نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت» زنان بالای ۴۰ سال حتماً این آزمایش را انجام دهند زندگی‌های توخالی پرداخت وام ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی مخصوص بانوان با کارمزد ۴ درصد + جزئیات کاهش آمار ازدواج، پیری جمعیت و افزایش زایمان‌ها کتاب «به دنبال ماه» منتشر شد | روایتی داستانی از زندگی امام موسی کاظم (ع) ویدئو | طعم مادرانگی برای هشت فرزند معلول در «خانه کوچک کیانوش» نخستین رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی برگزار می‌شود گردهمایی بانوان هنرمند هرات و تایباد برای حمایت از کودکان و زنان غزه جزئیات پوشش بیمه‌ای رایگان برای زنان روستایی و عشایر اعلام شد ریشه‌یابی فساد جنسی افسارگسیخته در غرب روایتی از حضور بانوان خادم کنار نوزادان تازه‌متولدشده | اشک‌های شوق مادرانه روی پرچم متبرک حرم مطهر رضوی + عکس و فیلم هشدار پزشکان درباره شیوع یک ویروس سرطان‌زا در بین زوجین سلطه یهود بر صنعت مد «اینفلوئنسر‌های نوجوان» چگونه بر کودکان تاثیر روانی می‌گذارند؟ ارتباط بین شنا در استخر با ابتلا به بیماری‌های مقاربتی زنانی که هورمون‌درمانی می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار می‌گیرند زن ایده‌آل بلاگرها؛ زنی که بیشتر مصرف می‌کند! پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان
سرخط خبرها
«زن‌ها روحانی نمی‌شوند» روایت داستانی و ساده از زندگی خانم فاطمه طا‌هایی است

«زن‌ها روحانی نمی‌شوند» روایت داستانی و ساده از زندگی خانم فاطمه طا‌هایی است

  • کد خبر: ۱۹۴۷۶۴
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
اعظم عظیمی نویسنده کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» گفت: این اثر روایت داستانی تمامی مقاطع زندگی خانم فاطمه طا‌هایی از زنان تاثیرگذار مشهد است که توانسته پایه گذار حوزه علمیه نرجس ویژه خانم‌ها باشد و شاگردان زیادی را تربیت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» در دومین روز از هفته کتاب با حضور اعظم عظیمی نویسنده اثر، اعظم رحمت آبادی مسئول پژوهش مکتب نرجس و زهرا تهرانیان معاون پژوهش واحد بین الملل مکتب نرجس و جمعی از استادان حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مکتب نرجس نقد و بررسی شد.

در این نشست اعظم عظیمی نویسنده کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» که علاوه بر نویسندگی طلبه سطح۲ و مدرس ادبیات فارسی و علوم عقلی در حوزه علمیه نیز هست، در این مراسم گفت: یکی از اهداف و آرزوهایم در حوزه داستان نویسی، نوشتن از پدیده‌ها، علما و شخصیت‌های تاثیرگذار و جریان ساز است.

اگرچه آثاری در این حوزه نوشته شده، ولی آروزی من این بود که بتوانم آثاری داستانی در حوزه زندگی علما و شخصیت‌های اثر گذار بنویسم تا مخاطب امروز بهتر بتوانند علما و رویداد‌های برجسته زندگی آنان را درک کند، در همین جهت بلافاصله پس از پیشنهاد انتشارات به‌نشر برای نگارش این کتاب کار تحقیق و پژوهش در زندگی خانم طا‌هایی را آغاز کردم.

وی ادامه داد: این اثر با زبان ساده و در قالب روایت داستانی به بخش‌های مختلفی از زندگی ایشان از جمله تولد تا وفات، چگونگی تاسیس حوزه علمیه مشهد، فعالیت‌های انقلابی این بانو قبل و بعد از انقلاب و فعالیت‌هایشان برای پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی پرداخته است.

۷۰ درصد از اتفاقات داستان رویداد‌های واقعی است و در کنار روایت رویداد‌ها سعی کردم از عناصر داستان نویسی همچون تخیل، شخصیت‌پردازی و ... استفاده کنم تا درک فضای حاکم بر زمانه خانم طا‌هایی و فعالیت‌های ایشان برای خواننده ملموس شود.

عظیمی تصریح کرد: منبع اصلی برای نگارش این کتاب، مصاحبه‌ای طولانی با فاطمه سادات سید خاموشی بود که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی انجام شده و در آن بیشتر خانم طا‌هایی به شرح زندگی خود پرداخته بود.

در کنار این مصاحبه برای پر کردن خلاء‌های اطلاعاتی از گفته‌های مکتوب و شفاهی برخی آشنایان و نزدیکان نیز استفاده کردم. هم چنین کتاب‌های همچون «تاریخ معاصر مشهد»، «خون دلی که لعل شد»، «مشهد، از مقاومت تا پیروزی» و مصاحبه با فاطمه سادات سید خاموشی و فاطمه اعتمادی و زهره درساز از دیگر منابع در نگارش این اثر بود.

در این نشست دکتر رحمت‌آبادی مسئول پژوهشکده مکتب نرجس به نکاتی درباره کتاب و نگارش ادبی ماجرا‌ها اشاره کرد و درخصوص بخش‌های مختلف کتاب نظرات و انتقادات کارشناسی خود را مطرح کرد.

پور حسینی از اساتید حوزه و مکتب نرجس در ادامه اشاره کرد؛ ۱۰ ساله بودم که با استاد خانم طا‌هایی آشنا شدم و در مقاطع سنی مختلف با ایشان مراوده داشتم و شناخت نسبی با شخصیت شان داشتم، کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» در خصوص شخصیت‌پردازی و اقتضائات داستان‌نویسی و ذکر بخش‌هایی از زندگی استاد طا‌هایی موفق عمل کرده است، اما در بخش‌هایی باید اصلاحاتی صورت بگیرد. باید نقصان‌هایی در بیان گزارشات اصلاح شود.

«زن‌ها روحانی نمی‌شوند» روایت داستانی و ساده از زندگی خانم فاطمه طا‌هایی است

وی ادامه داد: افرادی که شروع به حوزه زندگی‌نوشت افراد می‌کنند بایستی احتیاط کنند چرا که قرار است بخشی از تاریخ را بنا به زندگی آن روایت کنند. عنوان کتاب به درستی انتخاب شده است و درست است که زن‌ها روحانی نمی‌شوند بلکه «زن‌ها نورانی می‌شوند و نورانی می‌کنند»

مرادی کارشناس فقه اسلامی نیز در این نشست گفت: این اثر، موفق است و توانسته رسالت خودش را انجام دهد. تبیین و الگوپردازی بخصوص درباره مسئله حجاب، ساده زیستی همراه با آراستگی به زبان داستان در این اثر به خوبی صورت گرفته است. در پایان مراسم ضمن امضای کتاب از مولف کتاب تقدیر شد.

کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» در سال جاری در قطع رقعی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات به نشر آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است و آخرین کتاب درباره زندگی استاد فاطمه سید خاموشی معروف به خانم طا‌هایی با عنوان «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.