بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

گام اول جوان به سمت پاریس

  • کد خبر: ۲۰۰۷۳۹
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
گام اول جوان به سمت پاریس
آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی مشهد چرخه اول انتخابی تیم‌ملی را رؤیایی آغاز کرد

به گزارش شهرآرانیوز، درست شبیه جاوید قصه «یاغی» با چشم‌های خون‌گرفته پا به میدان می‌گذارد. حریفان یکی پس از دیگری از تماشایش لرزه به اندامشان می‌افتد و پرپر می‌شوند؛ از کم‌تجربه‌هایی که با امتیاز عالی می‌بازند بگیرید تا قهرمان جهان. اینجا میدان ستاره جوان کشتی مشهد است؛ جایی که احمد محمدنژادجوان یک‌تنه همه رقیبانش در راه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی بزرگ‌سالان را شکست می‌دهد تا قهرمان مرحله اول چرخه انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد در وزن ۵۷ کیلوگرم باشد.

او حالا به گفته هادی عامل چراغ اول را برای سفر به پاریس روشن کرده است و اگر بتواند پس از این قهرمانی کشور، جام تختی و دیگرمراحل چرخه را هم با موفقیت پشت سر بگذارد، آن‌گاه به بزرگ‌ترین رؤیای هر ورزشکاری یعنی حضور در المپیک خواهد رسید؛ المپیک ۲۰۲۴ پاریس که بسیار به احمد جوان نزدیک است.

چراغ اول روشن شد

آزادکار ۵۷ کیلوگرم مشهد در مرحله اول چرخه انتخابی تیم‌ملی که همان مسابقات قهرمانی کشور است، توانست با اقتدار به مقام قهرمانی برسد. احمد محمدنژادجوان در این وزن ابتدا عرفان سیری از توابع تهران را مقتدرانه و با نتیجه عالی ۱۱ بر ۰ شکست داد تا خط‌ونشان جدی برای رقیبان بکشد. جوان در مبارزه دوم محمدرضا اسدی از تهران را ۱۱ بر ۲ شکست داد تا رفته‌رفته به مسابقات سخت‌ترش برسد.

جوان در مرحله بعد به سد مهدی ویسی، یکی از رقیبان اصلی‌اش در این وزن برخورد کرد، اما توانست ۲ بر ۱ او را شکست دهد و این سد را بشکند. ستاره خراسانی در نیمه‌نهایی سیدعلی عظیمی از کرمانشاه را ضربه‌فنی کرد تا به فینال بزرگ برسد؛ مبارزه با علیرضا سرلک، رقیب اصلی‌اش در این وزن که به دیداری تماشایی بدل شد. جوان که در سال‌های گذشته همیشه پشت سد سرلک و والی‌زاده مانده است، این‌بار توانست رقیب بزرگ و باتجربه‌اش را ۴ بر ۳ شکست بدهد و مدال طلا را به گردن بیندازد.

چرا این قهرمانی مهم بود؟

یکی از دلایل اهمیت قهرمانی جوان در مسابقات قهرمانی کشور شکست‌دادن علیرضا سرلک بود؛ آزادکار باتجربه‌ای که نقره رقابت‌های قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و با کوله‌باری از تجربه برابر احمد جوان ایستاد. جوان با شکست سرلک نشان داد توانایی برد برابر بزرگان را دارد و دیگر کشتی‌گیری بی‌تجربه نیست. از طرفی جوان در رقابت‌هایی قهرمان شد که همه رقیبان اصلی‌اش در این وزن حضور داشتند؛ از مهدی ویسی و ابراهیم خواری که به برنز رسیدند تا میلاد والی‌زاده‌ای که ناباورانه هشتم شد! جوان با قهرمانی در تورنمنتی که همه رقیبانش با قدرت و صلابت حضور داشتند، نشان داد دیگر وقتش رسیده است که دوبنده تیم‌ملی بزرگ‌سالان را به تن کند.

امیدواری به علاقه محسن کاوه

جوان در یکی‌دو سال گذشته چندبار تا پای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی بزرگ‌سالان پیش رفت، اما هر بار به شکلی ناباورانه آن را از دست داد. آخرینش همین سال گذشته که با وجود برتری در همه رقابت‌های چرخه انتخابی، یک‌باره کادرفنی تیم‌ملی در تصمیمی بحث‌برانگیز که گفته می‌شود متأثر از نفوذ مازنی‌ها بود، مسابقه ناعادلانه‌ای را میان جوان و والی‌زاده برگزار کردند و با شکست جوان خسته در آن بازی، والی‌زاده به مسابقات جهانی صربستان رفت.

اما حالا قضیه برای جوان کمی تفاوت دارد و او آزادکار مورد علاقه محسن کاوه، سرمربی جدید تیم‌ملی، است. کاوه که سال‌ها سرمربی تیم‌ملی جوانان بود، اعتقاد زیادی به احمد جوان دارد و این مسئله را پیش از این نشان داده است؛ اتفاقی که می‌تواند برای جوان ختم‌به‌خیر شود و او با نگاه مثبت کاوه سرانجام به دوبنده تیم‌ملی بزرگ‌سالان برسد و پس از سال‌ها استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد را در رده سنی بزرگ‌سالان صاحب نماینده‌ای جدی کند.

نگرانی از غفلت و جوانی جوان

در این میان یک نگرانی جدی برای جامعه کشتی مشهد وجود دارد و آن هم غفلت جوان است. احمد جوان در دو سال گذشته توانسته بود در همه مراحل چرخه موفق باشد و در گام آخر پایش لغزیده بود؛ موضوعی که می‌تواند امسال هم به کابوس او تبدیل شود، آن هم در سالی که آزادکاران برای گرفتن سهمیه المپیک در تلاش هستند. به همین دلیل لازم است جوان از این پیروزی چندان غره نشود و برای ادامه چرخه برنامه مدونی داشته باشد تا در بهترین زمان ممکن به دوبنده تیم‌ملی برسد؛ در آستانه المپیک پاریس.

خاموشی خراسان در کشتی ایران

در دیگروزن‌های رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، ورزشکاران خراسانی عملکرد چشمگیری نداشتند و مطابق پیش‌بینی فقط احمد جوان توانست خوش بدرخشد. تیم کشتی آزاد خراسان‌رضوی در این رقابت‌ها به لطف طلای جوان در جایگاه پنجم سکوی تیمی ایستاد. به‌جز او فقط مصطفی نجفی توانست در وزن ۹۷ کیلوگرم پنجم شود و دیگرآزادکاران خراسانی در بین ۱۰ نفر وزن‌هایشان نبودند! اتفاقی که می‌توان آن را ناکامی کشتی خراسان در آوردگاه بزرگ قهرمانی کشور دانست.

زیرا انتظار می‌رفت در کنار جوان، دست‌کم یکی‌دو کشتی‌گیر دیگر بتوانند نمایش خوبی داشته باشند. در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور مازندران به مقام قهرمانی رسید و تهران نایب‌قهرمان شد. تیم‌های همدان و لرستان هم به‌ترتیب سوم و چهارم شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->