پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۶ خرداد ۱۴۰۳) سد‌های تامین‌کننده آب شهر مشهد نفس تازه کردند | ذخیره ۱۲ درصدی آب در سد‌های کلانشهر مشهد ماجرای آن ۵ نفر |‌ روایت‌هایی از تیم غواصی آتش‌نشانی مشهد که در سیلاب اخیر شهر به یاری شهروندان آمدند تهران و سمنان در صدر استان‌های کم‌بارش ایران | وضعیت دمایی و بارشی کشور در خرداد ۱۴۰۳ کمک به بیماران خاص و معلولان، قاتل را از پای چوبه دار نجات داد ۳۲ فقره سرقت کابل برق در شهرک غرب مشهد کشف شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) درگیری بر سر جای پارک باعث مرگ مرد ۶۰ ساله شد زلزله، آبدانان ایلام را لرزاند (۵ خرداد ۱۴۰۳) اختصاص خط ۶ سامانه ۱۹۰ به طرح جوانی جمعیت مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز آغاز شد شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور است ۱۰۰ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته! تلاش آتش‌نشانان سه ایستگاه برای مهار آتش در یک واحد مسکونی سارقان ۱۰ میلیارد ریال طلا در سبزوار دستگیر شدند (۵ خرداد ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: قیمت دخانیات در ایران بسیار پایین است
سرخط خبرها

بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند

  • کد خبر: ۲۲۶۱۹۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
یک فوق تخصص طب خواب گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه‌ها هم یاد می‌گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حبیب الله خزایی با بیان اینکه موضوعی که امرزوه خیلی از خانواده‌ها با آن روبرو هستند بحث دیر خوابیدن بچه‌ها است، عنوان کرد: معمولا موضوع دیر خوابیدن بچه‌ها در خانواده‌هایی بیشتر دیده می‌شود که نظم خاصی برای شروع خواب و یا بیدار شدن ندارند.

این روانپزشک افزود: اگر جزو آن دسته از خانواده‌ها هستیم که تا دیر وقت بیدار می‌مانیم و نظم خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن نداریم، نباید انتظار داشته باشیم که فرزندانمان به موقع بخوابند و به موقع بیدار شوند.

خزایی با توصیه به خانواده‌ها برای داشتن یک نظم خاص برای خوابشان، گفت: وقتی خانواده ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشد، بچه‌ها هم یاد می‌گیرند به موقع بخوابند و به موقع هم بیدار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در خانواده‌هایی که نظم خاصی برای خوابد ندارند، معمولا توصیه و یا اجبار به فرزندان برای زود خوابیدن جوابگو نیست. اگر با رفتارمان به فرزندانمان یک الگوی مناسب خوابیدن و بیدار شدن نشان دهیم، بیشتر مورد توجه فرزندان قرار گرفته و از آن تبعیت می‌کنند.

خزایی با بیان اینکه معمولا فرزندان از الگوی خواب والدین خود تبعیت می‌کنند، عنوان کرد: حفظ بهداشت خواب در خانواده به بهبود وضعیت خواب بچه‌ها می‌تواند کمک زیادی کند.


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->