بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

کارنامه شهرخودرو در لیگ هجدهم

  • کد خبر: ۳۹۹۳۲
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کارنامه شهرخودرو در لیگ هجدهم
نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال فصلی پُر‌فراز‌و‌نشیب را پشت‌سر گذاشت
مرتضی اخوان  | شهرآرانیوز؛  سوت پایان دیدار شهرخودرو و نساجی قائمشهر در‌حالی پنجشنبه‌شب از‌سوی قاضی جوان این دیدار، میثم حیدری، بعد از ضربه سر فرشاد فرجی، نواخته شد که افسوس عنابی‌های شهر مشهد برای از‌دست‌رفتن این موقعیت طلایی، کم از افسوس هوادارانی نبود که هر چقدر فصل را رؤیایی شروع کردند، پایان آن برایشان ناخوشایند بود.
 
تیم فوتبال شهرخودرو مشهد که در لیگ هجدهم توانسته بود جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را به دست آورد، در نیمه راه فصل نوزدهم هم با نمایش درخشان در ۲ بازی پلی‌آف به دور گروهی مسابقات آسیایی رسید؛ اتفاقی که نوید یک فصل رؤیایی را برای مشهدی‌ها می‌داد، اما در ادامه چرخ روزگار به کام عنابی‌ها نچرخید و شهرخودرو در پایان فصل نوزدهم لیگ برتر نتوانست سهمیه آسیایی بگیرد و فصل را با رتبه ششمی به پایان رساند. بااین‌همه نماینده مشهد در آخرین دیدار لیگ برتر نوزدهم مقابل نساجی در ورزشگاه خانگی امام‌رضا (ع) توانست نمایش دل‌نشینی داشته باشد. شاگردان سهراب بختیاری‌زاده در این بازی به روایت آمار هر کاری خواستند با تیم نساجی کردند، فقط توپ‌هایشان گل نشد!
 
آن‌ها در زمین ۷۳۰ پاس به هم دادند که دقت آن ۸۸ درصد بود؛ در‌حالی‌که قائمشهری‌ها فقط ۲۲۳ بار با دقت ۶۹ درصد به یکدیگر پاس دادند. شهرخودرویی‌ها در این بازی ۷۱ درصد مالکیت توپ‌و‌میدان را در اختیار داشتند و ۱۰ بار به کرنر دست یافتند. ۱۹ شوت شهرخودرویی‌ها در‌برابر تنها ۲ شوت از‌سوی نساجی، نشان‌دهنده فشار زیادی است که این تیم روی دروازه میهمان خود آورد؛ فشاری که البته منتج به نتیجه نشد!


شهرخودرو پارسال، شهرخودرو امسال

شهر‌خودرو لیگ نوزدهم را با عنوان ششم به پایان رساند که در مقایسه با فصل هجدهم اُفت عنابی‌ها در نتیجه‌گیری را نشان می‌دهد، اما در‌مجموع می‌توان شهرخودرو را همچنان تیمی در جمع بالانشینان لیگ برتر دانست. شهرخودرو در لیگ برتر هجدهم، یحیی گل‌محمدی را از ابتدا تا انتها در اختیار داشت و توانست با این مربی ۵۶ امتیاز به دست بیاورد، در‌حالی‌که عنابی‌های لیگ نوزدهم ۳ سرمربی را روی نیمکت خود دیدند و در‌نهایت به ۴۶ امتیاز رسیدند.
 
شهرخودرو فصل را با یحیی گل‌محمدی آغاز کرد، در میانه راه تیم به مجتبی سرآسیایی داده شد و بعد از او هم یک بازی، کوزین سرمربی تیم بود و سپس هدایت عنابی‌ها به سهراب بختیاری‌زاده سپرده شد؛ تغییرات مکرری که بی‌تردید در کاهش ۱۰ امتیازی عملکرد شهرخودرو در قیاس با فصل پیش بی‌تأثیر نیست. نماینده مشهد در لیگ برتر هجدهم ۳۲ بار دروازه حریفان را گشود و تنها ۱۶ بار توپ از خط دروازه‌اش گذشت، در‌حالی‌که در لیگ نوزدهم عنابی‌ها ۲۷ گل زدند و ۲۵ گل خوردند. شهرخودرو در لیگ هجدهم ۱۶ برد، ۸ تساوی و ۶ شکست را به نام خود ثبت کرد و در لیگ نوزدهم این آمار برای نماینده مشهد ۱۲ برد، ۱۰ تساوی و ۸ شکست بود.


