لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

تأکید نخست وزیر سوریه بر توسعه روابط اقتصادی با ایران

  • کد خبر: ۳۰۸۶۲
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
تأکید نخست وزیر سوریه بر توسعه روابط اقتصادی با ایران
نخست‌وزیر سوریه در دیدار با هیئتی از ایران به ریاست حسن دانایی‌فر، رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسین عرنوس»  روز چهارشنبه تأکید کرد، روابط اقتصادی سوریه و ایران ادامه دارد و در راستای رهنمودهای رهبران ۲ کشور در مسیر پایدار و نزدیکی گام برمی‌دارد.

وی افزود: کشور سوریه برنامه جامعی برای توسعه و گسترش صنعت کشاورزی و غذایی دارد تا پایداری مردم سوریه در مقابله تحریم و محاصره ظالمانه این کشور بیشتر شود.

از سوی دیگر مشاور معاون اول رئیس جمهوری ایران تأکید کرد که کشورش در مقابله با مجازات‌های اقتصادی در کنار سوریه ایستاده است.

دانایی‌فر با بیان اینکه دیدار [هیئت ایرانی] از سوریه با هدف ارائه کمک اقتصادی به دمشق انجام گرفت، بر اهمیت گسترش هماهنگی‌های مشترک برای غلبه بر همه موانع پیش‌روی همکاری‌های اقتصادی بشکل بهتر، تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار ۲ طرف همچنین درباره همکاری بهداشتی، زیرساختی و سرمایه‌گذاری گفت‌ و گو کردند.

در این دیدار قیس خضر دبیرکل کابینه دولت سوریه و جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه حضور داشتند.

وزارت خارجه سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور از طریق آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می‌شود، ‌به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار بدیهی‌ترین حقوق بشر و قوانین‌ بین‌المللی دانست.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون قیصر را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک کرده و یا نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور را تامین و به صورت عمدی به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->