موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به صورت همزمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم ویدئو | درخواست شهید آیت‌الله رئیسی برای تعیین قبرش در حرم رضوی حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان پیام تسلیت وزیر خارجه سوریه و رئیس اتحادیه آفریقا به رهبر معظم انقلاب حزب الله لبنان مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس (۱ خرداد ۱۴۰۳) غافلگیری نظامی صهیونیست با آتش تک‌تیرانداز فلسطینی تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اطلاعیه شماره ۱ ستاد برگزاری مراسم شهدای خدمت | زمان و مکان تشییع آیت الله رئیسی و همراهان اعلام شد قالیباف: شهید امیرعبداللهیان در دفاع از حقوق ملت ایران سستی عمل نداشت اسماعیلی: هیچ‌گاه فعل مذمومی از شهید آیت الله رئیسی ندیدم
سرخط خبرها

گلایه استاندار خراسان رضوی از کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی

  • کد خبر: ۱۸۶۲۹۷
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
گلایه استاندار خراسان رضوی از کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی
جلسه شورای ادارای خراسان رضوی امروز پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ با حضور داوود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی اظهار داشت:  در استانه هفته وحدت امیدواریم جوامع اسلامی و امت اسلامی از وحد‌ت دینی و اعتقادی برخوردار باشند و اهداف عالیه نظام و کشور اسلامی محقق شود.

وی گفت: استان خراسان رضوی، تقریبا ۷ میلیون جمعیت دارد اما واقعیت این است جمعیت ما و جمعیت نان خور ما بیش از این عدد است و بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد.

نظری گفت: اعتقاد ما این است با استفاده از مزیت‌ها و شناخت ان، اساس را بر حل مسائل استان قرار داده‌ایم.  نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تصریح کرد: فرهنگ حاکم بر‌مدیریت استان که از ابتدا بیان کردیم و شاخص‌هایی داریم که ۴ درصد رشد اقتصادی استان و بالاتر از سطح کشور است. ۹۵ درصد اقتصاد استان ما خصوصی است.

وی گفت: اقتصاد ما، نماد اقتصاد مردمی است و این نتیجه زحمت مدیریت دستگاه‌ها و حضور فعالان اقتصادی است.ما مسئله محوری با اهداف عملیاتی در استان عمل می‌کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: مزیت اصلی ما وجود مضجع شریف امام رضا(ع) است. از این منبع نورانی‌کشور‌ در عرصه‌های مختلف کم استفاده کرده‌ایم. ما اقتصاد زیارت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: از نظر دانش‌بنیان نیز در رتبه بالای کشور قرار داریم و‌ یک استان خلاق‌در بخش‌های مختلف هستیم. در این زمینه هم شرکت‌های‌ نوآور زیادی داریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: ۳۰درصد مراجعین به بیمارستان‌های ما غیربومی هستند و از استان‌های همجوار می‌آیند. از کشور‌های عربی و همسایه نیز برای درمان به مشهد سفر می‌کنند و ما کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی داریم.

نظری تصریح کرد: عمده سفر‌ها به مشهد از طریق جاده است و ما در استان فقط ۳۵ کیلومتر ازادراه داریم. شاخص‌های ما نیز در حوزه راه‌ها مناسب نیست. ۴ هزار کیلومتر راه داریم که باید بازسازی و بهسازی شود. ۱۲۰۰ کیلومتر راه را نیز تا کنون بازسازی و بهسازی کرده‌ایم. دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان همچنان خاکی است و ما بیشترین جمیعت روستایی را در کشور داریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ما بیش از ۴۰هزار تن قیر جذب کرده‌ایم. یکی‌از سیاست‌های ما این است که با دهیاران جلساتی داریم و مسئله روستا‌ها را پیگیری میکنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ۴۲ پروژه در طرح تحول برق داریم. یکی از آن‌ها نیروگاهی بود که امروز افتتاح شد. نظری تاکید کرد: وضعیت بودجه استان خراسان رضوی باید به طور جدی بازنگری شود. بودجه ما حدود ۵ درصد است لذا عقب ماندگی‌هایی در این زمینه وجود دارد. لذا تقاضا داریم بودجه استان خراسان رضوی اصلاح شود.

وی افزود: تقاضایی داریم که اعتبارات مربوط به سفر رییس جمهوری به طور کامل تامین شود تا بتوانیم همه پروژه‌ها را تا ۱۴۰۳ به پایان برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->