قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

روش جدید محققان گوگل برای سنجش ضربان قلب با هدفون

  • کد خبر: ۱۹۱۴۷۸
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
روش جدید محققان گوگل برای سنجش ضربان قلب با هدفون
محققان گوگل می‌گویند که با یک روزرسانی نرم افزاری از هدفون‌های حذف نویز موجود برای سنجش ضربان قلب استفاده کرده‌اند.

شهرآرانیوز - پایش ضربان قلب در گجت‌های هوشمند (مانند ساعت‌های هوشمند یا هدفون‌های بی‌سیم) تا حدی به فتوپلتیسموگرافی (PPG) وابسته است که از پالس‌های نور برای اندازه‌گیری فعالیت خون استفاده می‌کند. این روش درکل خوب کار می‌کند، اما محدودیت‌هایی هم دارد. دانشمندان گوگل در تحقیقات جدیدشان، روش متفاوتی به نام آدیوپلتیسموگرافی (APG) را امتحان کرده‌اند که از اولتراسوند برای اندازه‌گیری ضربان قلب استفاده می‌کند. آن‌ها این کار را با هدفون‌های حذف نویز فعال (ANC) و به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام دادند.

این ترفند با پرتاب سیگنال اولتراسوند با شدت کم از داخل کانال گوش کار می‌کند. در این روش از میکروفون کوچکی استفاده می‌شود که به ANC کمک می‌کند آشفتگی‌های سطح پوست حین پمپاژ خون را تشخیص دهد. این تکنیک حتی با داشتن مانع در گوش، اندازه کانال گوش متفاوت یا رنگ پوست تیره‌تر هم کار می‌کند. کم‌شدن دقت سنجش ضربان قلب در افراد با رنگ پوست تیره‌ یا خالکوبی مشکلی همیشگی در ساعت‌های هوشمند و سایر ابزار‌های پوشیدنی بوده است.

محققان گوگل همچنین دریافتند که روش اولتراسوند هنگام پخش موسیقی به خوبی کار می‌کند، اما گفتند که در محیط‌های پر سر و صدا و هنگام حرکت بدن دارای مشکلاتی است. با این حال، آن‌ها دریافتند که می‌توانند با استفاده از فرکانس‌های متعدد و تشخیص دقیق‌ترین سیگنال در میان آن‌ها، بر مشکل حرکت غلبه کنند.

محققان در آزمایش‌هایشان علاوه بر هدفون‌های تجاری موجود، از نمونه‌های اولیه ساخته‌شده هم استفاده کردند. مطالعه آن‌ها با ۱۵۳ شرکت‌کننده انجام شد. میانگین میزان خطای ضربان قلب و تغییرات ضربان قلب در این آزمایش به ترتیب ۳.۲۱ درصد و ۲.۷۰ درصد بود.

هدفون‌های پایش ضربان قلب پیش از این هم وجود داشته‌اند، اما آن‌ها از روش PPG استفاده می‌کنند که به حرکات شدید بسیار حساس هستند.

به خاطر داشته باشید که این فقط یک مطالعه است و به این معنی نیست که گوگل قصد دارد هدفون‌هایی را منتشر کند که این کار را انجام می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->