آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت برگزاری نمایشگاه نقاشی نورالهدی در نگارخانه صحن کوثر برپایی موکب توسط خدمه حرم حضرت رضا (ع) در حرم مطهر شاهچراغ رئیس مرکز مریم‌شناسی لبنان: شگفت‌زده شدم که امام رضا(ع) پیشتاز گفت‌وگوی علمی آن هم در هزار سال پیش هستند برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است رئیس جمهور: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است | سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند + فیلم ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم شاخه گلی برای زائر آقا روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟ مظلومیت قرآن، از بزرگترین ابتلائات امت اسلامی بوده است
سرخط خبرها

آغاز به کار مرحله نهایی مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور در مشهد مقدس

  • کد خبر: ۱۷۰۵۴۱
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
آغاز به کار مرحله نهایی مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور در مشهد مقدس
هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور با حضور ۱۵۰ نفر از معلمان در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: رقابت فرهنگیان در مسابقات قرآن و عترت، فرصتی برای ارتقای اهمیت قرآن و گسترش آن در مدارس است.

 اصغر باقرزاده گفت: در هشتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، بیش از ۳٠٠ معلم در پنج رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این رقابت در بین فرهنگیان یک فرصت تربیتی و نشانه اهمیت ویژه قرآن در مدارس و نیز بستر مناسبی برای گسترش آن در سطح مدارس است. ما انسان‌ها نیازمند آن هستیم که به طور مستمر سطح دانش و معرفت خود را گسترش دهیم.

باقرزاده ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش بر این است که برنامه‌ها و موقعیت‌های تربیتی و قرآنی را در طول سال تحصیلی در مدارس ایجاد کند. یکی از این برنامه‌ها مسابقات قرآن، عترت و نماز است.

رونق‌بخشی مسابقات قرآنی در بین دانش‌آموزان

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور گفت: مجموع شرکت‌کنندگان هشتمین دوره از مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در مرحله کشوری به ۳۲٠ نفر رسیده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مسابقات فرهنگیان سطح کشور در۵ رشته قرائت تحقیق، حفظ کل و ۱۰ جز، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برگزار خواهد شد. مجموع آمار شرکت‌کنندگان در مراحل منطقه و استان حدود ۱۱٠ هزار نفر است که از این تعداد، ۳۲٠ معلم در مرحله مقدماتی و ۱۵٠ نفر برتر نیز در بخش فینال مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی افزود: هدف اصلی ما در برگزاری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان، رونق‌بخشی این مسابقات در بین دانش‌آموزان است.
باقری در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های ما در مسابقات، تسهیل‌کردن این مسابقه است؛ زیرا هر چه قرآن و عترت در بین فرهنگیان بیشتر رشد کند، دانش‌آموزان نیز بیشتر به این سمت جذب می‌شوند.

وی با توجه به اینکه مسیر رشد دانش‌آموزان از همین جا می گذرد بیان کرد: سعی ما این است که مسابقات را برای معلمان قرار دهیم تا با برنامه‌ریزی دقیق آنها، مسیر پیشرفت و ارتقا، هم برای آنها و هم دانش‌آموزان ایجاد شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات، بالا بردن انس با قرآن و اهل‌بیت است. تلاش می‌کنیم تا با ترویج سبک‌ها و ارائه احکام دانش‌آموزی بتوانیم آنها را در مدت کوتاه تری آموزش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->