فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

تجلیل از نیم قرن خدمات استاد «علی آزادنیا» به جامعه هنری خراسان

  • کد خبر: ۲۰۱۹۲۰
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
تجلیل از نیم قرن خدمات استاد «علی آزادنیا» به جامعه هنری خراسان
در مراسمی با حضور جمعی از مفاخر هنری و مسئولان حوزه فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی، از نیم قرن تلاش و خدمات استاد «علی آزادنیا» به جامعه هنری خراسان تجلیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پردیس هنر اردیبهشت مشهد، امشب (۳ دیماه) میزبان جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر و مسئولان فرهنگی و هنری استان بود که برای تجلیل و قدردانی از نیم قرن خدمات استاد «علی آزادنیا» گرد هم آمده بودند.

سخنان «امیر نخاولی» پیشکسوت تئاتر استان در تجلیل از خدمات اساتید هنری، خوانش بخش‌هایی از نمایشنامه «شقایق دره» توسط علیرضا سوزنچی و سپیده پرور و گرامیداشت یاد و نام اساتید هنری استان که چهره در نقاب خاک کشیده‌اند، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

«محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در سخنانی کوتاه، ضمن تجلیل از سال‌ها خدمات استاد علی آزادنیا، پیشکسوتان را افتخارات هنری استان دانست و خاطرنشان کرد: باید به این هنرمندی‌ها و رفاقت‌های این حلقه موسپیدان جوان دل جامعه هنری، غبطه خورد.

در این مراسم، از نمایشنامه «شقایق دره» نوشته علی آزادنیا که توسط نشر محقق مشهد تجدید چاپ شده است نیز رونمایی شد. این نمایشنامه در نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توسط نویسنده کارگردانی شده و موفق به کسب جوایز فراوانی شده بود.

گفتنی است برگزاری این مراسم که همزمان با سالروز تولد ۷۰ سالگی استاد آزادنیا توسط خانواده و دوستان هنری وی برگزار شد، بدون اطلاع استاد آزادنیا صورت گرفت و وی در زمان برگزاری مراسم و بخش تجلیل، متوجه این موضوع شد.

استاد علی آزادنیا هنرمند پیشکسوت استان، متولد ۵ آذرماه ۱۳۳۲ است که از سال ۱۳۵۳ به حرفه تئاتر روی آورده است.

در مورد سابقه هنری استاد آزادنیا می‌توان به تأسیس و سرپرستی گروه تئاتر کارگر (که بعد‌ها به هدهد هفت هنر تغییر نام داد)، نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های نقل تلخ، شقایق دره، فانوس حیات، آینه دل، به سوی خورشید، سگی در خرمن جا، دری که کوبه ندارد، کیلومتر دوازده بهشت، هفت کچل، کارگردانی تئاتر‌های خورشید کاروان نوشته مهدی توسلی، روغن نهنگ نوشته یوجین اونیل، آخرین بازی نوشته هوشنگ جاوید، وداع با اسلحه و یک آسمان دو خورشید نوشته آزاده آزادنیا، تئاتر‌های سیاه بازی عبرت، مسافری از هند و ...، اجرای تئاتر‌های کودک حسنی، دختر دانا و ...، برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد بخاطر نمایش «خانات» در اولین دوره تئاتر فجر، برنده بهترین نویسندگی و کارگردانی بخاطر «نقل تلخ» در هشتمین فجر و «شقایق دره» در نهمین فجر و انتخاب برای آوینیون فرانسه و جوایز متعدد در جشنواره‌های ملی، و بین المللی، داوری جشنواره‌های متعدد، بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و سینمایی ازجمله به سوی شرق، دهقان فداکار، آخرین ملکه زمین، روایت عشق (حبیب ابن مظاهر)، آقازاده، و مجموعه‌های متعدد تلویزیونی همچون رنگ نیرنگ، دو پول سیاه، سلطان و خواب گذار، گل مراد، آقای. هتل امید و ... اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->