تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نامگذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابه نیشابور به نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

اختلاف بر سر اجاره‌بها منجر به قتل صاحب‌خانه مشهدی شد + عکس

  • کد خبر: ۱۷۶۸۵۰
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
اختلاف بر سر اجاره‌بها منجر به قتل صاحب‌خانه مشهدی شد + عکس
مستأجر مشهدی، صاحب‌خانه پیرش را به دلیل اختلاف بر سر میزان اجاره‌بها با ضربات چاقو به قتل رساند.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ ساعت ۱۰ شنبه شب، محله سیدی در تاریکی و سکوت فرورفته بود. مغازه‌ها یکی پس از دیگری بسته شده و مردم روانه خانه‌هایشان شده بودند. اما ناگهان فریاد‌های دل‌خراش زنی همچون شهابی در شب، این پرده آرامش را درید و به‌تبع آن یکی از محلات سیدی به‌هم ریخت.

تا رسیدن آمبولانس و نیرو‌های انتظامی، خبر همچون شایعه‌ای دهان‌به‌دهان چرخید و مشخص شد که مردی با حمله به صاحب‌خانه‌اش او را چاقو چاقو کرده است. انتقال پیکر غرق به خون پیرمرد و همسرش روی برانکارد، نشان داد که این شایعات چندان هم بی‌اساس نبوده است، به‌ویژه که لحظاتی بعد نیز فرد مهاجم با دست‌بند به خودرو پلیس منتقل شد.

ساعت ۲۳:۱۵ شنبه با اعلام فوت مشکوک پیرمردی در بیمارستان شهید کامیاب مشهد، گروه جنایی دادسرای مشهد به این بیمارستان راهی شدند.

با حضور بازپرس ویژه قتل در محل، مشخص شد که متوفی پیرمردی حدود هفتاد‌ساله است که خراشیدگی‌های ناشی از ضربات چاقو بر پیکرش نمایان بود. اما ازآنجاکه این زخم‌ها نمی‌توانست علت قتل باشد، تحقیقات بیشتر آغاز شد.

ضربه مستقیم به قلب

قاضی صادق صفری در این بررسی‌ها و اظهارات پزشکان متوجه زخمی عمیق بر سینه پیرمرد شد. متخصصان نیز اعلام کردند که همین ضربه موجب شده است تا چاقوی میوه‌خوری به قلب این فرد فروبرود و باوجود تلاش کادر درمان، او جانش را از دست بدهد.

گروه جنایی که خود را با یک پرونده قتل روبه‌رو می‌دید، به سراغ دیگر مصدوم این جنایت رفت. زن میان‌سال که همسر پیرمرد بود و دو ضربه چاقوی میوه‌خوری به بدنش خورده بود، بلافاصله هویت ضارب را اعلام کرد و مشخص شد که این فرد مستأجر آن‌ها بوده و ناگهان در خانه آن‌ها را زده و با چاقوی میوه‌خوری به پیرمرد حمله کرده است. زن برای دفاع از همسرش وارد معرکه شده که مصدوم شده بود.

حمله مستأجر به موجر

با مشخص‌شدن این اطلاعات که مأموران انتظامی نیز آن را تأیید کردند، گروه جنایی به‌سراغ متهم دستگیرشده رفت. بررسی سوابق کیفری این مرد چهل وهشت‌ساله نشان داد که سابقه مؤثر کیفری ندارد و همان‌طور که زن میان‌سال گفته بود، از یازده ماه پیش خانه مقتول را اجاره کرده بود.

نتیجه اولیه تحقیقات نشان داد که ضارب و صاحب‌خانه هیچ مشکل خاصی با هم نداشته‌اند و حتی درصدد بوده‌اند تا برای سال جدید نیز قرارداد را تمدید کنند.

در جست‌وجوی علت حمله

با جمع‌آوری اطلاعات اولیه و منتفی‌شدن اختلاف بر سر میزان اجاره‌بها، گروه جنایی تلاش برای یافتن سرنخی که نشان دهد علت اختلاف چه بوده را ادامه داد. اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود و همسر مقتول و همسر متهم به قتل، هیچ دلیلی را که بتواند علت این حمله باشد، سراغ نداشتند.

در این شرایط، متهم در حالی مقابل مقام قضایی نشست که شروع به داستان‌سرایی کرد و هر لحظه دلیل جدیدی برای حمله‌اش دست‌وپا می‌کرد و مهم‌ترینش مسئله ناموسی بود که این موضوع از سوی همسرش به‌شدت تکذیب شد و اعلام کرد که پیرمرد جای پدرش بوده و حتی کوچک‌ترین مشکلی با خانواده صاحب‌خانه نداشته‌اند و نمی‌داند چرا شوهرش این‌کار را کرده است.

روان مخدوش قاتل

اختلاف بر سر اجاره‌بها منجر به قتل صاحب‌خانه مشهدی شد

در ادامه تحقیقات، وقتی مقام قضایی از خانواده متهم پرسید که آیا او داروی خاصی مصرف می‌کند، مشخص شد که او در حال مصرف دارو‌های روانی و زیرنظر پزشک بوده است. با مشخص‌شدن این موضوع، بلافاصله استعلام‌های لازم انجام شد، اما این فرد هیچ سابقه بستری در بیمارستان روانی را نداشت.

با حضور خانواده قاتل، آن‌ها مدعی شدند که فرزندشان مشکلات روانی دارد و از مدت‌ها قبل تحت درمان قرار گرفته و دارو‌هایی که مصرف می‌کند نیز مؤید این موضوع است.

هرچند که ظاهرا این موضوع به حقیقت نزدیک بود، اما با دستور قاضی صفری تحقیقات به‌منظور مشخص‌شدن وضعیت روانی متهم و همچنین شناسایی سایر عوامل احتمالی دخیل در پرونده آغاز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->