اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

روایتی از رقابت زنانه مچ‌اندازی در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۲۵۳
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
روایتی از رقابت زنانه مچ‌اندازی در مشهد
مسابقات مچ‌اندازی بانوان قهرمانی خراسان رضوی به میزبانی مشهد برگزار شد.
مژده رنگیان - مسابقات قهرمانی مچ‌اندازی استان به میزبانی مشهد برگزار شد و بانوان خراسانی، توانایی خود را در رشته مچ‌اندازی آزمایش کردند. یکی از باشگاه‌های ورزشی مشهد، میزبان مسابقات قهرمانی کشور در این رشته بود. در گذشته چند دوره مچ‌اندازی بانوان در مشهد برگزار شده بود، اما این اولین‌بار بود که استقبال از ده‌بیست نفر فراتر رفته و بیش از ۴۰ نفر برای شرکت در مسابقات حاضر شده بودند. همه‌چیز برای برگزاری مسابقه بانوان آماده بود، محیطی کاملا زنانه؛ اما طبق قوانین، مسابقات باید با حجاب کامل برگزار می‌شد. حضور دیجی و موزیک، رنگ‌وبوی رقابتی فضا را بیش ازپیش کرده است. رقابت‌ها در سطح باشگاهی بود و بیشترین تعداد ورزشکاران از مشهد بود؛ اما از شهرستان‌هایی مانند نیشابور، کاشمر و کلات نیز حضور داشتند.

رقابت ۴۱ راست‌دست
پیش از شروع رقابت‌ها، وزن‌کشی برگزار شد، جوانان در ۶ وزن دسته‌بندی شدند و بزرگ‌سالان در ۹ وزن. برخی وزن‌ها خالی بود و ورزشکاری برای رقابت حضور نداشت و بیشترین تعداد در رده بزرگ‌سالان بود. دست راست یا دست چپ هر ورزشکار هم مشخص شد. ۴۱ نفر در رقابت‌های راست‌دست شرکت کردند و ازاین‌میان ۱۶ نفر علاوه بر این، با دست چپ هم مسابقه دادند.

قوانین خاص در یک رشته خاص
هزینه برای ثبت‌نام رایگان بود، اما مهم‌ترین بخش ثبت‌نام، تعهدنامه بود. هر ورزشکار باید تعهدنامه محضری مبنی‌بر اینکه مسئولیت هرگونه آسیب به عهده خود ورزشکار است، به علاوه رضایت‌نامه از همسر یا والدین را در هنگام ثبت‌نام ارائه می‌کرد. آزمایش تراکم استخوان نیز لازم بود. برخی بانوان از کمبود کلسیم و پوکی استخوان رنج می‌برند و قطعا برای چنین‌افرادی رقابت در این رشته ورزشی جایز نیست و منجر به آسیب می‌شود.

زیورآلات دردسرساز
آوردن زیورآلات به مسابقات ممنوع بود، اما تعدادی از ورزشکاران النگو داشتند و به‌همین‌خاطر مجبور بودند با چسب، آن‌ها را در دستان خود بپوشانند؛ اما بانوان دردسر‌های دیگری هم داشتند. چند ورزشکار که به‌اصطلاح ناخن کاشته بودند، به دستور داوران مجبور شدند ناخن‌های خود را کوتاه کنند تا بتوانند در مسابقه شرکت کنند؛ زیرا باعث آسیب به دست حریف می‌شدند. به‌جز آن، داشتن کلاه و عینک نیز در حین بازی ممنوع بود.

آموزش پیش از مسابقه
میز استاندارد ویژه مچ‌اندازی، به رنگ قرمز و آبی در میانه سکویی که شبیه به رینگ بوکس بود قرار داشت. در بین شرکت‌کنندگان، ورزشکارانی بودند که در رشته‌های دیگر فعالیت می‌کردند و حالا می‌خواستند مچ‌اندازی را نیز تجربه کنند. داوران در هر وزن، ورزشکاران را فرامی‌خواندند. ۲ داور هر رقابت را قضاوت می‌کرد. پیش از هر مسابقه، یکی از داوران وضعیت بدن ورزشکاران و گریپ دست‌ها را آموزش می‌داد و تنظیم می‌کرد و بیشترین زمان صرف درست‌گرفتن و جاافتادن در دست حریف می‌شد. به محض آغاز هر رقابت، تماشاچیان که تعداد درخورتوجهی بودند، به تشویق هریک از ورزشکاران می‌پرداختند.

خطر شکستگی به خیر گذشت
مچ‌اندازی باوجود ظاهر آرام و کم‌تحرکش، آسیب‌دیدگی‌های زیادی هم می‌تواند داشته باشد. اصلی‌ترین آسیب، شکستگی استخوان است که علل مختلفی دارد. اگر میز استاندارد نباشد و ورزشکار حرکت اشتباهی بزند، این اتفاق می‌افتد. خوشبختانه در این مسابقات خبری از شکستگی نبود، اما تعدادی از ورزشکاران دچار کشیدگی‌های جدی در ناحیه بازو شدند و پزشک‌یار حاضر در سالن با یخ به کمک آن‌ها می‌آمد.

میهمان ویژه خارجی
این مسابقات میهمان ویژه‌ای هم داشت؛ خانم سکیه، اهل کشور تاجیکستان، که قهرمان ۵ دوره آسیاست و این چند روز در مشهد حضور داشته و با اطلاع از برگزاری این مسابقات، خود را به سالن رسانده بود. داوران با عناوین قهرمانی کشور هم مچ اندازی کردند و اتفاقا به قهرمانی نیز رسیدند.
 
در پایان تمامی اوزان و رده‌های سنی، سعیده زارع، خدیجه نوایی، حمیده رحمانی، شبنم رحمانی، مریم مهران‌مهر، راحله اکبری، شمیم یعقوبیان‌فر، زهرا عباس‌آبادی، فاطمه صبوری، هلیا دولابی، فرشته نظری، صبا اروجی، مهلا فتح‌آبادی، زهرا صالحی، مهلا حسن‌آبادی و معصومه ناویانی به مقام قهرمانی در بخش خود رسیدند. همچنین در چپ‌دست، مریم مهران‌فر، تهمینه خداجانی، هدیه رحمانی، الهه جعفری، مهلا حسن‌آبادی، مبینا خان‌زائی، شمیم یعقوبیان‌فر، فاطمه صبور و شبنم رحمانی موفق به کسب عنوان اولی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->