تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

دستورالعمل بازگشایی مدارس خراسان رضوی ابلاغ شد+جزئیات

  • کد خبر: ۲۶۸۶۲
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
دستورالعمل بازگشایی مدارس خراسان رضوی ابلاغ شد+جزئیات
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس خبر داد

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز؛ قاسمعلی خدابنده دراین‌باره گفت: این دستورالعمل شامل 5 بخش است که در هر یک متناسب با مقطع تحصیلی و شرایط رشته‌ها، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مشخصی را اعلام می‌کند.


وی ادامه داد: در این بخش‌نامه آمده است مدیران مدارس از حضور همکاران و دانش‌آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای و اضافه وزن شدید و نقص ایمنی بدن دارند و همچنین مادران باردار ممانعت کنند.


همچنین باتوجه‌به اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس، ضدعفونی کردن کلاس‌هایی که قرار است میزبان دانش‌آموزان باشد، باید با جدیت و مطابق دستورالعمل انجام شود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: به مدیران مدارس توصیه شده است که برای رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی از محیط‌های بزرگ‌تر در مدارس یا حیاط مدرسه برای برپایی برخی کلاس‌ها استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید: شیوه نامه بازگشایی مدارس

 


خدابنده به برخی موارد ممنوع در ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: کلاس‌های درس تربیت‌بدنی، مراسم صبحگاه، جلسات یا کلاس‌های فوق برنامه ممنوع است و همچنین از حضور والدین در مدرسه جلوگیری خواهد شد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در این دستورالعمل قید شده است که یکی از عوامل مدرسه باید در بدو ورود دانش‌آموزان به آن‌ها نکات بهداشت و موارد فاصله‌گذاری اجتماعی را توضیح دهد و از تجمع آنان جلوگیری کند. همچنین تمام کارکنان مدارس به‌ویژه معلمان در زمان حضورشان در کلاس درس باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->