مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت ملک | چرا بازار مسکن در رکود هم رشد می‌کند؟ قیمت‌گذاری عجیب برای کارتن یخچال! جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری چیست؟ اینفوگرافی | ۸ فراری بزرگ مالیاتی کشور را بشناسید بازگشت دوباره ثبت‌نام خودرو! کاهش هزینه‌های تولید، تنها راه نجات دامداران کاهش مصرف لبنیات در کشور | ۶۰ درصد واحد‌های تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی غیرفعال است مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟
سرخط خبرها

تعزیرات حکومتی: تبانی با خودروسازان برای کاهش تولید خودرو جرم است!/نتیجه بررسی پارکینگ‌ها به‌زودی اعلام می‌شود

  • کد خبر: ۲۷۳۷۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
تعزیرات حکومتی: تبانی با خودروسازان برای کاهش تولید خودرو جرم است!/نتیجه بررسی پارکینگ‌ها به‌زودی اعلام می‌شود
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی تهران معتقد است که دلالان در بالا بردن قیمت خودرو نقشی ندارند و حضور دلال در حوزه خودرو بی‌معناست.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی اسفنانی درباره دلالی در اقتصاد ایران و نظام اقتصادی دلال‌پرور گفت: دلالی بحث بسیار مهمی در قانون «تجارت» است که متأسفانه در سیستم اقتصادی ایران و حتی گاهی در سیستم‌های دیگر رنگ عوض کرده و از معنای اصلی خود خارج شده است. وقتی اصطلاح دلالی را می‌شنویم بیشتر بار منفی آن به ذهن متبادر می‌شود تا بار مثبت درحالی که آنچه که قانون «تجارت» از دلالی می‌گوید جایگاه وسیع و مهم اقتصادی است که در همه کشور‌های دنیا وجود دارد و بسیار نقش‌آفرین است.

او با اشاره به تعریف قانون «تجارت» از واژه دلالی گفت: این قانون، دلالی را یک واسطه‌گری قانونی بین خریدار و فروشنده در اقصی نقاط کشور و جهان در حوزه‌های مختلف می‌داند که جایگاه آن باید تعیین شود.

این مقام مسئول متذکر شد: قانون «تجارت» مصوب سال ۱۳۱۱ است که متأسفانه تا به امروز هیچ اصلاحی در آن صورت نگرفته است، درحالی که اگر جایگاه دلالی در این قانون به روز و مشخص شود شاید به جای اصطلاح دلالی از یک اصطلاح دیگر مانند مجرم و متخلف استفاده شود.

اسفنانی تصریح کرد: در شرایطی که گردش مالی صنعت خودرو ده‌ها هزار میلیارد تومان در سال است، چطور می‌شود چند نفر دلال آن هم در جمعیت ۸۰ میلیون نفری این حوزه را مدیریت کنند؟! به نظر می‌رسد که یک تبانی وجود دارد، اما متأسفانه برخی مسئولان مربوط در برنامه زنده تلویزیونی اعلام می‌کنند که قیمت خودرو را چند نفر دلال تعیین می‌کنند درحالی که این اصلا قابل قبول و توجیه‌پذیر نیست.‌

نمی‌توان کسانی را قیمت خودرو را بالا می‌برند دلال نامید؛ این افراد قطعاً مجرم‌اند که با تبانی با شرکت‌های خودرو ساز در اقدامی مجرمانه تولید خودرو را به بهانه نقص قطعه یا دیگر مسائل کاهش می‌دهند و عطش خرید خودرو را بالا می‌برند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی تهران درباره انتشار تصاویر خودرو‌های پارک شده در پارکینگ‌ها اظهار کرد: ما این هفته به صورت جدی کار بررسی پارکینگ‌ها را شروع کردیم، با دادستانی تهران، پلیس اقتصادی نیروی انتظامی و سایر مراجع در ارتباطیم. چندین پارکینگ به ما معرفی شده و به‌زودی نتیجه بررسی پارکینگ‌ها و صحت و سقم مطالب را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

اسفنانی گفت: گاهی همه آنچه که در یک تصویر دیده می‌شود واقعیت نیست، اما به مردم قول می‌دهیم صادق باشیم و نتایج پیگیری این موضوع را اعلام کنیم.

منبع: اقتصادآنلاین
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->