بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال لغو شد پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور
سرخط خبرها

امباپه؛ هیولای خودساخته پی‌اس‌جی

  • کد خبر: ۱۷۳۹۰۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
امباپه؛ هیولای خودساخته پی‌اس‌جی
چگونه ستاره فرانسوی به چالشی بزرگ برای باشگاه پاریسی تبدیل شد؟

شکی نیست که کیلیان امباپه یکی از بهترین بازیکنان جهان است، اما او بیش از ارزشش برای پی‌اس‌جی دردسرساز شده است و به‌نظر می‌رسد که سریال پرحاشیه او و باشگاه فرانسوی، قسمت‌های پایانی‌اش را می‌گذراند؛ موضوعی که لئوناردوی برزیلی، مدیر ورزشی سابق پی‌اس‌جی که سه فصل در این باشگاه بود و تابستان گذشته کنار گذاشته شد، هم حالا متوجه آن شده است و درباره‌اش به اکیپ گفت: جدایی امباپه به نفع پی‌اس‌جی است.

پاری‌سن‌ژرمن قبل از امباپه وجود داشت و پس از او نیز وجود خواهد داشت. او شش سال در پاریس بوده است و در این شش فصل، پنج باشگاه مختلف، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند که هیچ‌کدام امباپه را در تیم خود نداشتند؛ البته جای تعجب است که چرا این‌قدر طول کشید تا لئوناردو بپذیرد که موافقت باشگاه با تقریبا تمام خواسته‌های امباپه، او را تبدیل به هیولایی برای پاریسی‌ها کرده است؛ موضوعی که کریستوف دوگاری، ملی‌پوش سابق فرانسه، چهار سال پیش درباره‌اش هشدار داده بود.

پیش‌بینی ظهور یک مشکل در پاریس

دوگاری زمانی که در فصل ۲۰-۲۰۱۹ امباپه در بازی تیمش مقابل کلوب بروژ، در دقیقه ۵۲ وارد زمین شد و توانست هت‌تریک کند، درباره او هشدار داده بود. درحالی‌که پس از آن بازی همه بر استعداد شگرف امباپه تمرکز داشتند، دوگاری درگیر صحبت‌های این مهاجم پس از بازی بود. امباپه بعد از پایان بازی به‌صراحت گفت که انتظار داشت بازی را در ترکیب اصلی شروع کند: «این تصمیم مربی است، اما می‌خواستم دوباره نشان دهم که بدون من کار تیم سخت می‌شود.»

خیلی از کارشناسان این صحبت‌های امباپه را نگرش یک قهرمان واقعی تعبیر کردند، با این حال دوگاری چیز دیگری را دید؛ خودبینی درحال رشد یک بازیکن نوجوان. او می‌ترسید امباپه در حال تبدیل شدن به یک بازیکن خودخواه در پی‌اس‌جی باشد. پیش‌بینی می‌شد اگر امباپه بدون کنترل رشد کند، جنگ خودخواهی‌ها در پارک دو پرنس رخ بدهد؛ اتفاقی که فصل پیش رخ داد و درگیری او با نیمار باعث ایجاد شکاف بزرگ در رختکن پاری‌سن‌ژرمن شد. این وضعیت به حدی مضحک شد که این زوج حتی بر سر یک ضربه ایستگاهی در جریان دیدار با مون‌پلیه با هم درگیر شدند.

ضعف فوق‌ستاره در رهبری تیم

در موضوع ناکامی دو فصل گذشته پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان، تقریبا تمام انتقاد‌ها متوجه نیمار و مسی شده است. سبک زندگی غیرحرفه‌ای و مصدومیت‌های پی‌درپی نیمار، درکنار آشکار شدن بی‌علاقگی مسی به پاری‌سن‌ژرمن، باعث شد آن‌چنان به نقش امباپه در ناکامی‌های اروپایی پاریسی‌ها پرداخته نشود. امباپه بار‌ها با صحبت از نارضایتی‌های خود در رسانه‌ها و همچنین مذاکراتش با رئال مادرید، باعث هرج‌ومرج در پی‌اس‌جی شده است.

لئوناردو، مدیر ورزشی سابق باشگاه، درباره این رفتار او گفت: امباپه با رفتار خود در دو سال گذشته نشان داد هنوز بازیکنی نیست که بتواند واقعا یک تیم را هدایت کند. امباپه با این رفتار، پاری‌سن‌ژرمن را ضعیف جلوه داده است. قرار بود او یک استعداد خارق‌العاده باشد که پاریسی‌ها به کمکش بتوانند جام‌ها را پشت‌سر هم مال خود کنند، اما امباپه نشان داد که نمی‌تواند رهبری مقتدر و مفید برای اهداف پی‌اس‌جی باشد.

تصمیم پی‌اس‌جی برای رهایی از شر هیولا

وضعیت قراردادی امباپه به‌طور کامل رونمایی لوئیز انریکه به‌عنوان سرمربی جدید باشگاه را در هفته گذشته تحت‌الشعاع قرار داد و این روند تا زمانی که مشکل او یک‌بار برای همیشه حل شود، ادامه خواهد داشت. الخلیفی به‌درستی تصمیم گرفته است اگر امباپه قراردادش را تمدید نکند، تابستان امسال فروخته شود؛ تصمیمی که علاوه بر بحث مالی، به ترمیم وجهه باشگاه هم کمک می‌کند. در فصل‌های گذشته، امباپه بزرگ‌تر از نام باشگاه قرار گرفته و قطری‌ها برای نگه داشتن او تن به هر خواسته و شرطی داده‌اند.

او سال گذشته دقیقا در شرایط فعلی قرار داشت و با تهدید باشگاه به خروج، توانست قراردادی دوساله با حقوقی نجومی و اختیاراتی فراوان کسب کند. حالا یک سال بعد، امباپه دقیقا دوباره در همان وضعیت درحال تهدید پاریسی‌هاست. اما این سریال باید تابستان امسال به پایان برسد. زمان آن فرارسیده است که پاری‌سن‌ژرمن از امباپه جدا شود و خود را از شر هیولایی که ساخته‌اند، خلاص کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->