تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش را از دست دادیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران برنامه‌های تلویزیون به‌مناسبت شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش فیلمنامه‌نویس مشهدی: آرزویم است که درباره امام رضا (ع) فیلمنامه خوبی بنویسم رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزهٔ هنری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی
سرخط خبرها

برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» در مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۴۵۶۴
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» در مشهد + فیلم
دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار از برگزاری اختتامیه این جشنواره در مشهد مزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه «ایثار» که صبح امروز در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، حجت الاسلام «مهدی حسن زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به این که مشهد ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اجرای فعالیت‌های فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: البته دشمن نیز در همین جهت در جنگ ترکیبی مشهد را هدف قرار داده است و این نشان از اثربخش بودن مشهد در حوزه‌های فرهنگی دارد و اقدام عملی در مقابله با دشمن در ان زمینه نیز جهاد تبیین است.

وی به استفاده از ابزار هنری برای امید بخشی در جامعه به عنوان وظیفه و تکلیف فرهنگی بنیاد شهید یاد کرد و گفت: بنیاد شهید در حوزه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، در بعد فرهنگی نیز تکلیف دارد. بیش از ۸۰ درصد فعالیت و رسالت‌های بنیاد شهید فرهنگی است و بنیاد شهید باید «شهید پرور» باشد.  

حجت الاسلام حسن زاده افزود: استان خراسان رضوی، تنها استانی است که توانست در سال گذشته سریال بسازد و ۱۸ قسمت قسمت سریال با محوریت شهدای مدافع حرم و فاطمیون در قالب سریال «بچه زرنگ» در این استان ساخته شد. علاوه بر این بیش از ۵ هزار خاطره والدین شهدا نیز در این زمینه ثبت شده است. نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» نیز با موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت، تلاش سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار و اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، ایثار و جنگ نرم و فضای مجازی، ایثار و امید به زندگی، ایثار و امنیت و آرامش اجتماعی، ایثار اجتماعی و نقش ایثارگران در فرهنگ سازی جامعه، ایثار اجتماعی و نقش مردم در کمک رسانی به یکدیگر، ایثار و مقاومت با نگاه به اسطوره‌ها و مفاخر و ... نیز به میزبانی مشهد برگزار می‌شود که اختتامیه آن نیز در مشهد برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: ششمین جلسه شورای ترویج استان و جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره اختصاص یافت.  

ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی ایثار در مشهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در ادامه از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی ایثار در مشهد و با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری مشهد خبر داد و افزود: در تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی، به دنبال برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره بین المللی ایثار در سال‌های آینده خواهیم بود.

جزئیات برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ایثار در مشهد

«ناصر باکیده» دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۷ جمعه ۲۹ اردیبهشت در جوار مزار شهدای گمنام کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود.  

وی افزود: فیلم‌های جشنواره نیز بر اساس برنامه در ۴ سالن پردیس سینمایی مهر کوهسنگی اکران می‌شود. برنامه اکران فیلم‌ها از ساعت ۹:۳۰ لغایت ۱۹ برگزار می‌شود و در کنار آن، شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی در ارتباط با محور‌های جشنواره خواهیم بود که در این نشست ها، «حسن رحیم پور ازغدی» با موضوع راهبرد‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سینما و تلویزیون»، «انسیه شاه حسینی» با موضوع «بررسی نقش زنان در عرصه ایثار و شهادت»، «محمد ابوالجدایل» با موضوع «بررسی سیمای سرزمین‌های اسلامی»، «جان جیمز یوبل» با موضوع «نقش صهیونیست در سینمای جهان» و «فرهاد مختاری» دبیر جشنواره بین المللی ایثار با موضوع «برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص فیلم‌های تولیدی و برگزاری جشنواره ها» به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. ضمن این که اختتامیه جشنواره نیز ۳ خردادماه در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.  

باکیده خاطرنشان کرد: اتفاقات صورت گرفته بر اساس ایجاد همدلی در برگزاری جشنواره صورت گرفت و ضمن تقدیر از همراهی و تلاش بنیاد شهید استان، باید از همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و صدا و سیمای خراسان رضوی نیز قدردانی کرد.

وی افزود: تلاش شکل گرفته در جشنواره طی ۷ تا ۸ ماه، منجر به دریافت آثار در قالب فیلم سینمایی، مستند، آثار کوتاه داستانی، پویانمایی و نماهنگ در دو بخش بین الملل و ملی بود. در مجموع ۱۲۷۰ اثر در حوزه فیلم و فیلمنامه در سه بخش فیلمنامه، سینمایی ملی و سینمای بین الملل به دبیرخانه جشنواره رسید. از مجموع ۲۱۹ عنوان فیلمنامه، ۴۰ عنوان به بخش داوری نهایی راه یافت. در بخش فیلم‌های سینمایی نیز در بخش ملی ۶۴۴ فیلم به دبیرخانه رسید که در ۲ بخش اصلی و ویژه مورد ارزیابی قرار گرفت و ۱۱۱ اثر به بخش داوری نهایی راه یافت. در بخش بین الملل نیز ۳۶۵ اثر از ۳۰ کشور به دبیرخانه رسیده که در نهایت ۴۸ عنوان فیلم به بخش داوری راه یافت.

یک جایزه ۵ میلیارد تومانی برای تولید فیلم

باکیده در خصوص جوایز این جشنواره نیز گفت: علاوه بر سنت‌هایی که در جشنواره‌ها وجود دارد، این جشنواره جایزه‌ای را در بخش ملی و بین المللی در نظر گرفته است. بنا بر پیشنهاد هیات داوران هر بخش به دبیر جشنواره، یک جایزه ۵ میلیارد تومانی برای حمایت از تولید اثر بعدی به هنرمند حائز شرایط دریافت این جایزه اهدا خواهد شد.

ضمن این که در سایر بخش ها نیز یک نگاه جدی در حوزه تولید بنیاد برای کشف استعدادها وجود دارد. منتخبان جشنواره نیز برای ضمن دریافت تندیس و جوایز نقدی، برای ساخت اثر بعدی دعوت خواهند شد و از حمایت های بنیاد بهره مند خواهند شد.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->