خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت برگزاری نمایشگاه نقاشی نورالهدی در نگارخانه صحن کوثر برپایی موکب توسط خدمه حرم حضرت رضا (ع) در حرم مطهر شاهچراغ رئیس مرکز مریم‌شناسی لبنان: شگفت‌زده شدم که امام رضا(ع) پیشتاز گفت‌وگوی علمی آن هم در هزار سال پیش هستند برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است رئیس جمهور: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است | سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند + فیلم ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم شاخه گلی برای زائر آقا روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟
سرخط خبرها

بیانیه موزه دفاع مقدس در واکنش به انتشار چند تصویر هنجارشکنانه

  • کد خبر: ۱۸۶۷۴۳
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
بیانیه موزه دفاع مقدس در واکنش به انتشار چند تصویر هنجارشکنانه
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به انتشار تصاویر هنجارشکنانه در باغ‌راه موزه واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، متن بیانیه از این قرار است:

در پی انتشار مطلب و تصویری که به صورت کاملا هدفدار و مغرضانه با موضوع «بی‌حجابی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در فضای مجازی منتشر شده است، انتشار توضیحات ذیل را در این خصوص ضروری می‌داند.

۱- موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گردشگری تهران است که در میان چندین جاذبه گردشگری دیگر، از جمله باغ کتاب، پارک طالقانی، بوستان آب‌وآتش، پل طبیعت و جمعه‌بازار پروانه، واقع شده است. از آنجایی که این مجموعه، به‌دلیل ماهیت موزه‌ای و عمومی خود، فضای سبز وسیع و مسیر پیاده‌روی طولانی، دارای محوطه‌ای محصور و منفک از سایر جاذبه‌های مجاور نمی‌باشد، و با عنایت به اینکه تنها مسیر دسترسی مخاطبین باغ کتاب از طریق مترو (ایستگاه‌های شهید حقانی و شهید همت) عبور از محوطه فضای باز موزه می‌باشد، نسبت‌دادن جمعیت بدحجاب و بی‌حجاب به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نادرست و غرض‌ورزانه است.

۲- موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از چندین ماه گذشته با نصب بنرهای رعایت حجاب، برگزاری چندین نمایشگاه پوشش اسلامی و عفاف و حجاب، و تذکر لسانی نیروهای نگهبانی موزه، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به‌صورت جدی در پیش گرفته است و از ورود زنان بی‌حجاب به مجموعه موزه جلوگیری می‌شود و هم‌اکنون تمامی بازدیدکنندگان، قبل از ورود به تالارها و سراسرنمای موزه و در هنگام خرید بلیت، ملزم به رعایت پوشش اسلامی می‌باشند.

۳- موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ضمن تأکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در تمامی اماکن، و احترام به رسانه‌ها و افراد دغدغه‌مندی که به این موضوع پرداخته‌اند، فراتر از کارکردهای موزه‌ای خود، همواره در جهت فرهنگ‌سازی و تشویق بانوان به استفاده از حجاب برتر (از طریق گزیده وصایای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، احادیث ائمه اطهار و امثالهم) مبادرت ورزیده است. اما باید توجه داشت که به‌زعم همین رسانه‌ها افراد بی‌حجاب و بدحجاب تنها از پیادروی موزه «تردد» می‌کنند و مبدأ و مقصدشان مکان‌های دیگری است. 

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->