کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نرخنامه حق العمل املاک در سال ۱۴۰۲ در مشهد چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۷۳۷۱۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
  • ۲۲
نرخنامه حق العمل املاک در سال ۱۴۰۲ در مشهد چقدر است؟
بر اساس اعلام اتحادیه مشاورین املاک مشهد، نرخ نامه حق العمل املاک در سال ۱۴۰۲ مشخص است که بنگاه‌های املاک موظف به رعایت آن هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دریافت حق الزحمه از سوی مشاور املاک منوط به تنظیم قرارداد با فرمت مخصوص هلوگرام وثبت آن در سامانه املاک و مستغلات کشور با ارائه کد رهگیری و تحویل نسخ مربوط به طرفین قرارداد به انظمام فاکتور معادل حق الزحمه دریافتی ذینفعان خواهد بود.

حق الزحمه یاد شده نیز همزمان با تحویل نسخ قرارداد به طرفین دریافت خواهد شد. با توجه به وظایف قانونی فرد صنفی در عرضه خدمات، مشاور معاملات املاک مجاز به دریافت هیچگونه وجه و یاکالا و امثال آن به عنوان حق المشاوره یا حق داوری و یا حق مشارکت در ساخت و ... به عنوان شروط ضمن قرارداد یا با تنظیم قرارداد جداگانه از طرفین نمیباشد. 
مشاورین معاملات املاک موظفند مبلغ حق الزحمه دریافتی را در متن قرارداد درج نمایند. بدیهی است در صورت بروز اختلاف، اظهارات طرفین قرارداد در خصوص میزان حق الزحمه ملاک عمل قرار خواهد گرفت. مشاورین معاملات املاک موظف به صدور قبض سه برگی به ازای اخذ حق الزحمه و ارائه یک نسخه از آن به طرفین قرارداد میباشند و اخذ هرگونه مبلغ جداگانه بابت بازدید محل، ثبت قرارداد در سامانه و ارائه کد رهگیری فاقد وجاهت قانونی و ممنوع میباشد. 

تنظیم هرگونه قرارداد منوط به رویت اصل اسناد قانونی ملک و احراز هویت طرفین قرارداد بوده و واحد صنفی مکلف به اسکن شناسنامه و کارت ملی و اسناد موضوع قرارداد از طرفین و ضمیمه آن به نسخه قرارداد‌های منعقده نگهداری شده در واحد صنفی میباشد. نصب نرخنامه در محل واحد صنفی، در محل مناسب و در معرض دید عموم الزامی بوده و نرخنامه فاقد مهر اتحادیه مشاورین معاملات املاک فاقد اعتبار و وجاهت قانونی میباشد. 

در صورت فسخ معامله پس از عقد قرارداد، حق الزحمه متعلق به مشاور معاملات املاک میبایست به صورت یکسر) از سوی فسخ کن نده (و در مورد مبایعه نامه‌ها به میزان ۲۰ درصد کل حق الزحمه معاملات و در خصوص اجاره نامه‌ها به میزان ۲۵ درصد کل حق الزحمه اجاره نامه‌ها پرداخت گردد.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی با تایید این مطلب در گفتگو با شهرآرانیوز تصریح کرد: نظارت بر واحد‌های صنفی بنگاه املاک همچنان ادامه دارد و سعی شده در نقاط مختلف شهر این بازرسی همراه با تیم تعزیرات و اماکن بر قرار باشد. دریافت حق الزحمه مازاد، عدم صدور کد رهگیری، عدم نصب نرخنامه و عدم درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه از جمله مواردی است که به طور معمول بنگاه‌های املاک در آن تخلف می‌کنند.

