چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قدردانی هیئت‌های مذهبی از مدیریت شهری مشهد

  • کد خبر: ۳۱۸۹۰
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
قدردانی هیئت‌های مذهبی از مدیریت شهری مشهد
شورای هیئات مذهبی مشهد از اقدامات شهرداری مشهد در لیالی قدر، عید فطر و شهادت امام‌صادق (ع) قدردانی و برای ایجاد شور و نشاط در شهر به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت رضا (ع) اعلام آمادگی کرد.
شورای هیئات مذهبی مشهد از اقدامات شهرداری مشهد در لیالی قدر، عید فطر و شهادت امام‌صادق (ع) قدردانی و برای ایجاد شور و نشاط در شهر به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت رضا (ع) اعلام آمادگی کرد.
شهردار مشهد در نشست مشترک با شورای هیئات مذهبی مشهد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته به منظور آماده کردن شهر برای میلاد حضرت رضا (ع) گفت: برای افزایش شور و نشاط در شهر، آماده همکاری و هم افزایی هستیم.
محمدرضا کلائی در این نشست با حضور جمعی از رؤسا و نمایندگان هیئات مذهبی افزود: ۳، ۲ روز از دهه کرامت می‌گذرد و در چند ماه گذشته عادت کرده ایم که مناسبت‌های مختلف با محدودیت‌هایی برگزار شود.
وی اضافه کرد: حضرت رضا (ع) صاحب این شهر هستند و حتی اگر بخواهیم مراسم میلاد ایشان را با رعایت پروتکل‌های مختلف برگزار کنیم، باز هم باید شکوه و نشاط ویژه خودش را داشته باشد.

آذین بندی امسال، همانند سال‌های قبل
کلائی ادامه داد: همه اقداماتی که از سوی مدیریت شهری در سال‌های گذشته برای آذین بندی، فضا آرایی و گرامیداشت دهه کرامت انجام می‌شد، امسال نیز انجام شده است. شهردار مشهد گفت: شاید امسال حضور نداشتن مردم، برگزار نشدن تجمعات، برپا نشدن ایستگاه‌های پخش شربت و شیرینی و کمی هم سرخوردگی مردم به دلیل آسیب‌های ناشی از کرونا باعث این حال و هوا شده باشد.
کلائی با بیان اینکه همت شورای هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، نماز عید فطر و شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) جای قدردانی و تشکر دارد، افزود: در آن ایام، با پیگیری از ستاد پیشگیری از شیوع کرونا، توانستیم موافقت ستاد را برای برگزاری مراسم در ۲۵ نقطه شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بگیریم. امروز نیز از هیئات مذهبی درخواست می‌کنم کمک کنند و برای ایجاد شور و نشاط در شهر با اجرای برنامه‌هایی در همین ۲۵ نقطه پای کار بیایند.
وی ادامه داد: به نظرم، کاری که اکنون می‌توان انجام داد، تشدید فعالیت هایمان از جمله آذین بندی و اکران‌های شهری است. از همکارانم خواسته ام این اقدامات در شهر به ویژه در ۲۵ نقطه مشخص شده و همچنین محور‌های اصلی از جمله خیابان‌های پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع) پر رنگ‌تر شود.
وی تصریح کرد: همچنین به دنبال این هستیم که پوستر‌هایی با مضامین مختلف مرتبط با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) تهیه کنیم تا روی شیشه مغازه‌ها و خودرو‌ها چسبانده شود. از هیئات مذهبی نیز درخواست می‌کنم در پخش و توزیع پوستر و آذین بندی محلات پای کار بیایند و به شهرداری مشهد کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه «اگر نتوانیم در دهه کرامت و میلاد حضرت رضا (ع) شور و نشاط را به مردم شهر برگردانیم، این کار بعد از این بسیار سخت خواهد بود»، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، با سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، هماهنگ کرده ایم تا در کار نور افشانی شهر در شب میلاد حضرت رضا (ع) به شهرداری کمک کنند؛ ایشان نیز قول همکاری داده اند تا نقاط مختلفی از شهر به ویژه اطراف حرم مطهر را نورافشانی کنیم.

دغدغه مندی شهرداری در امور مذهبی
در ادامه این نشست، سید مهدی طباطبایی، رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد، نیز با قدردانی از اقدامات شهرداری مشهد گفت: از مدیریت شهری مشهد به ویژه آقای کلائی که برای ایجاد شور و نشاط در شهر به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) دغدغه دارند، تشکر می‌کنیم؛ هیئات مذهبی نیز همین دغدغه‌ها را
دارند. وی با بیان اینکه «امیدواریم بتوانیم دل حضرت رضا (ع) را به عنوان، ولی نعمتمان شاد کنیم» افزود: سال گذشته، شهرداری مشهد برای آذین بندی محلات، ۲۰۰ بسته فرهنگی برای هیئات مذهبی در نظر گرفت؛ درخواست داریم امسال نیز این بسته‌ها در نظر گرفته شود.
وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم که حدود ۲۰ دستگاه ون ازسوی شهرداری مشهد به دستگاه صوتی مجهز شود و در اختیار هیئات قرار گیرد تا گروه‌های سرود و مداحان به منظور اجرای سرود و ایجاد شور و نشاط به صورت سیار در مناطق مختلف شهر حضور پیدا کنند.
گفتنی است در این نشست، شورای هیئات مذهبی مشهد با اهدای هدیه ای، از رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، قدردانی کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->