بزرگ‌مرد اخلاص و خدمت رئیسی از مسیر خدمت خود را به کاروان شهدا رساند دلمان برایت تنگ می‌شود خادم ملت | آذری‌های غیور سنگ‌تمام گذاشتند مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی مشهد برگزار شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | فیلمی قدیمی از سخنرانی شهید رئیسی در جمع زائران پیاده مشهد به کربلا سوگواره شعر خادم الرضا(ع) با حضور ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری در مشهد برگزار شد امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت
سرخط خبرها

هشتمین دوره «طرح ولایت» در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۱۷۲۰۶۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
هشتمین دوره «طرح ولایت» در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد
هم‌زمان با ایام دهه ولایت و امامت، آئین افتتاحیه هشتمین دوره «طرح ولایت» ویژه طلاب سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آئین افتتاحیه هشتمین دوره اندیشه‌های بنیادین اسلام؛ «طرح ولایت» صبح امروز، ۱۰ تیر، با حضور ۵۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت بشر خداوند پیامبرانی را برای هدایت انسان ها فرستاده است ولی بسیاری از انسان ها به رقم داشتن بهترین مربیان باز هم از راه حق منحرف شدند.

وی تصریح کرد: سوالی که مطرح است این است که چه شد که دین اسلام که توسط پیامبر اکرم(ص) به مردم ابلاغ شد، در اندک زمانی  بعد از رحلت ایشان دچار انحراف شد و در طول تاریخ هم بزرگان دینی بودند که از صراط مستقیم گمراه شدند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز کرد: در جواب این سوال باید گفت که انسان موجودی مختار است و به رغم وجود برنامه کامل و مجری متعالی باز هم اختیار سلب نمی شود. بنابراین منحرف شدن از صراط مستقیم نه ناشی از نقص برنامه و نه ناشی از  مجری برنامه است بلکه این اختیار است که سرنوشت انسان ها را مشخص می کند.

وی بیان کرد: گاهی یک انتخاب نادرست که با اختیار انجام می شود، سرنوشت انسان عوض می شود و گاهی در اثر یک انتخاب نادرست سرنوشت یک جامعه عوض می شود.

آیت الله رجبی اضافه کرد: معمولا یکی از عواملی که باعث گمراهی و انحراف انسان از مسیر حق می شود، هواهای نفسانی است.  هوای نفس گاهی باعث می شود افرادی که مدت ها در مسیر درست بوده اند،به یکباره از مسیر حق منحرف شود و نمونه تاریخی آن طلحه و زبیر بودند.

وی اظهار کرد:  عامل دوم گمراهی انسان نادرست بودن فکر و اندیشه است. گاهی ما وقت نمی گذاریم برای شناخت درست و درک حقیقت و به همین خاطر دچار انحراف می شوند. برای اینکه همیشه در مسیر حق بمانیم باید بنیان های فکری درستی داشته باشیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: اگر می خواهیم در مسیر عبودیت و اسلام حرکت کنیم باید اسلام را با همه جامعیت آن ببینیم در غیر اینصورت تمام داشته های ما ممکن است، در یک لحظه از بین برود.

وی افزود: ما با اندیشه سست نمی توانیم دربرابر تهاجمات دشمن ایستادگی کنیم و قطعا دچار انحراف خواهیم شد.

آیت الله رجبی با بیان اینکه یکی از وظایف روحانیون هدایت و راهنمایی انسان ها است، ابراز کرد:  کسی که می خواهد در این عرصه فعالیت کند و وظیفه خود را در این عرصه انجام دهد، باید مبانی اندیشه دینی را در حد بالایی فرا بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین وظیفه اگر شرکت در طرح ولایت برای همه لازم است، برای طلبه که وظیفه اش هدایت‌گری است لزوم بیشتری دارد.

گفتنی است طرح ولایت با حضور ۵۵۰ نفر از طلاب سراسر کشور و همچنین طلاب جامعه المصطفی(ص) به مدت ۴۰ روز در مشهد برگزار می شود و بعد از پایان این طرح، گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

طرح ولایت، عصاره هفتاد سال مجاهدت علمی علامه مصباح یزدی

حجت الاسلام و المسلمین قاسم شبان نیا، رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: طرح ولایت عصاره هفتاد سال مجاهدت علمی علامه مصباح یزدی است که در قالب یک دوره آموزشی فشرده به مخاطبان آموزش داده می شود.

وی با اشاره به شبهه پراکنی دشمن در فضای جامعه دینی بیان کرد: از جمله کاربردهای طرح ولایت توانمند کردن مخاطبان در زمینه پاسخ به شبهات دینی است.

حجت الاسلام شبان‌نیا عنوان کرد: در این طرح مباحث اعتقادی و مبانی اندیشه اسلامی با یک نگاه منظومه‌ای به طلاب آموزش داده می شود و طرح ولایت همچنین راه درست اندیشیدن را به مخاطبان می آموزد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->