سرخط خبرها

کلید اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

  • کد خبر: ۱۶۹۳۵۹
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کلید اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا
برای تحصیل در دانشگاه‌های سطح بالا در مقاصد محبوب تحصیلی دنیا از جمله کانادا نیاز به صلاحیت‌های علمی بالایی خواهید داشت.

گزارش آگهی

برای تحصیل در دانشگاه‌های سطح بالا در مقاصد محبوب تحصیلی دنیا از جمله کانادا نیاز به صلاحیت‌های علمی بالایی خواهید داشت و در بدترین حالت اینکه باید حداقل الزامات خواسته شده را برآورد کنید. صحبت ما در این مقاله، درباره اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا بوده و الزامات عمومی برای اخذ پذیرش تحصیلی عبارتند از: ارائه اصل مدرک تحصیلی با معدل و ریز نمرات مناسب، مدرک زبان با نمره مناسب، انگیزه نامه، کاور لتر، توصیه نامه (برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری)، مقالات معتبر (برای مقطع دکتری یا اخذ بورسیه)، مدارک هویتی و...

کلید اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

حالا اگه نخوایم وارد الزامات جزئی برای هر رشته، مقطع تحصیلی، دانشگاه و... بشویم، به طور خلاصه در اکثر مواقع، برای تحصیل در کانادا، شخص بهتر است که دارای معدل بالای 13 الی 14 باشد و همچنین از نظر دانش و مدرک زبان نیز دارای مدرک زبان با نمره آیلتس حداقل 6.5 باشد و متقاضی با داشتن این دو شرط پایه و اساسی در صورت مسائد بودن دیگر شرایط، معمولا دستش برای اپلای برای هر دانشگاهی از جمله دانشگاه‌های رنک بالای این کشور باز است. البته هم شرط معدل ذکر شده و هم نمره زبان عمومی مذکور برای مقاطع تحصیلی بالاتر، برخی رشته‌های تحصیلی خاص، برترین دانشگاه‌های کشور، اخذ بورسیه و... بالاتر می‌رود (به طور متوسط حداقل معدل بالای 16 یا 17 و همچنین آیلتس حداقل 7 یا 7.5).

البته اداره مهاجرت کانادا به نسبت دانشگاه‌هایش بسیار به معقوله مدرک زبان حساس بوده و بنابراین انتظار را نداشته باشید که بتوانید با نمره آیلتس کمتر (مثلا 6 یا 5.5) بتوانید به واسطه برتری‌های تحصیلی دیگر خود پذیرش تحصیلی گرفته و شانس بالایی برای صدور ویزای دانشجویی داشته باشید. یا مثال دیگر پذیرش مشروط به گذراندن دوره زبان که این روش‌ها برای ویزای کانادا و مهاجرت تحصیلی به این کشور ریسک بالاتری دارد؛ اما تجربه نشان داده که حتی کسی بدون مدرک زبان هم ویزا شده است! اما چطور؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره نکات کلیدی اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا صحبت کنیم که اگر کسی نتوانست تمام الزامات تحصیلی را به طور تمام و کمال برآورده کند، بداند که به زبان عامیانه چه راه‌های فراری وجود دارد.

کلید اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

ابتدا درباره نرخ پذیرش هر دانشگاه در کانادا صحبت خواهیم کرد. نرخ پذیرش یک دانشگاه یعنی درصد قبولی‌ درخواست‌های پذیرش تحصیلی آن دانشگاه نسبت به کل درخواست‌های ارائه شده. برای مثال اگر دانشگاهی به طور متوسط در هر سال 20 هزار درخواست دریافت نموده اما فقط 6 هزار نفر را قبول نماید، پس نرخ پذیرش آن دانشگاه با یک محاسبه ساده ریاضی می‌شود 30 درصد.

حال شما فرض کنید با شرایطی به نسبت مناسب می‌خواهید برای چند دانشگاه خوب و رنک بالا، اپلای کنید. دانشگاه رتبه 2 این کشور یعنی دانشگاه تورنتو دارای نرخ پذیرش 42 درصد بوده اما دانشگاه رتبه 3 این کشور یعنی دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای نرخ پذیرش 54 درصد می‌باشد و از طرفی، هر دو دانشگاه، شرایط و الزامات مشابه و تقریبا یکسانی را برای آن دوره و رشته‌ی تحصیلی مد نظر شما و در مقایسه با شرایط شخصی شما دارند؛ حال اپلای برای کدام دانشگاه با این اوصاف منطقی‌تر و با ریسک کمتری موجه است؟ جواب مشخص است و دانشگاه بریتیش کلمبیا؛ مگر آنکه بنا به دلیل یا دلایل شخصی، به هر نحوی دانشگاه تورنتو را برای تحصیل ترجیح دهید.

برای مهاجرت به کانادا و شروع تحصیل خود در این کشور، معیارهای کلیدی تاثیرگذار دیگر در مسیر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را هم در کنار نرخ پذیرش، مختصرا تشریح خواهیم کرد. معیار بعدی که می‌تواند کمی شبیه به حالت معقوله نرخ پذیرش باشد، تعداد دانشجویان بین‌المللی در آن دانشگاه می‌باشد. طبیعتا دانشگاه‌هایی که جمعیت دانشجویان بین‌المللی آن‌ها بالای 20 الی 25 درصد بوده، شانس بالاتری برای شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی دارد.

معیار دیگری که در پذیرش تحصیلی بسیار موثر بوده، انگیزه نامه شما است که چطور نگارش شده باشد؛ شما شاید مقطعی را به طور مجدد در رشته‌ایی دیگر بخوانید، یا معدل چندان بالایی نداشته باشید؛ اینجاست که می‌توانید با یک انگیزه نامه بسیار قوی، مانور داده و نظر بررسی کننده پرونده و درخواست خود را مثبت‌تر کنید.

کلید اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

معیار دیگر در امر مهاجرت تحصیلی، سابقه کار قوی و درخشان ‌می‌باشد که در مواردی مانند گپ تحصیلی یا سن بالا برای تحصیل در مقطع تحصیلی مورد نظر می‌تواند کاملا بازی را تغییر دهد. البته باز با تاکید می‌گوییم که نه هر سابقه کاری و بلکه سوابق کاری بسیار خاص، درخشان، قوی و ارزشمند.

معیار بسیار مهم درگیر در اخذ پذیرش و به ویژه اخذ بورسیه تحصیلی، پیدا کردن استاد است و داستان از آنجا شروع شده که بتوانید به خوبی با استاد مکاتبه نمایید و تا حد امکان به بهترین شکل رایزنی انجام دهید و در طی این پروسه بتوانید به خوبی صلاحیت‌های تحصیلی خود و همچنین مهارت زبان خود را در صحبت و مکاتبه نشان دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->