جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
سرخط خبرها

هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!

  • کد خبر: ۳۰۴۶۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!
رییس هیئت مدیره سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات تلویزیونی و فضای اینستاگرامی هشدار داد.
سعیده ساجدی‌نیا - دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در آسیب‌شناسی استفاده از کودکان در تبلیغات کاالا‌ها و خوراکی‌ها، گفت: سال‌ها پیش مقاله‌ای با عنوان «بچه‌های پفک‌فروش» نوشتم و نسبت به بکارگیری بچه‌های زیبا برای تبلیغات واکنش نشان دادم و تأکید کردم این برچسب‌ها در فضای اجتماعی بر روی این کودکان نهادینه می‌شود. برای نمونه به بچه‌ای که در تبلیغات چیپس و پفک حضور یافته بود، تا مدت‌ها می‌گفتند «حامد پفکی!» یا «رامین آدامسی!»

کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت
استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه «این کودکان با انگیزه‌های اقتصادی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند»، اظهار کرد: از نظر روانشناختی، کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت و این مشکلات تا بزرگسالی گریبان بچه‌های تبلیغاتی و خانواده‌هایشان را خواهد گرفت.

استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی آنها ضربه می‌زند
افروز با مقایسه کودکانی که در تبلیغات تجاری بکارگیری می‌شوند و بازیگر سریال قصه‌های مجید، افزود: آقای مهدی باقربیگی که در سریالی ایفای نقش کرد که پشت همه قصه‌هایش یک حکمت مهمی بود و حالا در بزرگسالی هم به همه آن گذشته افتخار می‌کند؛ بنابراین بار دیگر تأکید می‌کنم که استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی کودکان ضربه می‌زند و خانواده این بچه‌ها بدانند که هر چقدر هم بابت حضور فرزندانشان دریافتی داشته باشند، چند برابر آن را در آینده از دست خواهند داد، زیرا در این چالش، سلامت روانی، باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی کودکانشان را قربانی منافع مالی خود می‌کنند.

این بچه‌ها نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند
رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت هشدار داد: مطالعات علمی در این باره نشان می‌دهد که یکی دیگر از آسیب‌های مهم پیش‌روی کودکان تبلیغاتی این است که آن‌ها در آینده نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند و به یک زندگی به ظاهر هنری مبتلا می‌شوند و پیامد‌های ناخوشایند برای همیشه گریبانگیرشان هست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->