احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ حسادت خون به پا کرد| رنگ پریده قاتل اسرار قتل را فاش کرد (۲۳ اردیبهشت) مرگ مشکوک زن میانسال و بازداشت دختر جوان متهم به قتل مادر (۲۳ اردیبهشت) ممنوعیت هرگونه افزایش شهریه در مدارس غیردولتی کشف ۲۶۰ کیلوگرم حشیش و تریاک در گناباد(۲۳ اردیبهشت) ریزش آوار ساختمان در مشهد یک فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت+ عکس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ شهردار یکی از مناطق شیراز به قتل رسید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جمع آوری ۴۹۱ معتاد متجاهر و ۱۳۲ خرده فروش مواد مخدر در مشهد کشف و انهدام کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ اخراج ۱۰۰ هزار تبعه خارجی از استان البرز شفق‌های قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟ مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری
سرخط خبرها

پوشش ۲۰ میلیون نفری در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع

  • کد خبر: ۲۰۰۳۰۴
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
پوشش ۲۰ میلیون نفری در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین فرشیدی امروز، ۲۳ آذرماه، در حاشیه جلسه شورای عالی نظام پزشکی که در هتل پردیسان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم شعاری را دنبال می‌کند که باید دسترسی مردم به خدمات سلامت بهتر شود و مردم از حداقل خدماتی که در نظام سلامت ایجاد شده بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این راستا توسعه خدمات سلامت و نظام ارجاع در دستور کار قرار گرفت. از ابتدای آذر جمعیت تحت پوشش این برنامه به ۲۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. ما این برنامه را از اردیبهشت سال جاری شروع و در ابتدا ۵۳ شهر را وارد برنامه کردیم که امروز به ۱۸۲ شهر افزایش پیدا کرده است.

فرشیدی با بیان اینکه مولفه‌های بسیار زیادی در سلامت جامعه تاثیرگذار است، عنوان کرد: در زمینه سلامت دولت سیزدهم به دنبال این است که تحت عنوان «عدالت در سلامت» حداقل خدمات سلامت را در اختیار افراد جامعه قرار دهد. اگرچه بخش بهداشت و درمان مستقیم با هم ارتباط دارند، اما آنچه ما در زمینه بهداشت کار می‌کنیم به صورت مستقیم بر آینده درمان تاثیرگذار است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ما در حوزه پیشگیری مسیر درازی پیش رو داریم و برنامه‌های بزرگی را در دست اقدام داریم. یکی از این برنامه‌ها برگزاری پویش ملی سلامت است که روی دو عامل خطر بسیار مهم شامل فشار خون و دیابت کار می‌کند. از طریق این پویش طی دو ماهه‌ی اخیربیش از ۱۵ میلیون نفر از نظر پرفشاری خون و دیابت غربالگری شدند. اگر این دو عامل را کنترل کنیم در آینده نزدیک تخت‌های گران‌قیمت حوزه قلب، دستگاه‌های گران دیالیز و تخت‌ها و تجهیزات آی‌سی‌یو کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها در حوزه خدمات سلامت و بهداشت بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: حاشیه شهر‌ها امکانات درون‌شهری را ندارند و گا‌ها از منظر امکانات از روستا‌ها نیز ضعیف‌تر هستند. یعنی امکان سلامت موجود در روستا‌ها در حاشیه شهر‌ها در دسترس نیست. یکی از برنامه‌های بسیار خوب وزارت‌خانه این است که در سه ماه باقیمانده سال جاری بتوانیم حاشیه شهر‌ها را در تعدادی از شهر‌های بزرگ وارد برنامه کنیم؛ یعنی جمعیتی بالغ بر ۷ میلیون نفر در اطراف شهر‌های بزرگ وارد برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شوند.

فرشیدی ادامه داد: مهم‌ترین بخش، تقویت نیروی انسانی است که بیش از ۵۰۰۰ نیروی مراقبت سلامت جذب این برنامه خواهند شد. در زمینه تامین منابع مالی پزشک خانواده نیز مقداری مشکل داریم، اما با همکاری سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار انجام شده و پزشکان خانواده وارد این سیستم خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->