اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش‌هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر! چرا بعد از خوردن غذا شکم باد می‌کند؟ | علل نفخ بعد از خوردن غذا را بشناسید چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
سرخط خبرها

شنبه‌های خیالی!

  • کد خبر: ۱۷۰۸۹۳
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
شنبه‌های خیالی!
بیچاره شنبه! «شنبه» بهانه است؛ مشکل به «اراده» برمی گردد.

امروز همان شنبه است؛ همان شنبه‌ای که بار‌ها قولش را به خودمان داده ایم؛ همان شنبه‌ای که قرار است ورزش را شروع کنیم، همان شنبه‌ای که قرار است درس را شروع کنیم، همان شنبه‌ای که قرار است کار جدیدی را دنبال کنیم، همان شنبه‌ای که قرار بود رژیم غذایی بگیریم و همان شنبه‌ای که به وعده‌های انجام نداده ما عادت کرده است.

بیچاره شنبه! «شنبه» بهانه است؛ مشکل به «اراده» برمی گردد. اراده که باشد، هر روز شنبه است؛ همان شنبه‌ای که آمده است و در آن قرار داریم؛ همان امروز ما که گفته اند: «کار امروز را به فردا مینداز.» اراده که باشد، شنبه و یکشنبه ندارد؛ صبح علی الطلوع می‌شود همان روزی که تصمیم گرفته ایم، تصمیمی جدی‌تر بگیریم.

ممکن است سه شنبه باشد؛ ولی برای ما که همیشه به قرار با خودمان پایبند هستیم و به وعده و پیمانی که با خود بسته ایم، وفاداریم؛ همان روز می‌شود روز شنبه و روزی که بی بهانه اقدام می‌کنیم. «شنبه»‌های خیالی پشت سرهم می‌آیند و می‌روند و به وعده‌های بی پشتوانه ما می‌خندند. هفته‌ها آغاز می‌شود و می‌گذرد و خیلی از ما همچنان دربند وعده‌ای دیگر برای شنبه خیالی‌ای دیگریم.

تصمیم‌ها اگر از پشتوانه فکری قوی برخوردار باشند و به اراده تبدیل شوند، راه خودشان را پیدا می‌کنند. باید توجه داشت که انضباط شخصی با قدرت اراده همراه است و به شما قدرت می‌دهد برای انجام هرکاری پافشاری کنید و مهارتی است که لذت را مهار می‌کند تا به چیزی برسید که برایتان بهتر و خوشایندتر است؛ حتی اگر برای رسیدن به آن مجبور شوید با مشکلات رو به رو شوید.

این دو مهارت مهم، یعنی اراده و انضباط شخصی، شما را بسیار قدرتمند و توانا بار می‌آورد. درنتیجه می‌توانید به راحتی رفتار و اعمال خود را انتخاب کنید. وقتی اراده شما قوی شود، می‌توانید درباره هرکاری که می‌خواهید انجام دهید، به خوبی فکر کنید. اراده باعث می‌شود اهدافمان معقول باشد. موانع و بهانه‌ها را از سر راه خود برداریم تا موفق شویم. امروز همان شنبه است و به شنبه‌ای دیگر فکر نکنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->