نرخنامه حق العمل املاک در سال ۱۴۰۲ در مشهد چقدر است؟

محسن صیادی در باره میزان حق الزحمه بنگاه‌های املاک مشهد یادآورشد: حق الزحمه تنظیم قرارداد‌های خرید و فروش (مبایعه نامه) با ارزش ملک مورد معامله تا سقف پنج ۵ میلیارد تومان پانزده صدم درصد( ۰۱۵ ٪ ) از هر طرف،  حق الزحمه تنظیم قرارداد‌های خرید و فروش (مبایعه نامه) با ارزش ملک مورد معامله از ۵ میلیارد تومان به بالا دو دهم درصد هر طرف است.  همچنین سقف حق الزحمه دریافتی بابت تنظیم قرارداد‌های خرید و فروش (مبایعه نامه) حد اکثر بیست ۲۰ میلیون تومان از هر طرف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
5
چه خبره برای یک قرارداد 20 میلیون تومان مگه چه زحمتی میکشند آیا از یک کارگر که یک ماه عرق میریزه و 8 میلیون میگیره بیشتر هست زحمت یک قرارداد!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
1
3
فکر کنم ناظر پیامهای مردمی یا ناظر سایت شما که مجوز انتشار پیامها رو داره خودش یک املاک هم داره چون هر پیامی که به نفع املاکی ها نباشه چاپ نمیکنه - خسته نباشید واقعا !!
محمود برادران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
4
واقعا یا سما تو این شهر زندگی نمی کنید و یا به قول معروف خودتون رو به کوچه علی چپ می زنید.
حق کمیسیون فروش اگه ریالی از یک در صد از هرطرف کمتر باشه املاکی زمین و زمان رو به هم می دوزد.
واقعا جای تاسف بسیار است که هیچ ارگان و سازمانی بر کار این زالوهای بی خاصیت نظارتی ندارد.
چرا اینقدر پول مفت از مردم می گیرند و کسی هم ککش نمی گزد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
2
بنگاه داری فقط پول مفت میگیرن
mmm
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
1
0
سلام و عرض ادب
شهد مشهد و مسکل گرانی اجاره بها تنها در مشهد نیست بلکه در تمام کشور است و بهترین بود بجای طراحی نرم افزار اجاره باه نرم افزاری تعیین قیمت خرید فروش املاک طراحی میشود تا جلوگیری از گرانی و قیمت های بی حساب کتاب فروش املاک شود و این خود به خود تاثیر در کاهش اجاربها نیز داشت نه اینکه سر کیسه ولکنید و ته کیسه که اجار بها است را نظارت کنید در مورد نکته مهم دیگر هم بحث سااندهی معاملات اتباع که امروز نه تنها در مشهد بلکه اول درتهران و بعد شهرادی دیگر در حال خرید املاک مهم و تاثیر گذار هستند جالباینکه هیج مدیریتی و طرحی در مورد نحوه خرید و مدیریت سرمایه کلان اتباع خارجی وجود ندارد و فقط میگویند ممنوع در صورتی که وقتی افراد را به کشوری راه میدهید باید امکانات نیز بدهید و قوانین بروز نیز طراحی کنید واین سرمایه دلاری را به جای هزینه در خریداملاک قدیمی و مصرفی و دلالی در بحث تولید مسکن مقاوم و جدید و بحث تولیدات و صنعت هدایت شود با نظارات و قوانین بروز تا برای ÷یشرفت کشور د ر آینده هم سرماه مالی جهانی وارد کشور شود هم بحث تولیدات و ارتقاء صنعت وشکوفایی اقتصاد شود
حسین زری نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
0
0
نرم افزاردرست آیا استفاده میشود.مدیریت ضعیف وازهمه مهمتر اقتصاد بهم ریخته که منجربه فاجعه اجتماعی شده که ناهنجاری بوجود آمده کسی دنبال حل آن بوده .اگربوده ظاهری وبدون برنامه ساختاری پیشرفته.که نتیجه نداده مثل همین نرم افزارتعیین اجاره بها هرمنطقه. پیشنهاد میگردد.جهت هدفمندکردن درهرمنطقه شهرداری یکواحد نظارتی اول جمع کردن واحدهای بدون جواز کسب جمع آوری که خود بخود جلوی افزایش قیمتها گرفته میشود .وواحد دارای جواز هم بهتر تحت رسیدگی خواهند بود. حال اول مدیریت درست .پیگیری مداوم. وحمایت از بازرس.وکنترل نتیجه
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
1
2
برای یه خونه 5میلیاردی کمتر از 50میایون از هر طرف کمیسیون نمیگیرن
یک کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
برید اداره تعزیرات شکایت گران فروشی کنید، حق گرفتنی است برادر من
ناصری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
1
بهتره یه سر به منطقه الهیه بزنید که بنگاه ها مثل قارچ رشد گردن و کمتر از یک درصد از هر طرف ممیگیرن
قاسم اباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
1
روال شده تو همین بازار سنگین اذر ۴۰۲ مشهد تا دفتر املاک متری ۵۰۰ هزار تو هر واحد خرید و فروش نخوره وقت نمیزاره.
نرخنامه کیلو چند بازرس اتحادیه و نظارت کیلو چند .
آقا بلانسبت تعداد اندکی املاکی مابقی لقمه پاک از گلوشون پایین نمیره باید لقمه نجس باشه تا به دهنشون مزه بده قوم و خویش و رفیق و بچه محلم حالیشون نیست. نجسی رخنه کرده تو ذالتشون . ناگفته نمانه این لقمه های حروم از چشمای خودشو زن و بچش زده بیرون و بازم میزنه ولی درس عبرت نمیشه براشون و.....
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
دقیقاً همینطوره.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
با سلام
امروز تاریخ ۱۹/دی/۱۴۰۲ یه خونه قولنامه کردم از بابت رهن و اجاره ۱۰۰میلیون،۳میلیون املاکی از هر طرف ۳ میلیون کمیسیون گرفت وقتی این نرخ نامه رو نشون دادم گفت برو بابا بزار در کوزه آبشو بخور اینم مثل نرم افزارشونه.
کی به کیه وقتی زنگ میزنی اتحادیه جواب سربالا میده چه توقع از بنگاه دار
دلم میخواست حرفای دیگه بزنم ولی میدونم تایید نمیشد
حسین دوران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خلاصه ی داستان اینه که شما در هر منطقه که وارد شید نماینده های همون اصناف دفتر املاک دارن. مثلا املاک گیشا در الهیه چندین شعبه داره که مالکش هم رییس صنف هست یا املاک مینیاتور و امثالهم. خودشون هم به دفاتر میگن هرچی میتونی بگیر که کار خودشون رو هم درست جلوه بدن و کسی از خودشون سوال نپرسه!!!!!!!!!
یک کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
برادر من چرا رفتی زنگ زدی به اتحادیه،باید تشریف ببری به اداره تعزیرات، در بلوار قرنی مشهد،اونجا شکایت کن، تا این قبیل افراد بفهمند
عاطفه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2
2
باسلام خداشما روخیر بده کدوم بنگاه رعایت می‌کند در خرید وفروش یک درصد از هردوطرف میگیرن و هولوگرام هم پولش جداست مردم روبیچاره کردم
یک کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
برید اداره تعزیرات شکایت کنید،من رفتم و جواب هم گرفتم.به دلیل گران فروشی
صفری
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
0
2
واقعا خیلی زور داره نه ماشین میارن برا بازدید نه بازدیداشون هماهنگه سه ساعت باید علاف بی نظمی شون بشی اخرشم برا ملک ۲/۷۰۰ ای باید ۲۷ تومن کمیسیون بدی
یک کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
0
2
با سلام،دوستان گرامی که از دریافت وجه اضافی از بنگاههای املاک که واقعاً هم به حق است،ضمن مستند سازی مبلغ دریافتی، حتماً به اداره تعزیرات واقع در چهارراه ابوطالب مشهد مراجعه و شکایت کنند.پیگیری میشود.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
چرااملاکی ازیه خریدخونه۲میلیاردی کمیسون ۲۰میلیون میگیره؟؟؟؟؟؟؟
شیبانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
0
0
با سلام والا به نظر من هر کی هنر داره خودش ملکشو بفروشه یا بده اجاره نیازی هم به قرارداد نیست یک دستخط و محضر تمام

