوارز، ستاره آرژانتینی سیتیزن‌ها، در دقیقه ۳۶ و با شوتی زیبا، دوباره تیمش را پیش انداخت و درنهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید. نیوکاسل هم در خانه برابر ساوتهمپتون قرار گرفت و درحالی‌که در نیمه اول با یک گل مغلوب حریف شده بود، شاگردان ادی هاو با برگشت در نیمه دوم، توانستند سه گل وارد دروازه ساوتهمپتون کنند.

با این نتیجه، نیوکاسل یک قدم دیگر به چمپیونزلیگ نزدیک شد و حالا برای حضور در لیگ قهرمانان، فقط به پنج امتیاز دیگر از چهار مسابقه پیش‌رو احتیاج دارد. منچستریونایتد هم که سخت به‌دنبال کسب سهمیه چمپیونزلیگ است، در دیدار این هفته‌اش موفق شد استون‌ویلا را شکست بدهد تا با افزایش فاصله‌اش با تاتنهام به ۹ امتیاز با یک بازی کمتر، عملا جایگاه چهارمش را قطعی کند. تک‌گل این بازی را برونو فرناندز در دقیقه ۳۹ برای شاگردان تنهاخ به‌ثمر رساند.

بازگشت سریع بایرن به صدر

در بوندس‌لیگا هم شاگردان توماس توخل در ورزشگاه آلیانز میزبان تیم انتهای جدولی هرتابرلین بودند و در پایان توانستند با گل‌های سرژ گنابری و کینزلی کومان در دقایق ۶۹ و ۷۹، حریف را شکست دهند و به صدر جدول برگردند. بایرنی‌ها که هفته گذشته صدر جدول را پس از هفته‌ها به دورتموند واگذار کرده بودند، به‌لطف تساوی زنبور‌ها در ابتدای این هفته، با این پیروزی توانستند ۶۲ امتیازی شوند و با یک امتیاز بیشتر از دورتموند، دوباره صدرنشین شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->