وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۳۶۲۷
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار می‌شود
رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در این استان پرداخت.

داوود قرونه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به داوطلبان نخستین مرحله از کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: این آزمون در ۵ گروه آموزشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان طی روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت سال جاری در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در قالب ۳۸ حوزه امتحانی برگزار و ۹۱ هزار و ۳۲۶ داوطلب باهم به رقابت خواهند پرداخت.

داوطلبان علوم تجربی بیشترین آمار در خراسان رضوی

وی در مورد داوطلبان هر گروه آموزشی و زمان برگزاری آزمون توضیح داد: آزمون‌ها در دو نوبت صبح و عصر روز نجشنبه، ۶ اردیبهشت و نوبت صبح روز جمعه، ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. آزمون‌های صبح ساعت ۸ و آزمون‌های عصر ساعت ۱۵ آغاز خواهند شد.

قرونه ادامه داد: کنکور گروه‌های آموزشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان در دو نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه و گروه علوم تجربی نیز، صبح روز جمعه برگزار خواهد شد و پرونده مرحله اول آزمون سراسری امسال بسته خواهد شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در خراسان رضوی به تشریح آمار داوطلبان هر گروه پرداخت و اظهار کرد: در گروه آموزشی ریاضی، ۳ هزار و ۸۷۴ داوطلب خانم و ۶ هزار و ۳۴۳ داوطلب آقا رقابت خواهند کرد که در میان رشته‌های پر طرفدار کنکور، کمترین آمار متعلق به ریاضی می‌باشد. گروه علوم انسانی با ۲۰ هزار و ۲۵۱ هزار داوطلب خانم و ۱۱ هزار و ۴۷۹ داوطلب آقا به رقابت خواهند پرداخت. گروه‌های هنر و زبان نیز به ترتیب با ۴ هزار و ۷۳ خانم و هزار و ۴۲ آقا و ۳ هزار و ۸۴۹ خانم و ۲ هزار و ۱۹۹ آقا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

قرونه خاطرنشان ساخت: اما در کنکور گروه علوم تجربی، شاهد بیشترین داوطلب در سطح استان هستیم؛ ۲۵ هزار و ۲۶۲ داوطلب خانم و ۱۲ هزار و ۹۵۴ داوطلب آقا که جمعا ۳۸ هزار و ۲۱۶ داوطلب ما در سطح استان را تشکیل می‌دهند.

افزایش متقاضیان شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان

قرونه در ادامه به تفکیک آمار‌های مربوط به دانشگاه فردوسی پرداخت و عنوان کرد: حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی کشور و مخزن اصلی در استان خراسان رضوی، میزبان ۲۶ هزار و ۵۸۴ داوطلب خواهد بود.

وی اعلام کرد: از نکات جالب در کنکور آخر هفته مشهد، رشد قابل توجه متقاضیان کنکور دانشگاه فرهنگیان است؛ به گونه‌ای که آمار‌های این دانشگاه بیش از سایر متقاضیان گروه‌های آموزشی برای ورود به دیگر دانشگاه‌ها می‌باشد.

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: بر این اساس، داوطلبان کنکور ریاضی در دانشگاه فرهنگیان، هزار و ۲۵۴ نفر و ۴۴۹ نفر داوطلب عادی، ۷ هزار و ۶۷۲ نفر داوطلب کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۵۶ داوطلب عادی، هزار و ۲۰ داوطلب کنکور هنر دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۴۵۳ داوطلب عادی، هزار و ۵۰۶ داوطلب کنکور زبان دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۷۷۴ داوطلب عادی و در نهایت، ۷ هزار و ۱۹۰ داوطلب کنکور تجربی دانشگاه فرهنگیان و ۳ هزار و ۲۱۰ داوطلب عادی در دانشگاه فردوسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی در پایان عنوان کرد: از مجموع ۲۶ هزار و ۵۸۶ داوطلب یاد شده، ۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب خانم و ۱۲ هزار و ۱۱۳ داوطلب آقا باهم رقابت خواهند کرد. امسال در مجموع آمار‌های داوطلبان در استان ما سیر افزایشی داشته است، اما بنا به اعلام سازمان سنجش و نسبت به مرحله اول کنکور سال گذشته، شاهد کاهش ۳ درصدی داوطلبان کل کشور می‌باشیم که احتمالا این آمار در مرحله دوم کنکور که تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد افزایش خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->