آیا عدم تمدید گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند سخنگوی شورای نگهبان: نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشتیم  آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری
سرخط خبرها

همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند

  • کد خبر: ۲۲۴۱۳۵
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
  • ۱
همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد  تا پایان سال برچیده می‌شوند
در راستای مبارزه با بلای اعتیاد و بازگشت معتادان، به‌ویژه معتادان متجاهر به جامعه، دیروز طرح جدید بازگشت به زندگی سالم در یکی از مراکز ماده‌16 شهر مشهد با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان آغاز به کرد.

به گزارش شهرآرانیوز در این طرح به‌جای اینکه متادون به معتادان تجویز شود، از شیوه‌های روان‌شناسی و توانمندسازی آنها استفاده خواهد شد و در دوره‌ای که افراد بیمار در مراکز ماده‌۱۶ نگهداری می‌شوند، حرفه‌ای را خواهند آموخت. اما موفقیت اجرای این شیوه ترک موادمخدر نیازمند این است که جامعه نیز برای حضور و اشتغال و فعالیت آنها آماده باشد؛ از‌همین‌رو هم‌زمان با آغاز این طرح، در مرکز صابران در بزرگراه پیامبر‌اعظم (ص)، کارگاه اشتغال‌زایی این افراد نیز به بهره‌برداری رسید تا افراد بهبود‌یافته از این مرکز بتوانند در کارگاه تولیدی محصولات کوه‌نوردی مجاور این مرکز که توسط یکی از تولیدکنندگان مشهدی راه‌اندازی شده است، کسب درآمد داشته باشند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی در آیین افتتاحیه طرح بازگشت به زندگی سالم و افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی مرکز صابران با بیان اینکه انجام کار عملیاتی رویکرد ما در حوزه نظارت بر مرکز ترک اعتیاد است، اظهار کرد: در این طرح به دنبال شعار و کار تشریفاتی نیستیم.

۷‌هزار معتاد متجاهر در مشهد

اسماعیل رحمانی با اشاره به وجود ۵ تا ۷‌هزار معتاد متجاهر در شهرستان مشهد، ادامه داد: در موضوع معتادان متجاهر نباید به آنها فقط به چشم تهدید نگاه کرد. درست است که اعتیاد زمینه بسیاری از معضلات اجتماعی و جرائم است و این موضوع یک تهدید به شمار می‌رود، اما می‌توان این تهدید را تبدیل به فرصت کرد. وی با تأکید بر اینکه آثار و اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود باید در جامعه دیده شود، تصریح کرد: اگر افراد معتاد را در این مراکز فقط نگه داریم و پس از ترخیص، آنها دوباره به سمت اعتیاد بروند، یعنی شکست خورده‌ایم؛ بنابراین باید تلاش کرد که افراد معتاد بهبود یابند، باانگیزه و دارای حرفه شوند؛ اتفاقاتی که از امروز قرار است در مرکز صابران رخ دهد.

وی پیگیری از اعتیاد را یکی از وظایف دستگاه قضا برشمرد و افزود: حمایت از حقوق عامه و برخورد با ترک فعل جزو وظایف دستگاه قضایی است و باید در‌این‌راستا تلاش کرد تا دیگر هیچ معتاد متجاهری در مشهد وجود نداشته باشد.

برخورد قاطع در انتظار فروشندگان موادمخدر

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی برخورد با جرم و سوداگران مواد‌مخدر را یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی اعلام و اظهار کرد: برای کسانی که موادمخدر توزیع می‌کنند، برنامه‌های عدیده‌ای داریم. با اینها اتمام‌حجت کرده‌ایم و هر منزل یا مغازه‌ای که محل فروش مواد مخدر باشد، براساس قانون به نفع دولت ضبط یا طبق قانون ماده‌۱۰۰ شهرداری این محل‌ها تخریب می‌شود. امسال برخورد قاطعی با فروشندگان موادمخدر و مواد روان‌گردان خواهیم داشت و در پایان سال هیچ منطقه آلوده‌ای نخواهیم داشت و این مناطق محلی برای ورزش و اشتغال می‌شوند.

پرهیز از کار نمایشی

جانشین سرپرست ناحیه‌۹ دادسرای انقلاب مشهد نیز با بیان اینکه در موضوع اعتیاد راه‌های مختلف و درمان‌های مختلف پیش‌بینی شده است، اما به‌خاطر پیچیده بودن موضوع تاکنون این رویکرد‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است، گفت: یکی از اقدامات ایجاد مراکز ماده‌۱۶ بوده است، اما این مراکز ثمربخش نبوده‌اند و آنچه که ما را به اجرای این طرح جدید سوق داده، تغییر رویکرد بر فضای حاکم بر مراکز ماده‌۱۶ بوده است.

احمد یساقی افزود: طرح جدید با کمک مدیران مراکز، مددکاران و روان‌شناسان اجرایی می‌شود و امیدواریم به نتایج مطلوبی هم برسد؛ ضمن اینکه بنا نیست در این طرح کار نمایشی یا یک کار رؤیایی و خارج از عرف انجام شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، هدفمندساختن حضور مددجویان در مراکز، توانمندسازی آنها، تمرکز بر آموزش، صیانت مؤثر و در نهایت اشتغال آنهاست. در ابتدا برای اجرای این طرح از مددجویانی استفاده می‌شود که علاقه‌مند هستند و این افراد در مدت حضورشان از منظر‌های مختلف توانمند می‌شوند و برای حضورشان برنامه روزانه وجود دارد و نظارت هم انجام می‌شود. یساقی تأکید کرد: در جریان اجرای این طرح تا حد امکان از متادون برای مددجو استفاده نمی‌شود و به جای آن برنامه‌های ورزشی، آموزشی، فرهنگی، حرفه‌آموزی، مشاوره درمانی و روان‌شناسی استفاده خواهد شد. وی ادامه داد: قرار است طرح «بیست کارگاه، هزار اشتغال» در مجاورت مراکز را هم عملیاتی کنیم تا در پایان اجرای این طرح نیز صد نفر بهبود‌یافته شاغل وجود داشته باشند. این اقدام هم شدنی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیتیزن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
0
0
خدا کنه جمع بشند
واقعا تعدادشون زیاد شده
بلوار فردوسی ، روبروی اپارتمانهای مرتفع، پاتوق شده
تو روز روشن، پشت ایستگاه اتوبوس، جلوی مردم ... واقعا چهره شهر چند وقته خیلی بد شده.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->