اهدای نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخبِ حوزه پژوهش زمان پخش و تکرار سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌های شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی+ جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست پویانفر از رئیس جمهور درباره یک اسیر ایرانی + عکس فروش نمایشگاه کتاب تهران تاکنون چقدر بوده است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مانوئل گارسیا رولفو به «دنیای ژوراسیک» می‌رود امیر غفارمنش و مجتبی شفیعی «سینگل» می‌شوند! فصل جدید «صباهنگ» روی آنتن صبا + زمان پخش هوتن شکیبا: دوست داشتم در فیلم «طعم گیلاس» بازی کنم رضا عطاران در جشن تولد کیانوش عیاری + عکس اکران و دوبله زنده فیلم «اوپنهایمر» در سینما هویزه مشهد + زمان اکران پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف
سرخط خبرها

اجرای ۱۴۰۲ برنامه در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب خراسان رضوی با شعار «آینده خواندنی است»

  • کد خبر: ۱۹۴۲۰۵
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
اجرای ۱۴۰۲ برنامه در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب خراسان رضوی با شعار «آینده خواندنی است»
نشست خبری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با شعار "آینده خواندنی است" در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز نشست خبری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» به مناسبت فرارسیدن روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» و با حضور حجت‌الاسلام سید علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در کتابخانه فردوسی، بوستان کودک مشهد برگزار شد. 

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت علامه طباطبایی که روز بزرگداشت ایشان را در هفته کتاب قرار دادند، بیان کرد: اهتمام خبرنگاران باعث شد استان ما به عنوان دوستدار کتاب معرفی و شناخته شود که فعالیت‌های خبرنگاران در این زمینه قابل تحسین است. 

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب، در مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تعداد ۱۴۰۲ برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان تدارک دیده شده است. 

حجت الاسلام سبزیان به مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و افزود: افتتاح ۵ کتابخانه نهادی و مشارکتی در مشهد و استان مانند کتابخانه شهید برونسی در مشهد، شهید آخوندی در مه‌ولات، امام حسن مجتبی(ع) در مشهد و کتابخانه عمومی سلام در گناباد و... از جمله این برنامه‌هاست. 

سبزیان عنوان کرد: ۱۵۰ نشست کتابخوان در سطح استان، ۱۲برنامه نمایش خوانی، ۳۰۰ بازدید و اردوی دانش‌آموزی و برگزاری تور کتابخانه گردی ویژه دانش آموزان در سطح مشهد، ۱۰ نقد و بررسی و رونمایی کتاب، ۵۰ کارگاه آموزشی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی و محفل ادبی که یکی از موضوعات آن غزه و فلسطین است از دیگر برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در هفته کتابخوانی است.

سبزیان با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه، گفت: طرح بخشودگی جرایم دیر کرد منابع امانی کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب، همچنین پویش "اهدای کتاب اهدای دانایی" به کتابخانه‌های عمومی در سطح استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه خواهد بود.

وی افزود: در این هفته مراسم تکریم و تجلیل از منتخبین استانی برگزار خواهد شد، همچنین ۵۰ مسابقه کتابخوانی، ۱۰۰ مشاوره و معرفی کتاب، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۱۲ نمایشنامه خوانی، ۳۰۰ بازدید و اردوی دانش آموزی، ۱۵۰ برنامه ویژه بخش کودک، ۶۰ ویژه برنامه بخش نوجوان و ۵۰ محفل ادبی از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد بیان کرد.

خیر خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از نشست خبری اظهار کرد: عمده فعالیت این مجمع در طول ۱۲ سال در حوزه‌هایی همچون کمک به برگزاری همایش‌های علمی در سطح شهرستان مشهد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تأمین جوایز جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی، خرید کتاب و تامین منابع برای کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرستان مشهد، رایزنی در خصوص اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی، احداث و تجهیز تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان زاوه و کلات بوده است.

مرتضی کرباسی در ادامه افزود: راه اندازی مجمع از خراسان رضوی شروع شد و بعد از آن مجامع استانی و شهرستانی به وجود آمد و هدفمان این است که این مجمع، کشوری و ملی شود.‌ حمایت از نقش کتابخانه ها و کسب و کارهای خرد و متوسط و تبدیل افراد به نیروی ماهر و نیمع ماهر به حوزه های مرتبط به امور کتابخانه داری از طریق مشارکت مجمع با اداره کل کتابخانه های عمومی استان، از دیگر اهداف ماست.

کرباسی با اشاره به این موضوع که کتابخانه های عمومی در واقع یک فرهنگسرای عمومی است افزود: فرهنگ کتابخوانی در منش، روش و سبک زندگی ایرانی ها نهادینه شده است و با قاطعیت می توانم بگویم محیط های کتابخانه امروز ما مکان‌های معتمد از سوی خانواده ها هستند.

وی تشریح کرد: چون ساخت کتابخانه های عمومی در آینده سخت خواهد شد باید تلاش کنیم تمامی فضاهای عمومی را به کتابخانه سیار تبدیل کتیم که این کتابخانه محوری در جامعه عمق ما را می تواند بالا ببرد.

کرباسی تأکید کرد: همچنین نگاه جامعه محوری باعث می‌شود که کتابخانه‌ها توسعه بیشتری داشته و بتوانند نقش به‌سزایی در رشد اقتصادی جامعه و خود کتابخانه‌ها فراهم سازند.

گفتنی است، در پایان آیین رونمایی از پوستر سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->