توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟
سرخط خبرها

سامانه‌ای برای کشف خودکار درگاه‌های بانکی جعلی

  • کد خبر: ۱۷۴۶۲۵
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
سامانه‌ای برای کشف خودکار درگاه‌های بانکی جعلی
متخصصان دانشگاه رازی کرمانشاه موفق شدند سامانه‌ای ایجاد کنند که به‌صورت خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی را کشف می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر مرکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) در دانشگاه رازی کرمانشاه از موفقیت متخصصان این مرکز در راه‌اندازی یک سامانه‌‌ خبر داد که به‌صورت خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی (فیشینگ) را کشف می‌کند.

دکتر محمدسعید جهانگیری گفت: از چندسال پیش، مرکز آپا در دانشگاه رازی کرمانشاه برنامه‌ای را در دستور کار قرار داد که طی آن سامانه‌ای را راه بیندازد که بتواند درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی را کشف و شناسایی کند.  

وی با بیان اینکه این تلاش‌ها پس از چند سال به ثمر نشسته است ادامه داد: از آنجا که سرور‌های پشتیبانی این سایت‌های کلاهبرداری در خارج از کشور هستند، با بهره گرفتن از اطلاعات سرورها و نشانی‌های درگاه‌های پرداخت بانکی و به کمک هوش مصنوعی می‌توانیم شناسایی‌شان کنیم.  

مدیر مرکز آپا افزود: زمانی که فرد به یک نشانی اینترنتی می‌رود و از او می‌خواهند با وارد شدن به یک درگاه بانکی مبلغی را برای دریافت خدمات پرداخت کند، می‌تواند نشانی آن صفحه را وارد سامانه‌ ما کند تا متوجه شود که درگاه جعلی است یا واقعی.

وی خاطرنشان کرد: سامانه فیشینگ‌یاب سامانه‌ای است که توسط مرکز آپا دانشگاه رازی راه‌اندازی شده و افرادی که به جعلی بودن یک درگاه اینترنتی مشکوک هستند می‌توانند با وارد کردن آدرس آن در این سامانه، استعلام بگیرند و متوجه جعلی بودن و یا نبودن آن شوند.

وی یادآور شد: با مسدود شدن این درگاه‌های جعلی، آن‌ها دیگر امکان این را نخواهند داشت که از سایر افراد کلاهبرداری کنند، مگر افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

جهانگیری به مردم توصیه کرد که هرگز حین روشن بودن فیلترشکن از درگاه‌های پرداخت بانکی استفاده نکنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->