ولی دوست عزیز شما که نمیتونی بعد چند سال زمین یا ملکتو بفروشی و سپردی به دفتر املاک بنده خدا هم اجاره داره مالیات که از همه بدتر و ....بعد اخرشم میگن حداکثر بیست تومن ه شما پنج ملیارد معامله کنی یا پنجاه ملیارد فرق نداره
بازار وقتی خرابه و پول نقد کمه معامله حکم معجزه داره
یک کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
0
0
دوستان گرامی، من اسفندماه 1402 یک خونه معامله کردم مبلغ بیش از ده میلیارد تومان، نزدیک به قرارداد، بنگاه دار با زرنگی گفت یک درصد، گفتم هنوز که معامله نکردیم،بعد از اون هم توافق میکنیم، در نهایت 20 میلیون طبق نرخنامه بیشتر بهش ندادم،هرچند همون هم برای نوشتن یک قرارداد زیاده، ولی اگه محکم وایسین و اگه مبلغ خواست، بگید رسید بدین و مدرک سازی کنید، خود املاکیها میدونند اداره تعزیرات پوستشون میکنند، لطفاً زیر بار این پولهای زور وحروم نرید،باور کنید من نگران خودم نبودم ولی اگه من و شما جلوی اینا واینستیم پس کی میتوانه جلوی اینا بگیره، اداره تعزیرات هم هست،پشت مشتری میگیره و چندین برابر جریمشون میکنه و محکوم میکنه که پول به شما برگردونند به دلیل گران فروشی.
باقرزادع
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
0
0
واس ی خونه ۵میلیاردی ۶۰م کمیسیون از هرطرف میگیرن خدالعنتشون کنه کجا باید بریم شکایت تومشهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->