طرح فروش محصولات سایپا از روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می‌شود + جزئیات رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حدود ۲۰۰ واحد صنفی طلا فروش همچنان پلمب هستند الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام‌فروشی؛ سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت ملک | چرا بازار مسکن در رکود هم رشد می‌کند؟ قیمت‌گذاری عجیب برای کارتن یخچال! جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری چیست؟ اینفوگرافی | ۸ فراری بزرگ مالیاتی کشور را بشناسید بازگشت دوباره ثبت‌نام خودرو! کاهش هزینه‌های تولید، تنها راه نجات دامداران کاهش مصرف لبنیات در کشور | ۶۰ درصد واحد‌های تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی غیرفعال است مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد
سرخط خبرها

انتظارات کارگران از نمایندگان مجلس

  • کد خبر: ۲۱۷۳۲۸
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
انتظارات کارگران از نمایندگان مجلس
زحمتکش‌ترین قشر در کشور، جامعه کارگری است و چرخ اقتصاد کشور دست آن هاست؛ ولی متأسفانه آن‌طور که باید در سطح کشور دیده شوند، با آن‌ها برخورد نمی‌شود.

زحمتکش‌ترین قشر در کشور، جامعه کارگری است و چرخ اقتصاد کشور دست آن هاست؛ ولی متأسفانه آن‌طور که باید در سطح کشور دیده شوند، با آن‌ها برخورد نمی‌شود. تولیدکنندگان یا همان کارفرمایان به جای اینکه هزینه‌های تولید را از موارد دیگر کم کنند، از دستمزد کارگران کم می‌کنند؛ یعنی آن‌ها باید مواد اولیه و هزینه‌های تولید در سایر قسمت‌ها را کاهش دهند تا کالا به صرفه‌تر شود، نه اینکه بخواهند از حق کارگر بزنند.

روز به روز شرکت‌ها با کمبود کارگر مواجه می‌شوند. برای کارگری که ۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و یک میلیون تومان پول سرویس و حداقل ۴ میلیون تومان اجاره خانه می‌دهد، چه می‌ماند؟ اگر کارگر زندگی اش تأمین شود و دست کم ماهی ۲۰ میلیون تومان حقوق داشته باشد، احتمالش خیلی کم است که شرکت و کارش را رها کند و برای تأمین نیاز زندگی اش به سراغ تاکسی‌های اینترنتی برود. 

خیلی از کارگر‌ها و حتی کارمندان، درآمد و هزینه هایشان با هم همخوانی ندارد و برای همین، به دنبال شغل‌های کاذب می‌روند. خواسته‌ها و انتظارات جامعه کارگری از مجلس آینده موضوعی است که باید نمایندگان مجلس آینده مد نظر قرار دهند و به طور جدی از حقوق این قشر حمایت کنند. تقریبا تمام طبقه کارگر در جامعه، خواستار اجرای قانون الزام درمان سازمان تأمین اجتماعی و توسعه اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از کارگر هستند و دولت هم نباید با شانه خالی کردن از ایفای وظایف خود، بیمه‌های تکلیفی را به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کند. 

ما در زمینه بیمه و مسائل صنفی، مشکلات زیادی داریم؛ اما بزرگ‌ترین دغدغه ما نظام هماهنگ پرداخت حقوق است که در صندوق‌های بیمه دیگر اجرا شده، ولی در صندوق تأمین اجتماعی به دلایل مختلف به تأخیر افتاده است؛ البته اخیرا گفته شده در بودجه سال آینده به آن توجه می‌شود. در همین راستا از نماینده‌های مجلس جدید می‌خواهیم از آن حمایت کنند. سازمان تأمین اجتماعی ملزم به درمان کامل این قشر است؛ اما تا حالا این مسئله عملی نشده و آنان ناچارند درمان خود را از بیمه‌های متفرقه و تکمیلی پیگیر شوند؛ به همین دلیل اجرای قانون الزام یکی دیگر از خواسته‌های این قشر است.

 جامعه ما در برخی حوزه‌ها از اجرا نشدن قانون رنج می‌برد که یک مشکل ساختاری است. ما می‌گوییم نرخ بیکاری در کشور بالاست، پس باید سن بازنشستگی را پایین آورد تا جمعیت جوان زودتر دارای کار شود؛  اما وقتی می‌بینند سازمان تأمین اجتماعی به دلیل سوء مدیریت، دچار کاهش منابع شده، دولت سن بازنشستگی را بالا می‌برد.

 این قبیل مسائل و دخالت دولت هاست که سازمان تأمین اجتماعی را فلج کرده است. اگر بخواهیم کشور را آباد کنیم و چرخه اقتصادی همواره به چرخش درآید، باید در جهت تأمین رضایت و افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم تلاش کنیم؛ چرا که هیچ قشری ارزشمندتر از آن‌ها نیست. حداقل توقع ما از نمایندگان نظارت بر اجرای ماده۴۱ قانون کار توسط شورای عالی کار و مقاوله نامه ۱۳۱ سازمان جهانی کار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->