دیدار اعضای هیئت‌علمی کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: همه ائمه علیهم‌السلام به‌دنبال ایجاد حاکمیت اسلامی بودند + فیلم برکناری وزیر دفاع روسیه به درخواست پوتین کشته‌شدن ۵ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: کل غزه را هم نابود کنیم، به پیروزی نخواهیم رسید ۴ عملیات گروهان‌های قدس علیه اشغالگران اسرائیلی در جبالیا بایدن: ترامپ کاملا از تعادل خارج شده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد
سرخط خبرها

ارسال دو محموله کمک بشردوستانه ایران به لبنان

  • کد خبر: ۳۷۷۲۷
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
ارسال دو محموله کمک بشردوستانه ایران به لبنان
در پی انفجار هولناک بیروت، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از ارسال دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص حادثه انفجار در بیروت بیان داشت: به مردم لبنان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم. برای آن‌ها که در این حادثه زخمی شدند، آرزوی سلامتی می‌کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: از لحظات اولیه این حادثه با موجی از تاثر و تالم سعی شد با همفکری و هم افزایی نوع کمک به مردم لبنان بررسی شود؛ جلساتی هم برگزار شد، آقای ظریف وزیرامورخارجه توانست با همتای لبنانی خودش صحبت کند و بقیه وزرا و مسئولان هم سعی کردند با همتایان خودشان تلفنی صحبت کنند و آمادگی جمهوری اسلامی، دولت و ملت ایران را برای کمک به مردم لبنان اعلام کنند.

موسوی افزود: یک یا دو محموله کمک‌های پزشکی و دارویی کشورمان به اضافه برخی از اقلام دیگر به لبنان ارسال می‌شود؛ در آینده هم برخی کمک‌های زیرساختی برای مردم لبنان انجام خواهد شد که متعاقبا جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این از همان ریاکاری‌ها و دغل کاری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست که همواره سعی کرده اند در چنین شرایطی از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اگر آن‌ها واقعا صداقت دارند، تحریم‌هایی که اخیرا علیه ملت لبنان وضع کردند را بردارند. هیچ وقت این دو رژیم برخلاف آنچه اعلام می‌کنند صداقت نداشته اند و دولت و ملت لبنان هم این‌ها را شناخته اند؛ ان شاء الله با کمک دولت‌های اسلامی، مردم مسلمان و سایر کشور‌های جهان ثبات و آرامش بر لبنان برمی گردد و آن‌ها نیازی به کمک‌های ریاکارانه رژیم نامشروع اسرائیل و آمریکا ندارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران بیان داشت: آن‌هایی که با ملت لبنان دشمن هستند و همچنین با استقلال کشور‌های منطقه مشکل دارند، از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های فرامنطقه‌ای مانند آمریکا، هیچ گاه خواهان ثبات در منطقه و به طور ویژه در لبنان به عنوان یکی از کشور‌های تاثیرگذار در منطقه، نیستند.

موسوی افزود: همه آن‌هایی که خواهان منطقه‌ای امن و باثبات هستند باید یکصدا فریاد بزنند که کشور‌های فرامنطقه‌ای از اینجا خارج شوند و دست از دخالت در امورداخلی کشور‌ها بردارند، چراکه حضور و دخالت آن‌ها باعث بی ثباتی در کشور‌ها می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->