پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افتتاحیه کنگره پزشکی شخص‌محور و رویکرد‌های نوین در مشهد (۶ دی ۱۴۰۲) + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۲۴۵۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
افتتاحیه کنگره پزشکی شخص‌محور و رویکرد‌های نوین در مشهد (۶ دی ۱۴۰۲) + فیلم
اولین کنگره پزشکی شخص‌محور و رویکرد‌های نوین امروز، ۶ دی ۱۴۰۲، در مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صداقت در اولین کنگره پزشکی شخص محور و رویکرد‌های نوین که صبح امروز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: اولین رویداد سازمان پزشکی مشهد در قالب کنگره ۳ روزه با عنوان پزشکی شخص محور در حال برگزاری است و سالهاست که در جامعه پزشکی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت ما درمان بیمار است نه بیماری، افزود: در تمام مدت این کنگره بر این دیدگاه متمرکز هستیم و باید در رویکرد‌های این دیدگاه را به کارگیریم که هر فردی شرایط ویژه و به خصوص خود را دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد و رئیس کنگره پزشکی شخص محور و رویکرد‌های نوین ادامه داد: کسانی که در بالین، بهداشت و درمان در هر سنگری که خدمت می‌کنند متوجه شدند که هر بیمار را باید با ساختار ویژه خود فرد ببینیم.

صداقت در نهایت با بیان اینکه پزشکی شخص محور پیشگیری است، بیان کرد: اعتقاد ما این است که سالهاست ما تخم مرغ‌ها را در سبد درمان گذاشته  پیشگیری مغفول مانده و گسستی بین آموزش و درمان ایجاد شده است ک باید این خلا را پر کنیم و بعد از دوران تحصیل پزشکی و رشته‌های پزشکی نیاز  است که دوره‌های آموزشی مدونی را  در قالب بازآموزی شرکت کنند که وظیفه سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برگزاری برنامه‌های کاربردی است. هدف ما برگزاری سالانه این کنگره است.

وی در خصوص ماهیت پزشکی شخص محور گفت: همه افراد خصوصیات بیولوژیک متفاوتی داریم، در محیط‌های مختلفی پرورش پیدا کردیم و حمایت‌های روحی و روانی متفاوتی داشیم که باعث می‌شود افراد با یکدیگر متفاوت باشند. رویکرد پزشکی نوین این است که بیمار در قالب خود شخص ببینیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: تاثیر قهوه حتی در افراد با یکدیگر متفاوت است در پزشکی شخص محور در درمان خصوصیات فردی را شناسایی کنیم و بر اساس آن درمان را پایه‌ریزی کنیم.

صداقت تاکید کرد: پزشکی شخص‌محور سال هاست که پایه‌ریزی شده و می‌خواهیم که این پروتکل را به عنوان خط و مشی درمان در کشور معرفی کنیم که موجب اثربخشی بهتر درمان و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی افزود: رویکردی که امروز مطرح شده سال‌هاست در دنیا مطرح است و زمانی که در بافت جامعه پزشکی کاملا جایگاه خود را پیدا کند که در ابتدا هزینه‌بر است، انتظار داریم این دیدگاه را در درمان و تشخیص خود قرار دهند. لزوما نباید یک دارو بر افراد تاثیر یکسان داشته باشد. امید است با ادامه آنی روند طی یک یا ۲ دهه آینده تمام پروتکل‌های درمانی بر اساس پزشکی شخص‌محور باشد.

پزشکی شخص‌محور موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد

مسیح نقیبی در حاشیه برگزاری افتتاحیه این کنگره در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: از این کنگره استقبال خیلی خوبی انجام شد. پزشکی شخص محور جنبه‌های مختلفی دارد. گوید لاین‌های کلی را با شرایط محلی و شخصی افراد هماهنگ کنیم. گایدلاین‌های کلی را در حد قابل تبدیل به نحو احسنت تبدیل کنیم به نحوی که برای شرایط بیمار قابل اجراتر باشد.

وی افزود: یکی از جنبه‌های آن نقش ژن در بیماری است که در ابتدای کار هزینه‌بر است، اما زمانی که برنامه‌ها اجرا شوند و شناخت ژن در جامعه بیشر شود قطعا پیش‌بینی، پیشگیری و درمان با استفاده از گایدلاین‌های تعیین شده بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

دبیر علمی کنگره در خصوص تاثیر پزشکی شخص محور در جامعه، عنوان کرد: پزشکی شخص‌محور موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد و با توجه به اینکه درمان با شرایط شخص و اجتماعی انجام خواهد شد.

حضور تقریبا ۸۰۰ نفر در کنگره پزشکی شخص محور و رویکرد نوین

بیتا میرزایی دبیر اجرایی کنگره در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: کنگره پزشکی شخص محور و رویکرد‌های نوین برای اولین بار با این موضوع و در این سطح در سازمان نظام پزشکی مشهد از ۶ تا ۸ دی ماه  برگزار می‌شود؛ که بیش از ۸۰۰ نفر از جامعه پزشکی در پنل‌های مختلف در کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی افزود: ۱۱ پنل تخصصی با ۵۰ عنوان سخنرانی در رشته‌های قلب، ژنتیک، مامایی، داروسازی، جراحی و سایر رشته‌ها در نظر گرفته شده است. در جهت افزایش توانمندسازی همکاران در ۱۰ عنوان کارگاه با توجه به نیازسنجی پزشکی برگزاری می‌شود و ۳ سمپوزیوم HIV با هدف انگ‌زدایی، سمپوزیوم بخش انتظامی و نظارتی سازمان پزشکی و سمپوزیوم دانشجویی در آخرین روز برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->