توبیخ ۲ وزیر کابینه جنگ توسط نتانیاهو تعطیلی شنبه‌ها رای نیاورد | مخالفان و موافقان چه گفتند؟ + فیلم صادق زیباکلام وارد زندان شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها | این تعطیلی شامل چه‌کسانی می‌شود؟ استاندار خراسان‌رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌هاست مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هلند: حمله به رفح، فاجعه انسانی بزرگ‌تری را درپی دارد

  • کد خبر: ۲۱۷۴۹۱
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
هلند: حمله به رفح، فاجعه انسانی بزرگ‌تری را درپی دارد
وزیر خارجه هلند با بیان این که حمله به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر تبدیل خواهد شد، از رژیم صهیونیستی خواست تا از تهاجم به این منطقه خودداری کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «هانکه بروینس اسلوت» جمعه شب در شبکه ایکس نوشت: گزارش‌ها درباره آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی گسترده به رفح نگران‌کننده است. هلند درخواست خود را برای خودداری اسرائیل از انجام این حمله نظامی که به فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود، قاطعانه تکرار می‌کند.

وی افزود: آتش‌بس فوری انساندوستانه‌ای که به توقف پایدار خصومت‌ها منجر شود، بیشترین اهمیت را دارد. این آتش‌بس برای افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها (اسرا)، حیاتی است.

اسلوت پیشتر نیز هشدار داده بود: اوضاع در رفح بسیار نگران‌کننده است. بسیاری از غیرنظامیان غزه به جنوب گریخته‌اند. عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در چنین منطقه پرجمعیتی منجر به تلفات غیرنظامی زیاد و یک فاجعه انسانی بزرگتر می شود. این غیرقابل توجیه است.

مارک روته نخست وزیر هلند هم چندی پیش تاکید کرد: همه تلاش‌ها باید بر وقفه فوری در درگیری‌ها و توقف دائمی این مناقشه هولناک متمرکز باشد.

وی افزود: اقدام نظامی گسترده در رفح تبعات انسانی فاجعه‌آمیز خواهد داشت. علاوه بر این، اسرائیل باید اجازه بدهد که سریعا کمک‌های انسان‌دوستانه بیشتری به غزه وارد شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->