رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم
سرخط خبرها

آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

  • کد خبر: ۲۲۲۷۶۸
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
آمریکا قطع‌نامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود قطع‌نامه را وتو می‌کند.

تصویب این قطع‌نامه به معنای به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین بود.

پیش‌تر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگرکشور‌ها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطع‌نامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل این کشور در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

در پی وتوی آمریکا، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، گفت: ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب‌ناپذیر تاریخ» توصیف کرد.

وزیر خارجه ایرلند هم از این اقدام آمریکا ابراز «ناامیدی» کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده که فلسطین جایگاه شایسته خود را در میان کشور‌های جهان به دست آورد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز گفت: حق تعیین سرنوشت این کشور «سازش، تاخیر یا تعلیق را نمی‌پذیرد».

زیاد ابو عمرو افزود: اسرائیل یک قدرت استعماری است که هدف آن محو مردم فلسطین، تمدن و فرهنگ آن‌هاست.

عمار بن‌جامع، نماینده الجزایر در سازمان ملل، هم گفت رای‌ندادن به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد «یک شرم ابدی و یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی» است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->