شهرخودرو؛ از یحیی تا سهراب

ثبات در کادر فنی شهرخودرو لیگ هجدهم نتیجه را هم برای این تیم به همراه داشت. عنابی‌ها فصل هجدهم را با یحیی گل‌محمدی آغاز کردند و با او به پایان بردند. تیم یحیی در جدول بازی‌های خانگی لیگ هجدهم سوم شد. شهرخودرو گل‌محمدی در بازی‌های خانگی لیگ هجدهم ۳۳ امتیاز گرفت. فقط پرسپولیس و تراکتور از‌این‌حیث از شهرخودرو بهتر بودند؛ البته شاگردان گل‌محمدی در بازی‌های خارج از خانه هم وضعیت بدی نداشتند و در جدول بازی‌های بیرون خانه در جایگاه چهارم قرار گرفتند. اما شهرخودرو پُرتغییر در لیگ نوزدهم اوضاع‌و‌احوالش متفاوت بود. عنابی‌ها نیم‌فصل گل‌محمدی را از دست دادند. یحیی در شانزده‌دیداری که در لیگ نوزدهم روی نیمکت شهرخودرو نشست، ۲۸ امتیاز برای این تیم به دست آورد. بعد از او سرآسیایی ۷ بازی به‌عنوان سرمربی روی نیمکت شهرخودرو بود و ۱۴ امتیاز کسب کرد. کوزین ایتالیایی در دیدار برابر سایپا یک‌امتیاز گرفت و سهراب بختیاری‌زاده در ۶ بازی دشوار تونل وحشت ۴ تساوی و ۲ شکست داشت؛ یعنی ۴ امتیاز از ۶ نبرد.


چالش رفته‌ها و آمده‌ها

شهرخودرو لیگ هجدهم با یک بحران در درون دروازه فصل را آغاز کرد؛ جایی که در بازی افتتاحیه لیگ برابر پرسپولیس، آن هم درست شب قبل از بازی یحیی گل‌محمدی متوجه شد سعید جلالی‌راد، گلر اول تیمش، را به‌خاطر سرباز‌شدن در اختیار ندارد. شهرخودرو لیگ هجدهم ستاره‌های آن‌چنانی در ترکیب نداشت و این بازیکنان تیم بودند که با عملکرد خوبشان به ستاره‌ای برای انتقال به سایر تیم‌ها بدل شدند. نمونه‌اش مسعود ریگی که به استقلال رفت یا محمد قاسمی‌نژاد که این فصل با فولاد آسیایی شد؛ اما شهرخودرو لیگ نوزدهم با بستن تیمی رؤیایی کار را آغاز کرد. جذب سیدمهدی رحمتی و سروش رفیعی از‌یک‌سو و حفظ مدافعان تازه‌ستاره شده‌اش، مرادمند و نعمتی، از سوی دیگر شروع خوبی را برای گل‌‎محمدی و شهرخودرو لیگ نوزدهم رقم زد.
 
با‌این‌همه در نیم‌فصل کشتی شهرخودرو گرفتار توفان اتفاقات لیگ برتر شد. گل‌محمدی توسط مدیران ارتش سرخ پایتخت شکار شد و همراه با او چند بازیکن خوب تیم مثل سروش رفیعی و یونس شاکری جدا شدند. خرید‌های نیم‌فصلی عنابی‌ها چندان چنگی به دل نزد. سرلک، جعفری و قاضی از قائمشهر به مشهد آمدند و به‌جز سرلک، آن دوتای دیگر نتوانستند در حد‌و‌اندازه‌های نامشان ظاهر شوند و جای خالی رفته‌ها را پُر کنند. از طرفی خرید‌های خارجی شهرخودرو هم یکی پس از دیگری تو‌زرد از آب در‌آمدند تا عنابی‌ها هم چوچو و هم میرو را دیپورت کنند.


در انتظار ثبات

هر چه بود و نبود، لیگ برتر نوزدهم با همه اعداد و آمارش برای شهرخودرو به پایان رسید و کارنامه عملکرد نماینده مشهد در این رقابت‌ها مثل سال قبل فوق‌العاده نبود، اما مصیبت‌بار هم نبود. شهرخودرو حالا بیش از هر چیز به آرامش و ثبات نیاز دارد؛ آرامش و ثباتی که این تیم را هم در آوردگاه آسیایی کمک کند و هم برای لیگ برتر بیستم آماده کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->